Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jimbojohn

Legacy Member
ja kheb ook nog geen noise gate zelf kunnen testen daarmee dacht ik op youtube misschien iets te vinden ma das ook nie echt gelukt :)

Sick`

Legacy Member
Een noise gate klapt dicht als uw signaal onder een bepaalde waarde zakt.

Een Boss NS-2 werkt als een gate, maar tussen de send/return werkt hij imho als een supressor omdat hij daar aan de hand van wat hij stuurt iets gelijkaardig in zijn return moet terugkrijgen en zo kan beslissen welk hoort en welk niet hoort binnen te komen... enkel nuttig voor ruizende effecten imho.

jimbojohn

Legacy Member
ah daarmee da als ge achter ne noise gate zoekt op de site van boss da die de suppressor weergeven

Pariah

Legacy Member
iemand ervaring met een ENGL screamer? ben van plan om mijn peavey bandit 112 te vervangen door een ENGL of ne mesa boogie mark III

iemand al op 1 van beide gespeeld?

jimbojohn

Legacy Member
nee nog nie op gespeeld ma Engl heeft wel goei reputatie.. ma aan de andere kant mesa boogie ook dus ge kunt nie fout zitte :)

Thin Liz

Legacy Member
Tja, onlangs nog op zo'n Mesa Boogie gespeeld. Niet slecht, maar het heeft z'n karakteristiek geluid waarvoor je moet zijn. Ik vond m'n Peavey Bandit nog altijd beter klinken. Geluid is subjectief :)

jimbojohn

Legacy Member
smaak naar geluid is subjectief, geluid is gewoon karakteristiek aan elk merk :)

MINDROT

Legacy Member
belvedere86 zei:
iemand ervaring met een ENGL screamer? ben van plan om mijn peavey bandit 112 te vervangen door een ENGL of ne mesa boogie mark III

iemand al op 1 van beide gespeeld?

Afhankelijk van wat voor genre je (voornamelijk) speelt denk'k dat je met zowel de Mesa of met de ENGL geen slechte aankoop zou doen. Op't eerste zicht denk'k wel dat de ENGL gemakkelijk verkrijgbaar is dan de Mesa.

Pariah

Legacy Member
ja idd die mesa kan je enkel nog 2de hands krijgen

en peavey bandit beter klinken dan een mesa :s

die bandit zuigt als je vb in cgcfad speelt of lager

Defees

Legacy Member
Mesa is in mijn ogen eig. een slabakkende distortion ipv een straight to the point... maar ja, kheb dan alleen maar op een Mark IV combo (?) gespeeld :)

BongZrGooD

Legacy Member
*DeFees* zei:
Ik vind dat elke gitaar een handvat moet hebben. Is zo veel meer ergonomischer en oogt naar mijn mening vrij mooi :love:

http://images.miretail.com/products/optionRegular/Ibanez/534445_Xjpg.jpg

hoe kunde dat nu weerstaan :love:

Ergonomisch my ass!!! Het is een gat in een gitaar met extra randen, en extra randjes betekenen meer kans op beschadiging, vernis zal daar veel makkelijker chippen. Het draagt buiten het uitzicht geen bal bij aan de gitaar.
En het gat is enorm hinderlijk als je wat hevig tekeer gaat op die gitaar.
Waarom zie je ze zo weinig op een podium denk je? Het is een kutgitaar om mee op te treden. Ook die uitgefreesde frets zijn een pain in the ass imo.
Ik heb er even eentje gehad, zwart met groene pups en pots.
Ondertussen vind ik ze ook helemaal niet mooi meer, maar dat is een kwestie van smaak. Feit blijft dat ook deze gitaar niet meer is dan een overpriced signature model.
Geef mij dan maar mijn (wel dure) niet signature met één pot, die volgende maand 20 wordt, jaren mishandeld is geweest en nog NOOIT een mankement heeft vertoond.
In een gitaar horen -buiten f holes die hun nut hebben- geen gaten te zitten.

VaÎ is één van mijn favo gitaristen, maar van ontwerpen kent hij de ballen...:)

Groetjes,
BongZ

sir oinksalot

Legacy Member
heeft dat eigenlijk geen invloed op de klank en sustain van de gitaar, zo'n gat in de body?
buiten dat vind ik het ook echt lelijk

Defees

Legacy Member
Smaken verschillen.

En eerlijk gezegd heb ik nog nooit last gehad van dat handvat tijdens het spelen? en er zijn wel meer randen, maar eig. zie ik geen situatie waar je meer schade krijgt dan anders ... plus het is ergonomisch en veiliger om u gitaar te verplaatsen :p (een handvat neem je beter vast den bv een nek)

smaken verschillen ^^

ik vind stratocaster ook aars lelijk in hun standaard zwart body witte slagplaat uitvoering... toch is het de meest verkochte ooit ofzo?

jimbojohn

Legacy Member
toch bijna meest verkochte :p noem het de meest gekopieerde :D
trouwens ik ben ook verliefd op het signature model van vai, ik ben nog verder weg van het gelimiteerde doorzichtige model met de fluoverf omfg zo zalig!

freakykiller

Legacy Member
Das wel ne signature van Alexi Laiho é :angry: Een beetje respect mag wel !

Nenee, kben zelf ook niet echt aan dat V gedoe

Sick`

Legacy Member
Geef die V met 1 pickup maar hier :D Hoewel ik liever de witte versie heb...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan