Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stabby

Legacy Member
Wie een gitaar zoekt, kan veel geld besparen door in Engeland te bestellen. Bij DV247 zijn de meeste gitaren zo'n 35% goedkoper dan hier. Verzendkosten zijn €15. Ze hebben ook een heel assortiment aan linkshandige gitaren.

Riffke

Legacy Member
Metal-gitarist zoekt band in de omstreken van antwerpen :) Moest er iemand intresse hebben moogt ge altij pm sturen heb wa materiaal op pc staan.
Mijn stijl: moeilijk te beschrijven al hebben we het hier al gehad over Kalmah invloeden en dergelijke.

P.s. Fees, band geen tweede gitarist :p

Plutus

Legacy Member
Stabby zei:
Wie een gitaar zoekt, kan veel geld besparen door in Engeland te bestellen. Bij DV247 zijn de meeste gitaren zo'n 35% goedkoper dan hier. Verzendkosten zijn €15. Ze hebben ook een heel assortiment aan linkshandige gitaren.
Jup, weten we. Maar via internet bestellen is ook geen mogelijkheid om te testen hé, waar ik toch wel belang aan hecht ;)

Stabby

Legacy Member
Hoe zijn de goedkopere gitaren (<&#8364;200) van Epiphone, Washburn en Squier? Valt het mee voor een beginner of niet?

Ik zou ook overwegen om een gitaar uit Engeland te importeren wat veel geld scheelt. Is dat aan te raden of geeft het te veel kans op problemen? Om maar een paar voorbeelden te geven:

Ibanez GAX30 (&#8364;138)
Yamaha Pacifica 012 (&#8364;115)
Epiphone Les Paul Special-II (&#8364;115)

Ik wil goedkoop beginnen met een gitaar en modeller, mijn eisen zijn niet al te hoog. Maar ik wil wel een lage kans op defecten zodat ik het niet moet terugsturen.

TTC

Legacy Member
Voor een beginner vallen ze zeker mee, Ik heb vooral ervaring met Squier gitaren en de Ibanez GIO reeks. Het is soms wel een hit&miss geval, je moet wat geluk hebben dat je een goeie vind.

Stabby

Legacy Member
Zie mijn edit.

Wat bedoel je met hit&miss? Dat sommige gitaren van eenzelfde model beter klinken dan andere? Is het dan wel aan te raden dat ik importeer?

Is die Epiphone Les Paul Special II goed om mee te beginnen? Kost in ons land &#8364;220, vanuit Engeland &#8364;115! Ik ga hem woensdag eens testen bij Keymusic, maar mag ik zeker zijn dat importeren een goede beslissing is, of is er toch een risico?

Stabby

Legacy Member
Misschien toch net iets boven mijn budget, of ik moest mijn DS verkopen wat ik zeker overweeg.

Bij welk model kan ik import toch riskeren? Maw bij welk model verschilt het afwerkingsniveau niet te veel per gitaar.

TTC

Legacy Member
Ik denk vooral bij de Yamaha's, ik heb al op veel verschillende 012's gespeelt en allemaal waren ze goed speelbaar.

Stabby

Legacy Member
Thanks! Maar ik wil misschien toch voor het duurder model gaan!

edit: heeft iemand hier al een gitaar geïmporteerd uit Duitsland (Musicstore)? Ik ben van plan de Squier Vint.Mod. te bestellen + Korg AX3G modeller, in totaal &#8364;240.

TTC

Legacy Member
Lol ,een vriend van mij heeft zijn Ltd EC400 en ENGL Powerball daar besteld, allebij zijn ze goed verpakt aangekomen en in perfecte staat. Ook toen zijn powerball een defecte lamp had kwamen ze hem gewoon halen, serieus goede service.

Stabby

Legacy Member
Bedankt voor je hulp! Wanneer mijn DS verkocht is bestel ik meteen. Al twijfel ik nog tussen die Squier en de Ibanez GAX30. Ik ben helemaal weg van het design en de kleur van die laatste.

Anoniem04

Legacy Member
Is het aangeraden om een gitaar met tremolo te mijden als beginner of maakt dat niet veel uit ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan