Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MINDROT

Legacy Member
Skoran zei:
En om niet te zeggen: Een slechte Belgische thrash band :p. Vorig week gezien op blikfest en ik vond er echt NIKS aan :p

Backed... saaie paté! :scream: Anyway, smaken verschillen hé!

En ivm lessen om gitaar te leren spelen: persoonlijk zou ik voor een privé-leraar gaan. Ik heb 2 jaar geleden het "geluk" gehad dat'k in de muziekacademie kon beginnen met elektrische gitaar (wat ge normaal maar kunt nadat ge uw klassieke opleiding had gedaan, maar aangezien ze mij vergeten waren & er nergens geen plaats meer was hebben ze mij dan maar daarbij gesmeten, waar ik toch blij voor was in't begin) maar uiteindelijk heb'k daar geen kl*ten bijgeleerd aangezien die leraar geen goesting had om mij iets te leren behalve een AC/DC solo'tje die'k thuis ook had kunnen leren. Met een privéleraar kunt ge gewoon zelf wat meer kiezen wat ge leert veronderstel'k

Sick`

Legacy Member
krawler zei:
ibanez s520EX en een Esp ltd Mh-1000 deluxe

Waarom een S en geen uit de RG/RGA reeks? Persoonlijk vinnek die INF pickups niet klinken.

Ik zou eerder voor een Prestige kijken als je beslist om een Ibanez boven die MH-1000 te kiezen.

Defees

Legacy Member
Skoran zei:
En om niet te zeggen: Een slechte Belgische thrash band :p. Vorig week gezien op blikfest en ik vond er echt NIKS aan :p

hebde gij al 7 albums uitgebracht ? kdacht het niet ze ! :sop:

krawler

Legacy Member
Sick` zei:
Waarom een S en geen uit de RG/RGA reeks? Persoonlijk vinnek die INF pickups niet klinken.

Ik zou eerder voor een Prestige kijken als je beslist om een Ibanez boven die MH-1000 te kiezen.

hmm de s is heel aantrekkelijk en ik kan ze nu gewoon heel cheap krijgen.
ma buiten de pick ups (en u persoonlijke smaak)?
welke is speelbaarder...? ze hebben beide Floyd rose trem.
Ik wou altijd al een h-1000.. maar die maken ze niet meer en Mh is wel vergelijkbaar maar wat me afschrikt is de 81/81 combo...

allesinds bedankt voor de snelle feedback
jow

Sick`

Legacy Member
krawler zei:
ma buiten de pick ups (en u persoonlijke smaak)?
welke is speelbaarder...? ze hebben beide Floyd rose trem.

Ik heb eens rap naar de specs van die nek gekeken, en ik vermoed dat die nek hetzelfde is als mijn broer zijn RG321MH. Als ik die nek vergelijk met de RGA121H Prestige, dan is die Prestige zijn nek dunner, een veel gladdere finish (die RG321MH is vrij stroef), het fretboard platter, en heeft die uiteraard veel beter fretwerk .. en die RG321MH weegt een ton, maar geen idee goe dat met die S zit dat jij noemt.

Ik zou zeggen, pak hem vast, en als hij je echt aanstaat kan en het geluid niet echt, dan kan je er altijd nog andere pickups in steken.

TTC

Legacy Member
Sick` zei:
Ik heb eens rap naar de specs van die nek gekeken, en ik vermoed dat die nek hetzelfde is als mijn broer zijn RG321MH. Als ik die nek vergelijk met de RGA121H Prestige, dan is die Prestige zijn nek dunner, een veel gladdere finish (die RG321MH is vrij stroef), het fretboard platter, en heeft die uiteraard veel beter fretwerk .. en die RG321MH weegt een ton, maar geen idee goe dat met die S zit dat jij noemt.

Ik zou zeggen, pak hem vast, en als hij je echt aanstaat kan en het geluid niet echt, dan kan je er altijd nog andere pickups in steken.

De S520 is zeer licht hoor voor een mahonie gitaar. De nek is ook best glad.
Toch vind ik de MH1000 een betere keus omdat de pickups eenmaal beter zijn.
Ook zou ik die MH1000 pakken zonder floyd rose, maar met een vaste brug. Ik spreek uit ervaring dat metalcore met een floyd een hel kan zijn als je graag eens herstemd.

freakykiller

Legacy Member
Necrolite zei:
Mja het probleem is iemand te vinden die een nieuweling (die van 0 begint) op wil leiden (of lijden hoe ge het bekijkt ;))?
Zoals bvb vingerzetting etc... de pure basics dus. Ik heb trouwens ook op justinguitar.com gekeken indertijd maar die boeide me ook niet meer na een tijd. Niettegenstaande in het prille begin was dit interessant/
Een groot voordeel, voor mij allesinds, door bij iemand in de leer te gaan is dat je een beetje gepushed wordt op elke avond te oefenen etc... + ge hebt feedback terwijl ge bezig zijt, wat voor mij dan toch meer interessant is.

Mja this niet dat ik volledig van 0 begin, kan nu toch wel al iets :p

krawler

Legacy Member
TTC zei:
De S520 is zeer licht hoor voor een mahonie gitaar. De nek is ook best glad.
Toch vind ik de MH1000 een betere keus omdat de pickups eenmaal beter zijn.
Ook zou ik die MH1000 pakken zonder floyd rose, maar met een vaste brug. Ik spreek uit ervaring dat metalcore met een floyd een hel kan zijn als je graag eens herstemd.

hmm. je ik heb een tijdje een rg320 gehad en die was ook met Floyd rose. maar wij spelen zo goed als altijd en in drop C en als ik dan een andere stemming heb zou ik eventueel met mijn epi lp spelen.

@manu

ik met Mh bedoel ik de esp ltd Mh 1000
die vergelijken met de s520ex.

aargh dilemma...

iemand nog ervaringen? suggesties?
allesinds al hartelijk bedankt voor de feedback dudes!

joow

Plutus

Legacy Member
krawler zei:
hmm. je ik heb een tijdje een rg320 gehad en die was ook met Floyd rose. maar wij spelen zo goed als altijd en in drop C en als ik dan een andere stemming heb zou ik eventueel met mijn epi lp spelen.

@manu

ik met Mh bedoel ik de esp ltd Mh 1000
die vergelijken met de s520ex.

aargh dilemma...

iemand nog ervaringen? suggesties?
allesinds al hartelijk bedankt voor de feedback dudes!

joow
Denk niet dat dat op mij bedoeld was :p.
Nu, om toch een poging te doen nuttig te zijn... Ik heb een ESP Horizon, de grote broer van de LTD MH 1000 dus. De LTDs, met name de 1000-series, schijnen van zeer hoge kwaliteit te zijn, de beste onder de LTDs (duh). Als ik dan zie van welke fenomenale kwaliteit mijn Horizon is, ga ik er van uit dat de LTD ook zeer hoogstaande kwaliteit zal zijn!

Ga je dan toch een Floyd Rose nemen? En de gitaar nieuw kopen? Dan leun je al snel tegen de 1000 euro aan. Als je je budget met 100-200 euro kan uitbreiden en even geduld hebt, zou ik op zoek gaan naar een 2dehands ESP Horizon FR-II. Die passeren ook nog af en toe, en toch nog net dat beetje meer dan de LTD! Gewoon heerlijk hoe dat fijn halsje in de hand ligt, hoe die perfecte ebben toets onder uw vingers 'beweegt', ondanks de lichtheid van die gitaar zo'n volle stevige klank... Heerlijk.

krawler

Legacy Member
Manuvdv zei:
Denk niet dat dat op mij bedoeld was :p.
Nu, om toch een poging te doen nuttig te zijn... Ik heb een ESP Horizon, de grote broer van de LTD MH 1000 dus. De LTDs, met name de 1000-series, schijnen van zeer hoge kwaliteit te zijn, de beste onder de LTDs (duh). Als ik dan zie van welke fenomenale kwaliteit mijn Horizon is, ga ik er van uit dat de LTD ook zeer hoogstaande kwaliteit zal zijn!

Ga je dan toch een Floyd Rose nemen? En de gitaar nieuw kopen? Dan leun je al snel tegen de 1000 euro aan. Als je je budget met 100-200 euro kan uitbreiden en even geduld hebt, zou ik op zoek gaan naar een 2dehands ESP Horizon FR-II. Die passeren ook nog af en toe, en toch nog net dat beetje meer dan de LTD! Gewoon heerlijk hoe dat fijn halsje in de hand ligt, hoe die perfecte ebben toets onder uw vingers 'beweegt', ondanks de lichtheid van die gitaar zo'n volle stevige klank... Heerlijk.


ow sorry dude!
ma toch wel nuttige info! :)
ja het is hem net dat ik de mh 1000 ook vrij cheap kan krijgen..
en ik net heb er op geboden trouwens.

let's hope for the best!

merci iedereen!

joow
krawler

Defees

Legacy Member
krawler zei:
hopsa
Esp ltd mh 1000 in de pocket!
heb hem gewonnen

jow

in wa voor contest kunde die winnen?


edit: ha, op e-bay kunde blijkbaar "winnen" :)


Ze zijn misschien geen uitschieters, maar ze maken wel degelijke muziek vind ik :) I like em.

krawler

Legacy Member
binnekort!
eerst moet ik heb gaan afhalen in antwerpen...
en dan zullen foto's komen :)

euforie alom...


ok en nu verder gitaar spelen ( Bury the hatchet van protest the hero aan het leren if anyone cares)
joow

MINDROT

Legacy Member
Even een vraagje over al die kuismiddeltjes die op de markt zijn: aangezien ik sinds vorige week een gibson les paul custom uit '78 heb, zou ik dus graag wat beter onderhouden dan m'n epiphone les paul standard. Nu, aangezien er op de markt 1000 soorten kuisproducten zijn heb'k aan mensen die er al ervaring mee hebben de volgende vraag: zijn er bvb kuisproducten die schade kunnen aanrichten aan bepaalde soorten lak, etc.? Of is't al gelijk wat kuisproduct er gebruikt wordt? En wat raden jullie aan?

Plutus

Legacy Member
Eerst en vooral met een droge doek na het spelen uw snaren, fretboard en eventueel hele gitaar eens afwrijven; dat gaat al veel doen :).

Dunlop Lemon Oil zou zeer goed zijn voor uw fretboard. Kerel heeft het bij mijn Horizon gedaan en dat zag er toch deftig uit, misschien moet ik het zelf ook maar gaan halen. Voor de rest weet ik van geen kuismiddeltjes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan