Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TTC

Legacy Member
Hangt er vanaf. Een traditioneel tremelo systeem zoals op een Stratocaster maakt niet veel uit, maar ik zou zeker een floyd rose systeem vermijden ( een zwevende brug ook wel genoemd). Vooral omdat de kwaliteit van deze bruggen bij budgetgitaren nie geweldig zijn, met als gevolg dat je gitaar snel zal ontstemmen. Ook is een floyd rose als beginner niet handig omdat het soms wat knoeien is om de snaren te vervangen ( natuurlijk eens dat je het door hebt, is het gemakkelijk) en dat het ook minder gemakkelijk is om met verschillende stemmingen te experimenteren.

Johnny Sniper

Legacy Member
lololol, dat is dus het traditioneel tremolosysteem dat TTC bedoelde, kan dus geen kwaad :)

maar kijk zeker ook eens naar yamaha, die hebben ook degelijke instapgitaren (kosten wel iets meer dan een squier)

Anoniem04

Legacy Member
Johnny Sniper zei:
lololol, dat is dus het traditioneel tremolosysteem dat TTC bedoelde, kan dus geen kwaad :)

maar kijk zeker ook eens naar yamaha, die hebben ook degelijke instapgitaren (kosten wel iets meer dan een squier)

Ja, ik moet nog een lange weg afleggen :unsure:

Ik zal zeker ook eens jouw alternatief bekijken :)

TsD

Legacy Member
Cort zou ook goede instapgitaren hebben, maar zelf nog nooit een gezien, laat staan vastgehad:p

Kijk ook zeker eens bij Ibanez!

Anoniem04

Legacy Member
Washburns zijn ook nog degelijke beginnersgitaren zeker ?

Dan heb ik toch al een paar merken waaruit ik kan kiezen.

Stabby

Legacy Member
Is Washburn niet het Hollands merk dat tegenwoordig de Keymusic overstroomt :p

Waar wil je eigenlijk je gitaar kopen? Toch overwegen om uit Duitsland of Engeland te importeren.

EagleEye

Legacy Member
Washburn is een goed beginnersmerk voor akoestische gitaren. Elektrisch zou ik nu niet van Washburn kopen...

TTC

Legacy Member
Stabby zei:
Is Washburn niet het Hollands merk dat tegenwoordig de Keymusic overstroomt :p

Lol Washburn is geen Hollands merk , tis amerikaans.
En Washburn maakt zeker wel goede elektrische gitaren, zoals de Washburn X50 series en de Bettencourt signature gitaren.

De X12 is wel een goede washburn voor als je een beginner bent.

TsD

Legacy Member
Buh Keymusic, vroeger goede klant...maar die mannen zien mij nu eens nooit meer...

Eind Juli eens een versterkertje binnengedaan, lampje zou kapot zijn en ik dacht 'dit is 5 minuten werk voor hun', zeker sindsdien het maar om 1 lampje ging (5watter). Ze hadden die lampjes momenteel niet binnen, maar dat ging binnen de week zeker binnen zijn. Ik laat ampje achter, en na een week & half hoor ik niks meer van hun, besluit eens terug te gaan. Blijkt dat het niet alleen het lampje is, er zou ook een weerstandje ergens overbelast zijn, ze moesten dat stukje bestellen uit Duitsland. Lange tijd hoor ik niks van hun, dus ga ik weer maar eens terug. Weerstand moet blijkbaar uit de USA overkomen...het zal nog een week of 3 duren, en we gaan wel bellen. Ze klonken precies al wat geïrriteerd omdat ik zelf elke keer langsging zonder iets te kopen misschien?

Ik hoor terug lange tijd niks van hun, als ik dan toch eens weerga blijkt het nog altijd 'onderweg' te zijn...maar ze zoeken ook een alternatief merk die ook die weerstandjes zou maken...ampje terugvragen en ergens anders gaan was geen optie sindsdien het bij 'de reparateur' stond, en niet bij hun...

Soit, om een lang verhaal kort te maken, ik ben men ampje bijna 4 maand kwijt geweest, iets van service ofzo heb ik totaaaaal niet gekregen. En ergste van allemaal...er ontbreken enkele vijskes, de 2 vijsjes die het 'bedieningspaneeltje' vasthouden zitten er zelfs los in. Ze hebben de draad gewoon kapotgetrokken en er niks beter op gevonden dan het er gewoon 'in te steken'. Vanaf ik de E-snaar laat ringen trilt alles dus mee. Het is een kleine moeite om zoiet te vermaken...

En dan te bedenken dat er in een Tielt een man zit (zekere Rik) die een heel goede reputatie bezit...maar Roeselare was dichter en 'tis maar voor e lampke'...ik weet alleszins waar ik volgende keer naartoe ga...:sop:

Defees

Legacy Member
zoiets doede dus beter zelf bij een hersteller binnen. freeqi in gent bv.

TTC

Legacy Member
Mjah in herentals is er nu ook een KeyMusic.
Ben er 1 keer geweest en daar zien ze mij ook niet meer.
Het begon daar al toen ik een chorus pedaal wou testen , na 10 min had meneer eindelijk de adapter gevonden en toen moest ik hem zelf nog tegoei aansluiten want hij had nog nooit met de effectsloop gewerkt.
Ook was er maar een zwak aanbod van versterkers en probeerde een andere verkoper me maar duurdere apparaten aantesmeren.
Maja.

TsD

Legacy Member
*DeFees* zei:
zoiets doede dus beter zelf bij een hersteller binnen. freeqi in gent bv.

Voor herstellingen oke, maar ik dacht dat het maar om de lamp zelf ging...dus moesten ze dat er gewoon maar indraaien. Daarom dat ik niet naar Music Center in Tielt ging...die kerel heeft een heel goede reputatie as i said. En voor een onnozel lampke ging ik al helemaal niet naar Gent rijden:p

MINDROT

Legacy Member
Ik heb 2 jaar geleden (no shit) 2 lampen moeten bestellen aangezien ze niet in stock hadden... ze gingen bellen wanneer ze ze hadden. Na 3x zelf te bellen en te horen dat ze het gaan doorgeven aan de leverancier heb'k ze dan uiteindelijk besteld in den alla breve in roeselare omdat't voor mij té lang duurde... duurde bij alla breve een week. Onlangs voor het eerst sedert'k die lampen besteld had in de key music weer eens binnengeweest (noodgedwongen eigenlijk, den alla breve was niet open en ik had écht snaren nodig)... blijkbaar sta ik daar nog in dat computerbestand en vertelde het dametje me vriendelijk dat'k nog 2 lampen besteld heb... en jawel... dat ze het zal doorgeven aan de leverancier... ik heb dat dan maar vriendelijk gezegd dat dat niet meer nodig was... ;-)

En idd Music Center in Tielt is dé place to be om uw versterker te laten herstellen/modden in deze contreien, niet eens zot duur én daar duurt't ook niet lang (en hij heeft inderdaad een goede reputatie, zelf heel content van)

TsD

Legacy Member
Ja, Alla Breve is vanaf nu ook mijn winkel voor snaren/gitaardingetjes. Goedkoper dan de Key zelfs als het op snaren komt (dacht ik?) en de man weet wat hij zegt!

*edit*

Wie heeft die labels aangepast? Ik zie dat mijn fallussymbool weg is:(

Redhunter

Legacy Member
Eb nog nooit iets voorghad mee Keymusic...
Mja...ken 1à2 mense die versterkers voor mij kunne make...en aan mijn gitaar eb ik nog ni veel probleme ghad.

Ben er dus nog nooit binne geeest voor reparaties..enkle voor gitaar en amp te kope...

edit: nu dak er aan denk...is die in Gent goe voor reparaties ask ooit is moe gaan...of is die in Sint Niklaas beter?

Stabby

Legacy Member
Even een vraagje. Kan ik met een goedkope modeller (zoals de Korg AX3G) relatief makkelijk exact dit geluid krijgen?

TsD zei:
Ja, Alla Breve is vanaf nu ook mijn winkel voor snaren/gitaardingetjes. Goedkoper dan de Key zelfs als het op snaren komt (dacht ik?) en de man weet wat hij zegt!

Keymusic is steeds de goedkoopste hoor. Je zegt in welke winkel de prijs in België het laagst is, zij zoeken het op en je hebt hem voor die prijs :)

Anyway, ik heb net een audio interface gekocht en zal de aankoop van een electrische gitaar nog een beetje moeten uitstellen. Ik wil ondertussen wel een aantal budget gitaren uittesten in een paar winkels. Welke budget merken zijn nu allemaal het best qua bespeelbaarheid? Yamaha en Squier test ik al zeker, wat nog?

FatFish

Legacy Member
Stabby zei:
Even een vraagje. Kan ik met een goedkope modeller (zoals de Korg AX3G) relatief makkelijk exact dit geluid krijgen?
Jezus Christus!! MAKE IT STOP!!! Als ge bedoelt het geluid dat zelfs een Les Paul zo dun lijk een bakpan met snaren kan doen klinken dan ja, dat kan een goedkope modeler.
Die vibrato is echt om van te wenen, ik ben er even niet goed van.

Morgen de leste examens en dan men gitaren es poetsen en herstringen. Tis nodig. :p Men eerste snaar in 3 jaar gebroken denk ik vorige zondag. Iedereen heeft het moeilijk met de examens. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan