Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MINDROT

Legacy Member
Dat filmke is wel cool, heel deftig gespeeld... respect voor mensen die op zo'n manier klassieke gitaar bespelen, ikzelf heb er niet genoeg geduld voor om het te leren.

Om nog maar eens over m'n cab te beginnen... de service bij soundslive.co.uk begint mij serieus mijn kl*ten uit te hangen! Ik had ze gemailed met de vraag of er iets van schikking kon getroffen worden ivm mijn cabinet, als dat niet het geval was zou'k die liever terugsturen. Na 3 mails die'k zelf uit eigen initiatief moest zenden (met een duidelijk antwoord dat ZIJ mij terug gingen contacteren) heb'k nu eindelijk een antwoord... ze willen mij £50 pond "cadeau" doen bij de volgende aankoop... djeezes, 50 pond, daar kan'k mijn cab niet eens van laten herstellen... benieuwd hoe ze reageren op m'n mail dat'k hem dan liever terugstuur... Argh!!

Skoran

Legacy Member
Ik speel heel veel blackmetal maar hierdoor krijg ik blaren op mijn duim (van constant over de snaren te glijden :p), zijn er nog mensen met dit probleem die hier een oplossing voor hebben :)?

MINDROT

Legacy Member
Skoran zei:
Ik speel heel veel blackmetal maar hierdoor krijg ik blaren op mijn duim (van constant over de snaren te glijden :p), zijn er nog mensen met dit probleem die hier een oplossing voor hebben :)?

Op uw hand waarmee ge uw vingers zet of met uw hand waarmee ge aanslaat?

Skoran

Legacy Member
Waarmee ik aansla (ik speel dus bijna constant met alternate picking, de zijkant van mn duim waarmee ik mn plectum vasthoud glijdt constant over mn snaren)
Hoe zou ik een blaar op mn linkerhand kunnen krijgen :p?

de jerre

Legacy Member
Skoran zei:
Waarmee ik aansla (ik speel dus bijna constant met alternate picking, de zijkant van mn duim waarmee ik mn plectum vasthoud glijdt constant over mn snaren)
Hoe zou ik een blaar op mn linkerhand kunnen krijgen :p?
dingen met je duim nemen op je nek ? :p

plectrum hoger vastnemen lijkt me de enige oplossing... Post mss eventjes een foto van hoe je hem vasthoudt? of zelfs een filmpje van je techniek?

MINDROT

Legacy Member
Skoran zei:
Hoe zou ik een blaar op mn linkerhand kunnen krijgen :p?

Omdat sommige mensen zo spelen... soms speel'k ook met m'n duim over m'n nek als'k daarbij gecombineerd de B of E snaar aansla, voelt voor mij natuurlijk aan... bij andere mensen dan weer niet :)

Nu, eerst & vooral denk'k dat uw techniek niet goed zit, bij mij komt alleen het plectrum in contact met m'n snaren... Misschien dat bijwerken, anders blijven gaan tot er eelt op groeit? :p

Skoran

Legacy Member
Ik speel wel met heel kleine plectums (Dunlop jazz II) dus ik kan ze niet hoger vastnemen ;).

En ik speel op een manier wat voor mij het meest natuurlijk aanvoelt, ik kan zo heel vlot spelen maar ik glij gwn af en toe over mn snaren :).
Mn webcam doet ff kut, kzal kijken of ik morgen ofzo een foto kan posten

Redhunter

Legacy Member
Manuvdv zei:
4 à 5 fretten? Bv. A Mineur Pentatonisch begeeft zich toch verder dan 4 fretten hé. Niet 1 laddertje leren, maar direct de hele zooi! Dat was toch waartoe mijn leraar mij verplichtte :p. En als je die al volledig kent en je dus de hele hals kunt afgaan, kom je al in combinatie met wat feeling al héél ver (en laat ik die feeling nu net ontbreken, net als ervaring en oefening).

Da bedoelk juit ;p
Sommige mensen leren da via internet fso en dan staan er maar 4 à 5 frette mee vingers op...drmee dak et zeg

TTC

Legacy Member
Of Dunlop Tortex 1.00mm picks, zeker hard genoeg voor black metal.
Ik gebruik zo namelijk ook voor serieus wat alternate en tremelo picking.

Plutus

Legacy Member
MINDROT zei:
Dat filmke is wel cool, heel deftig gespeeld... respect voor mensen die op zo'n manier klassieke gitaar bespelen, ikzelf heb er niet genoeg geduld voor om het te leren.

Om nog maar eens over m'n cab te beginnen... de service bij soundslive.co.uk begint mij serieus mijn kl*ten uit te hangen! Ik had ze gemailed met de vraag of er iets van schikking kon getroffen worden ivm mijn cabinet, als dat niet het geval was zou'k die liever terugsturen. Na 3 mails die'k zelf uit eigen initiatief moest zenden (met een duidelijk antwoord dat ZIJ mij terug gingen contacteren) heb'k nu eindelijk een antwoord... ze willen mij £50 pond "cadeau" doen bij de volgende aankoop... djeezes, 50 pond, daar kan'k mijn cab niet eens van laten herstellen... benieuwd hoe ze reageren op m'n mail dat'k hem dan liever terugstuur... Argh!!
Er staat nochtans duidelijk in hun voorwaarden dat beschadigde goederen teruggenomen worden en je je geld terugkrijgt. Je moet wel aantonen dat ook de verpakking beschadigd was, en je moet er effectief naar vragen. Dus niet naar een schikking vragen, maar gewoon geld terug. Natuurlijk ga je nergens anders voor dat geld een cab vinden, en bij Soundslive zelf zijn ze out of stock :)

BongZrGooD

Legacy Member
MINDROT zei:
Dat filmke is wel cool, heel deftig gespeeld... respect voor mensen die op zo'n manier klassieke gitaar bespelen, ikzelf heb er niet genoeg geduld voor om het te leren.

Om nog maar eens over m'n cab te beginnen... de service bij soundslive.co.uk begint mij serieus mijn kl*ten uit te hangen! Ik had ze gemailed met de vraag of er iets van schikking kon getroffen worden ivm mijn cabinet, als dat niet het geval was zou'k die liever terugsturen. Na 3 mails die'k zelf uit eigen initiatief moest zenden (met een duidelijk antwoord dat ZIJ mij terug gingen contacteren) heb'k nu eindelijk een antwoord... ze willen mij £50 pond "cadeau" doen bij de volgende aankoop... djeezes, 50 pond, daar kan'k mijn cab niet eens van laten herstellen... benieuwd hoe ze reageren op m'n mail dat'k hem dan liever terugstuur... Argh!!
Oeps... Mijn "advies" zorgt al meteen voor een hoop stress...:) Toch gek hoe het kan gaan van "de beschadiging maakt mij eigenlijk niet veel uit" naar "NIET GENOEG!!!"...
Je bent in je recht, maar je kwaadmaken gaat geen bal uithalen.
In een vriendelijke mail terug maak je hen erop attent dat hun disclaimer ivm beschadigingen duidelijk is. Vraag misschien ook even hoeveel het zou kosten voor hen de cab te vervangen...
Je kan imo op dit moment maar weinig doen, want zij volgen gewoon de algemene consensus inzake dit soort gevallen. Zij rekenen er ergens op dat je wel akkoord zal gaan met die 50 pond. Heck, oorspronkelijk wou je zelfs niet reageren. Toch?

Je kan eisen dat ze je cab vervangen, en zij kunnen dat laten aanslepen, daar moeten ze zelfs niet al te kwaadwillig voor zijn...
Je kan je geld terug eisen, maar wat zijn de voorwaarden daaromtrent? Betalen zij de retourkosten, of worden die van de aankoop getrokken? Is er een gradatie in beschadiging die de voorwaarden kan bepalen?

Ik had wel verwacht dat het zoiets zou worden, ze kunnen zich altijd verhalen op de transporteur, en gedeelde verantwoordelijkheid claimen. De vervoersmaatschappij gaat dit bestrijden, en ondertussen wacht jij -onder het mom van administratieve procedures- op je geld... of cab...
Dit is wel een redelijk negatief scenario. Voor hetzelfde geld werken ze wel snel. Maar een "korting" aanbieden op een volgende aankoop is redelijk standaard. Het bedrag ook, denk eraan dat dit soort van geschillen wordt behandeld door de administratieve vleugel. Meestal weten die mensen niet eens wat een cab is.

Je mag ook gerust wat overdrijven, maar wees altijd vriendelijk en een beetje radeloos... Zeg er gerust bij dat je vreest dat er een speaker geraakt is, want je hoort iets vreemd... En dat hoor je niet bij een vriend die dezelfde cab heeft. Je kan het zelf niet controleren natuurlijk, want je bent geen technicus, en de kast openvijzen zou de garantie bedreigen. Vooral je teleurstelling laten blijken, want je hebt het op aanraden van iemand bij hen gekocht.

Het is natuurlijk maar een idee...

Groetjes,
BongZ

MINDROT

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Oeps... Mijn "advies" zorgt al meteen voor een hoop stress...:) Toch gek hoe het kan gaan van "de beschadiging maakt mij eigenlijk niet veel uit" naar "NIET GENOEG!!!"...
Je bent in je recht, maar je kwaadmaken gaat geen bal uithalen.

In m'n post, die nogal snel volgde nadat'k eindelijk nog eens een mail terugkreeg van soundslive, was'k vooral pissed van hun "rond de pot" draaien... Dat'k niet genoeg kreeg was eerder bijzaak (ook al komt het wel zo over in m'n post)

BongZrGooD zei:
Je kan eisen dat ze je cab vervangen, en zij kunnen dat laten aanslepen, daar moeten ze zelfs niet al te kwaadwillig voor zijn...
Je kan je geld terug eisen, maar wat zijn de voorwaarden daaromtrent? Betalen zij de retourkosten, of worden die van de aankoop getrokken? Is er een gradatie in beschadiging die de voorwaarden kan bepalen?

Dat leek me na wat na te denken gisteravond de beste oplossing... Nu'k teruggemailed heb lijkt't ook wel te gaan gebeuren zoals jij zegt: ze hebben de koerier gecontacteerd met de vraag of dat mogelijk is, dus dat zij waarschijnlijk de kosten dan zullen delen. Hoedanook, hier zit ik nu met die cab die schoonheidsfoutjes vertoond, en ik heb ook geen zin om hem dan op te sturen en pas maanden later het geld ervan te krijgen (of misschien opnieuw een beschadigde cabinet).

En eigenlijk moet'k er ook zo druk niet over doen, ik wist de risico's van het bestellen en laten leveren via't internet... het is gewoon klote als het u dan daadwerkelijk overkomt!

Nuja, hopen dat't toch nog goed komt... in principe is m'n cabinet technisch in orde, maar een nieuwe auto koopt met ook niet met deuken in hé! :unsure:

Sick`

Legacy Member
MINDROT zei:
maar een nieuwe auto koopt met ook niet met deuken in hé! :unsure:

Nee, die koopt ge met fouten in de software :D en elke firmware update is er wel iets anders scheef :D
- bandenspanning te laag
- storing transmissie
- 2x bandenspanning te laag
- ...

Gotta love de Peugeot van mijn broer :d

Redhunter

Legacy Member
Skoran zei:
Waarmee ik aansla (ik speel dus bijna constant met alternate picking, de zijkant van mn duim waarmee ik mn plectum vasthoud glijdt constant over mn snaren)
Hoe zou ik een blaar op mn linkerhand kunnen krijgen :p?

als ik begeleid laat ik mijn mijn plectrum juist expres beetje omhoog in mijn vingers glijde
...geeft minder scherep klank..en heb dr nog nooit probleme mee ghad...

mja..ik speel ook soms wel zonder plectrum...ma doe alsof dak er ene vastem...Dus gwoon wijsvinger en duim op mekaar klemme...geeft nog andere klank...

neaera

Legacy Member
ik zou hier eens een vraagje willen stellen.

ik ben op zoek naar een gitaarwinkel in antwerpen,waar ze alleen lnikshandige gitaren verkopen,ik zag een jaar terug in de krant er een artikel over.

als iemand mij zou kunnen vertellen hoe die zaak heet,of de site ervan,zou ik daar heel blij mee zijn.

?therapy?

Legacy Member
Euh...
Dat zijn toch gewoon de snaren omdraaien? :p
Toen ik nog gitaar speelde heeft die verkoper die snaren omgedraaid omdat ik links ben :unsure:

neaera

Legacy Member
?therapy? zei:
Euh...
Dat zijn toch gewoon de snaren omdraaien? :p
Toen ik nog gitaar speelde heeft die verkoper die snaren omgedraaid omdat ik links ben :unsure:

da is zo bij accoustische,niet bij elektrische :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan