Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
ik heb een Zoom G7.1 ook niet onderschatten en net dat tikkeltje goedkoper :)

Plutus

Legacy Member
Misschien eerst eens vragen wat het genre is dat je wil bereiken? :) Of is het echt een multi-effect waar je naar op zoek bent?

fuze

Legacy Member
Hoi gasten!

Ik wil nu niet origineel zijn en een typische beginnerpost maken, maarja er ziet niets anders op ;).

Situatie:
Op mijn 14e ofzo een halfjaartje gitaar gespeeld, in groepsles (jeuj powerchords). Was toen zowat alle stijlen door elkaar dus veel leerrijk heb ik er niet uitgehaald.. Altijd erg gevonden (amateuristische docenten) maar aangezien ik de moed kwijt was om door te gaan heeft mijn gitaar mooi staan wezen op de kamer.

Sinds dan wat andere interesses gehad, voornamelijk gewoon elektronische muziek (techno en consoorten), maar het "respect" voor de gitaar en vooral de meesters ervan zijn nooit verdwenen.

Donderdag op de laatste show Seasick Steve gezien, en mijn mond viel open. Ik heb altijd graag blues-boogie gehoord, maar ik ken er niet veel van (zelfs weinig artiesten).
( wat voorbeelden van deze man: YouTube - Seasick Steve - Thunderbird - Reading 2008 - Seasick Steve - Seasick Steve - LA BLOGOTHEQUE )

Dus gevolg:

Ik ben ondertussen 22, ik weet eigenlijk niets meer van noten, en liefst van al wil ik dit soort muziek leren. Ik heb een squier Telecaster staan (alsook een akoestische van mijn pa).

Wat raden jullie aan? Lessen en terug vanaf 0 beginnen en tussen 14 jarigen gaan zitten? Of valt dit in m'n eentje te leren (ik lees veel over pentatonische scale ed.)?

Alle tips zijn welkom en ik bedank jullie alvast!

Plutus

Legacy Member
En privéles? Lezen over scales heb ik ook veel gedaan (nog steeds), maar de uitleg van mijn leraar was altijd handig.

Les aan zo'n kinderen is meestal ook van een laag niveau (niet bepaald de inhoud, maar wel de manier van lesgeven) aangepast aan mensen van die leeftijd. Jij zult vermoedelijk meer hebben aan een volwassen uitleg, en dus ook sneller leren :).

TTC

Legacy Member
Goh ik heb besloten mijn Ltd ook maar te verkopen, omdat ik tegenwoordig vele liever op men Ibanez speel. Denk eraan om een 2de ibanez te kopen, ben serieus aan het geilen op een Ibanez RGA 121 NTF :p

TsD

Legacy Member
Je kunt natuurlijk altijd zelf eens in wat boeken snuffelen, op het internet rondkijken, en als je denkt dat je best les kan gebruiken dan kun je het eens nagaan bij enkele scholen in de buurt natuurlijk. Meestal zullen ze de jeugd en de 'ouderen' wel apart zetten denk ik?

Privé-les kun je ook wel volgen natuurlijk, maar deze is wel duurder, maar meestal veel specifieker en gerichter naar u toe. Alleen geld voor alletwee weer hetzelfde....een goede docent hebben.;)

Sick`

Legacy Member
TTC zei:
Denk eraan om een 2de ibanez te kopen, ben serieus aan het geilen op een Ibanez RGA 121 NTF :p

Zalige gitaar! Heb die in england eens vast gehad, buiten de finish krak hetzelfde als mijn RGA 121H CDO :D

TTC

Legacy Member
Hehe, mijn band is momenteel aan het zoeken naar een zanger ( screamer :p ) omdat we onze 2 zangers eruit hebben gelaten:p

Heb juist een mail ontvangen van de lokale gitaarboer dat die RGA 121 in blank hout uit productie zijn maar ze toevallig nog wel 1tje hebben liggen, morgen is gaan kijken en hopelijk kannek met een voorschot ze voor mij laten opzij zetten :o

Oh snel effe nog is een linkje naar men EX400 , mss zijn er wel geintresseerden :p
ESP LTD EX400 Olympic White - Te koop op 2dehands.be

de jerre

Legacy Member
ah, ik wist niet dat we met 3 waren die een EX-400 hadden :D

Mensen die trouwens iemand kennek die een Epiphone Les Paul Standard in cherry sunburst verkopen (zo eentje dus) laat maar iets weten! (liefst wel de plus top)

Grtz,
Jerre

Defees

Legacy Member
383 is toch niet zo veel money?

Allez ja, hier in België rippen ze u nog af door der 240 voor te vragen 2ehands wijze van spreken :)

TTC

Legacy Member
de jerre zei:
ah, ik wist niet dat we met 3 waren die een EX-400 hadden :D

Mensen die trouwens iemand kennek die een Epiphone Les Paul Standard in cherry sunburst verkopen (zo eentje dus) laat maar iets weten! (liefst wel de plus top)

Grtz,
Jerre

2 witte zeker en 1 zwarte :p
Maja ik hoop snel 1 minder

de jerre

Legacy Member
*DeFees* zei:
383 is toch niet zo veel money?

Allez ja, hier in België rippen ze u nog af door der 240 voor te vragen 2ehands wijze van spreken :)
tgoh, nie echt nee, maar die Epi's hebben de reputatie van da er hier en daar een slechte tussenzit en da je ze dus moet testen en als die uit duitsland komt wordt da laatste nogal moeilijk.
Kben allesinds wel aant twijfelen ze, as de mama beetje wil bijleggen komt em mss toch van musicstore :p

TTC

Legacy Member
Skoran zei:
Zijt ge er niet tevreden van :)?

Bwa, jawel ze, maar tis vooral die nek die me tegenzit. Ik vind dat men Ibanez RGR08 voor de helft van de prijs beter speelt dan die EX400 , en da steekt wel tege:p

kingtekmo

Legacy Member
fuze zei:
Hoi gasten!

Ik wil nu niet origineel zijn en een typische beginnerpost maken, maarja er ziet niets anders op ;).

Situatie:
Op mijn 14e ofzo een halfjaartje gitaar gespeeld, in groepsles (jeuj powerchords). Was toen zowat alle stijlen door elkaar dus veel leerrijk heb ik er niet uitgehaald.. Altijd erg gevonden (amateuristische docenten) maar aangezien ik de moed kwijt was om door te gaan heeft mijn gitaar mooi staan wezen op de kamer.

Sinds dan wat andere interesses gehad, voornamelijk gewoon elektronische muziek (techno en consoorten), maar het "respect" voor de gitaar en vooral de meesters ervan zijn nooit verdwenen.

Donderdag op de laatste show Seasick Steve gezien, en mijn mond viel open. Ik heb altijd graag blues-boogie gehoord, maar ik ken er niet veel van (zelfs weinig artiesten).
( wat voorbeelden van deze man: YouTube - Seasick Steve - Thunderbird - Reading 2008 - Seasick Steve - Seasick Steve - LA BLOGOTHEQUE )

Dus gevolg:

Ik ben ondertussen 22, ik weet eigenlijk niets meer van noten, en liefst van al wil ik dit soort muziek leren. Ik heb een squier Telecaster staan (alsook een akoestische van mijn pa).

Wat raden jullie aan? Lessen en terug vanaf 0 beginnen en tussen 14 jarigen gaan zitten? Of valt dit in m'n eentje te leren (ik lees veel over pentatonische scale ed.)?

Alle tips zijn welkom en ik bedank jullie alvast!

Als je deze stijl wil leren, zal je je best eens goed verdiepen in open tuning, volgens mij speelt hij hier in open E. Open E is leuk en best wel tof om mee te experimenteren.

fuze

Legacy Member
Ok thx kingtekmo ik ga dat allemaal eens onderzoeken dan :).

Ik heb inmiddels ook guitarmasterclass.net gevonden, en zo duur is dat eigenlijk niet, en massa's info en lessen.

Slide spelen zal ik dus ook moeten leren om aan die sound te geraken :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan