Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
FatFish zei:
Jezus Christus!! MAKE IT STOP!!! Als ge bedoelt het geluid dat zelfs een Les Paul zo dun lijk een bakpan met snaren kan doen klinken dan ja, dat kan een goedkope modeler.

Viel me ni direct op omdak ni aant luisteren was, maar klinkt verdacht veel als iemand die zijn noise gate helemaal heeft opengesmeten idd :D

Stabby

Legacy Member
FatFish zei:
Jezus Christus!! MAKE IT STOP!!! Als ge bedoelt het geluid dat zelfs een Les Paul zo dun lijk een bakpan met snaren kan doen klinken dan ja, dat kan een goedkope modeler.
Die vibrato is echt om van te wenen, ik ben er even niet goed van.

Ik vind dat toch goed klinken. Je hebt toch niet tijdens de eerste zes seconden het filmpje weer afgesloten, want dan pas begint het geluid dat ik bedoel he.

Trouwens, mijn broer heeft een Epiphone Les Paul, maar die ligt verschrikkelijk moeilijk als ik zittend wil spelen. Ligt dat aan mij of hebben anderen nog last met de vorm van die gitaar?

Sick`

Legacy Member
Da hangt van persoon tot persoon af denk ik, maar zo een dikke kont lijkt me idd nogal ambetant ... ik had vooral een probleem met de Epiphone SG Special (koop NOOIT een Special van Epiphone!).

Mijn huidige (zie sig) vinnek heel comfortabel zitten, hoewel de Ibanez veel juister voor mij ligt (nek, brug, string spacing, pickup spacing, ...).

Stabby

Legacy Member
FatFish zei:
Ik heb het gans geluisterd, zelfs meer dan eens. Ik was aant kijken of er schuim uit zen mond kwam elke keer die een noot langer dan een tiende van een seconde aanhield. Leek wel alsof die ging stuipen.

Die kerel moet es bij Shred Durst over de vloer gaan. :p

Ah, dus je reactie was positief bedoeld? Ik dacht dat je het ronduit slecht vond :p

Check ook zijn andere video's:

YouTube - Gradius theme on guitar
YouTube - Gradius Hardcore stage4
YouTube - ???????(Megaman2WilyStage)

Het motiveert mij om gitaar te spelen, maar ik weet dat ik nooit zo zal kunnen spelen :(

MINDROT

Legacy Member
Stabby zei:
Keymusic is steeds de goedkoopste hoor. Je zegt in welke winkel de prijs in België het laagst is, zij zoeken het op en je hebt hem voor die prijs :)

Mijn ervaring met de KeyMusic (in roeselare dan wel) is dat ze dit misschien wel zouden doen, maar dat ge dan een paar weken zou moeten wachten... En eerlijk gezegd ga'k niet voor meer dan snaren naar de KeyMusic, en dan uitzondelijk als'k ze echt nodig heb en geen andere winkel open is. De alla breve is idd goedkoper voor snaren... ik weet niet hoe't nu zit met de prijs van de KeyMusic op dit moment, maar ik heb nog geweten dat'k voor een setje ErnieBall Regular Slinky 010's, 13€ heb moeten neerleggen... wat'k wel teveel geld vind voor een setje. Ook heb'k de verkopers al vaak dikke zever weten aansmeren tegen kleine gastjes die met hun vader eens passeren om hun eerste gitaar te kopen... OK, het zijn verkopers, maar in kleinere winkels kom je dit (naar mijn mening toch) bijna nooit tegen.

SOIT, de KeyMusic, ik ben er gewoon niet aan, whatever!

@al die filmpkes: ben ik nu echt de enige die daar geen fan van is? Idem met al die shredvideo's op youtube? Ok, het zijn wel stuk voor stuk goede muzikanten (en zeker beter dan ik) en ik luister ook vaak naar metal, maar dezer dagen is er toch zo'n overkill aan "shredders"... alsof je pas een goede gitarist bent als je kan shredden?

Stabby

Legacy Member
Ach, iedere gamer zal die filmpjes wel geweldig vinden :)

Is deze Yamaha Pacifica 112 eigenlijk geen perfecte deal voor die prijs? Op Nederlandse sites zie ik ze voor niet minder dan €250.

Redhunter

Legacy Member
MINDROT zei:
@al die filmpkes: ben ik nu echt de enige die daar geen fan van is? Idem met al die shredvideo's op youtube? Ok, het zijn wel stuk voor stuk goede muzikanten (en zeker beter dan ik) en ik luister ook vaak naar metal, maar dezer dagen is er toch zo'n overkill aan "shredders"... alsof je pas een goede gitarist bent als je kan shredden?

²
No feeling...daarom haat ik et..
+ as ge mee zoveel distortion speelt trektet op geen balle meer..., kebbet dus op shred dust..of oe noemtiene..
( kan wel metal beluistere ze...ma as ze dr teveel distortion opsteke vink et bucht...)

En ik vind et persoonlijk veel knapper om een traag nummer goe te brenge mee gevoel (wel ni te simpel natuurlijk) dan zo te shredde.

TsD

Legacy Member
Slayer-solo's > all!:unsure::unsure:









J/K he:p (Voor iemand het serieus opneemt;))

*edit*

En wie prutst hier met die labels nondedju:p

horsepenisBR

Legacy Member
vraagske, zijn er nog andere goeie winkels om van te bestellen behalve musicstore? wil niet bestellen bij musicstore, het heeft anderhalve week geduurd tegen dat ze mij die orderbevestiging gestuurd hadden, en ze antwoorden ook niet op mijn emails... van een slechte service gesproken.

jimbojohn

Legacy Member
Stabby zei:
Ach, iedere gamer zal die filmpjes wel geweldig vinden :)

Is deze Yamaha Pacifica 112 eigenlijk geen perfecte deal voor die prijs? Op Nederlandse sites zie ik ze voor niet minder dan €250.

kweenie of yamaha geschikt is, persoonlijk ken ik ze nie echt ma kennissen raadden het me steeds af, zelfs mensen die bij yamaha werken..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan