Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Toxic!

Legacy Member
Iemand interesse om mijn Vox Valvetronix 50 Watt versterker te kopen? Hij is in perfecte staat, ongeveer 1.5 jaar geleden gekocht bij Thomann (heb een kasticketje), er staat dus nog 1.5 jaar garantie op (ik baseer mij hiervoor op 3-Year Warranty - Dutch International Cyberstore ).

De versterker heeft al de tijd gewoon bij mij thuis gestaan, hij is dus niet versleurd voor optredens, niet blootgesteld aan vocht, ... Er is dan ook absoluut niks aan.

Algemene uitleg over de versterker en een foto'ke:

AD50VT Review | Vox | Reviews @ Ultimate-Guitar.Com

Ik heb er zelf 399€ voor betaald en verwacht er nog ongeveer 250€ voor te krijgen. Mensen met ernstige interesse mogen uitgebreid komen testen bij mij thuis, wel zelf gitaar en kabel meenemen dan.

Staat ook in koopjeskrant, dus als je interesse hebt, neem je beter niet het risico om lang te wachten.

Reageer en stel vragen per PM aub, want ik check deze thread amper.

Redhunter

Legacy Member
MINDROT zei:
afhankelijk van welke tuners er ge er opsteekt ben'k er toch vrij zeker van dat tuners opsteken een gemakkelijkere (en minder tijdrovende) job is dan uw gitaar afschuren en er een ander kleurke opdoen... Hoedanook, als't probleem'm stelt dat de tuners niet passen kunt ge de gitaar nog altijd binnendoen bij een technieker die dat wel voor u kan oplossen voor een klein prijske, uw gitaar volledig afschuren & opnieuw lakken zal al wat meer kosten denk'k!

Nja...zal wel meer tijd koste...ma ge kunt op ne full body ver niet verkeerd doen e... ma tis nu ni in vergelijking mee die tuners ze...kzei gwn da da tenige was waddak zou doen moestk ooit zelf aan mn gitaar iet doen :p

MINDROT

Legacy Member
redhunter zei:
Nja...zal wel meer tijd koste...ma ge kunt op ne full body ver niet verkeerd doen e... ma tis nu ni in vergelijking mee die tuners ze...kzei gwn da da tenige was waddak zou doen moestk ooit zelf aan mn gitaar iet doen :p

Als ge uw vorm enigszins wilt behouden kunt ge veel misdoen: bvb met een carved top. Of de afrondingen in proportie houden, etc. Ge kunt er dus al allesinds niet op beginnen schuren met een schuurmachine, dus moet alles met de hand. Als ge dan opnieuw wilt lakken, beitsen, whatever, .... gaat ge dan ook moeten zorgen dat alles schoon glad geschuurd is en er nergens vezels meer uitsteken, wat ook niet echt vanzelfsprekend is om te doen (allé, niet dat het moeilijk is, het is gewoon enorm tijdrovend om het goed te doen.)

TTC

Legacy Member
Yep been there , done that.
Ik heb ooit mijn squier willen herspuiten, echt dagen zitten te schuren.
En daarna gerusht bij het spuiten en niet genoeg tussendoor geschuurt wat leidde tot een zeer mislukte paintjob. Je zag en voelde de houtgroeven nog door de verf.

Maja good news, de strat is uit de deur voor 280 , zeker een koopje geweest voor de koper.
Nu nog een oefenversterker voor thuis, een cube 20x ofzo denk ik, heb ooit nog een cube60 gehad die me beviel. Heeft iemand mss nog goedkopere goede alternatieve?

krawler

Legacy Member
TTC zei:
Yep been there , done that.
Ik heb ooit mijn squier willen herspuiten, echt dagen zitten te schuren.
En daarna gerusht bij het spuiten en niet genoeg tussendoor geschuurt wat leidde tot een zeer mislukte paintjob. Je zag en voelde de houtgroeven nog door de verf.

Maja good news, de strat is uit de deur voor 280 , zeker een koopje geweest voor de koper.
Nu nog een oefenversterker voor thuis, een cube 20x ofzo denk ik, heb ooit nog een cube60 gehad die me beviel. Heeft iemand mss nog goedkopere goede alternatieve?

miss zo ne kleine fame tube versterker ofzo..
heb de Esp ltd m-1000 vandaag afgehaald!
super ding!!!!
pics coming soon..

joow

Plutus

Legacy Member
TTC zei:
Yep been there , done that.
Ik heb ooit mijn squier willen herspuiten, echt dagen zitten te schuren.
En daarna gerusht bij het spuiten en niet genoeg tussendoor geschuurt wat leidde tot een zeer mislukte paintjob. Je zag en voelde de houtgroeven nog door de verf.

Maja good news, de strat is uit de deur voor 280 , zeker een koopje geweest voor de koper.
Nu nog een oefenversterker voor thuis, een cube 20x ofzo denk ik, heb ooit nog een cube60 gehad die me beviel. Heeft iemand mss nog goedkopere goede alternatieve?
Ik heb voor thuis een Cube 15X gekocht. Daar mijn GT-8 op en gaan, bakje gaat zeker luid genoeg. En zelfs op zichzelf (zonder effecten dus) klinkt hij goed voor een transistor. Clean is cava, en met de overdrive op 'Metal' 'scheurt' hij ook genoeg. Meer dan voldoende voor thuis eigenlijk :)

EDIT: De hogere reeksen van de Cube zijn dus krak hetzelfde hé, alleen meer opties. Moet je maar eens kijken wat je wil en nodig hebt, en waar je al dan niet voor wil betalen.

TTC

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik heb voor thuis een Cube 15X gekocht. Daar mijn GT-8 op en gaan, bakje gaat zeker luid genoeg. En zelfs op zichzelf (zonder effecten dus) klinkt hij goed voor een transistor. Clean is cava, en met de overdrive op 'Metal' 'scheurt' hij ook genoeg. Meer dan voldoende voor thuis eigenlijk :)

EDIT: De hogere reeksen van de Cube zijn dus krak hetzelfde hé, alleen meer opties. Moet je maar eens kijken wat je wil en nodig hebt, en waar je al dan niet voor wil betalen.

Mjah ik wil liefst zo klein en simpel nodig voor thuis, dus ja ik denk dat ik voor de 15x of 20x gaan, eerst de verschillen is bekijken.

En Mjah die Fame tube amp, heel mooie versterker voor de prijs ( zoals de peavey valveking royal 8 enzo) , maar zonder pedalen ga ik er niet echt genoeg oversturing uitkrijgen ( niet dat ik een gainwhore ben fzo:p) .

Defees

Legacy Member
Wiiiiieee Laboga ^^

Klinkt heerlijk, sound clips volgen... moest ik een serieuse manier vinden ^^

TTC

Legacy Member
Klinkt lekker oldskool jah , vooral dat klein soloding vanachter, zalige tone daar :p

TTC

Legacy Member
toch geen 0.08's ? :o Ik speel op 0.11's , 0.09 vind ik al veel te dun naar mijn goesting:p
Maar damn ik hou van je stijl , was dat improvisatie ?

Jay

Legacy Member
In brief aan Sinterklaas ga ik denk ik een effectenbakske vragen om aan versterker te hangen, distortion etc. you know. Kweet alleen niet welk merk, type, etc. Dus als er tips en suggesties zijn mogen ze altijd gemeld worden. Maybe best linken naar site met gegevens, musicstore of zo. De Sint mag er wat aan uitgeven, maar 't moet geen 300 euro zijn natuurlijk :)

de jerre

Legacy Member
Jammer genoeg kosten multi-effect dingen wel een beetje geld :)

Ik zou het beste naar een BOSS ME-50 of een Line6 PODxt kijken. Hoewel deze laatste eerder een modeler is en geen echt effectenbakje. (de pod is ook te verkijgen in floorversie, zoek op podxt live)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan