Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Dunlop Lemon Oil is inderdaad heel goed! Maar moet eens nakijken, ik dacht dat ge da op bepaalde fretboards niet mocht gebruiken.

Als ge een dunlop set koopt, pas op me da potteke van die string conditioner, er kwam bij mij niks uit, dus ik neep er op en voor ik het wist was mijn vloer geboend :s en dat duurt weken eer die plek niet meer super glad was :p

MINDROT

Legacy Member
Sick` zei:
Dunlop Lemon Oil is inderdaad heel goed! Maar moet eens nakijken, ik dacht dat ge da op bepaalde fretboards niet mocht gebruiken.

Als ge een dunlop set koopt, pas op me da potteke van die string conditioner, er kwam bij mij niks uit, dus ik neep er op en voor ik het wist was mijn vloer geboend :s en dat duurt weken eer die plek niet meer super glad was :p

Lemon oil heb'k ook al goede dingen van gehoord: maar dat is dan alleen maar voor de frets (als'k mij niet vergis mag Lemon Oil niet gebruikt worden op maple frets). Ik zoek eigenlijk iets meer voor m'n gitaar en m'n nek zelf wat te onderhouden, en aangezien het een vrij oude gitaar is met een relatief hoge waarde wil'k er gerust een productje meer voor kopen als het ook helpt om ze beter te onderhouden (voorlopig al altijd met gewoon water gedaan op m'n epiphone les paul, maar op m'n gibson krijg'k dan een witte schijn op m'n lak, iets waarvan'k veronderstel dat't normaal is bij oude gitaren aangezien m'n pa z'n jazzbass daar nog veel meer last van heeft)

Nuja, ik zal eens op het wereldwijde web rondzoeken!

TsD

Legacy Member
Hm, ik kuis mijn gitaar gewoon af met wat keukenpapier en dreft die ik pik van mij ma, doet de job meestal wel!

Voor het fretbord heb ik nu 'dr. stringfellow' gekocht van Kyser, werkte heel goed...en twas eigl nodig...

Sick`

Legacy Member
MINDROT zei:
Lemon oil heb'k ook al goede dingen van gehoord: maar dat is dan alleen maar voor de frets (als'k mij niet vergis mag Lemon Oil niet gebruikt worden op maple frets).

Ni voor de frets eh! voor het fretboard! Dat is wat me voorstond idd, niet op een maple fretboard.

MINDROT

Legacy Member
Sick` zei:
Ni voor de frets eh! voor het fretboard! Dat is wat me voorstond idd, niet op een maple fretboard.

Het fretboard, idd, mijn excuses. ;)

Hier wat foto's van mijn nieuwe gitaar (moesten er geinteresseerden zijn natuurlijk, anders gewoon overslaan!)

MINDROT

Legacy Member
redhunter zei:
oeveel ebte dr voor betaald?

een kleine 3000€, voor velen veel te veel geld, maar aangezien ik al altijd een Gibson Les Paul Custom had willen hebben ben'k meteen voor the real deal gegaan. Hij is (naar mijn mening althans, en iedereen die er een bezit ;)) vast & zeker z'n geld waard! Ook zit er een coil tap op (ik heb me laten vertellen dat het een van de eerste modellen van Les Paul was die er een hadden tot de Jimmy Page Les Paul op de markt kwam) en de inlays liggen maar op 2 reeksen die ooit gemaakt zijn door Gibson.

EagleEye

Legacy Member
MINDROT zei:
Het fretboard, idd, mijn excuses. ;)

Hier wat foto's van mijn nieuwe gitaar (moesten er geinteresseerden zijn natuurlijk, anders gewoon overslaan!)
Godverdomme, die headstock is gewoon .. eh.. majestic! :D

Die tuners zien er ook wel stevig uit, als ge da vergelijkt met die prullen die ze op studio Les Pauls zetten :)


Domme vraag misschien :unsure: maar wat is dat switchke dat tussen uw twee volume pots zit?

Edit: ah, blijkbaar die "coil tap"
Coil Tapping is a procedure to make a Humbucker pickup on your Guitar have single coil capability.
does that about sum it up?:p

TTC

Legacy Member
krawler zei:
binnekort!
eerst moet ik heb gaan afhalen in antwerpen...
en dan zullen foto's komen :)

euforie alom...


ok en nu verder gitaar spelen ( Bury the hatchet van protest the hero aan het leren if anyone cares)
joow

Nice, protest the hero, heb je ze vorige week ook gezien op never say die in hof ter lo?

MINDROT

Legacy Member
EagleEye zei:
Die tuners zien er ook wel stevig uit, als ge da vergelijkt met die prullen die ze op studio Les Pauls zetten :)


Die tuners zijn ook superstevig, wat wel een hele vooruitgang is van m'n epiphone les paul (wat maar belachelijk zou zijn als't dat niet was, maar soit): al 4 keer m'n E-sleutel moeten vervangen doordat'k amper ergens aan haperde en voor't moment ligt die nu ook aan de kant met een kapotte E-sleutel (maar deze blijft voorlopig opgeborgen zolang'k niet live speel)

Nuja, ik heb een Gibson Vintage Refreshing Set gekocht bij den duits op aanraden van een gibson-verzamelaar (kostte ook niet echt veel, we zullen zien wat het uithaalt hé)

EagleEye

Legacy Member
MINDROT zei:
al 4 keer m'n E-sleutel moeten vervangen doordat'k amper ergens aan haperde en voor't moment ligt die nu ook aan de kant met een kapotte E-sleutel (maar deze blijft voorlopig opgeborgen zolang'k niet live speel)
Persoonlijk zet ik er dan gewoon liever groverkes op, heb dat nu al gedaan bij ne Gibson Les Paul (Studio) en ne Epiphone G-400 (beide zelfde soort crappy tuners die direct uiteen vallen), al heb ik bij mijn epi de gaatjes wel wat moeten uitvijlen voor ze pasten :sop:

krawler

Legacy Member
TTC zei:
Nice, protest the hero, heb je ze vorige week ook gezien op never say die in hof ter lo?

Jep!
Ik vond ze fenomenaal.. zo geschift technisch... heerlijk gewoonweg.
jammer van de crowd.. ze waren percies niet zo bekend/geliefd door het publiek.
ma ok voor de moshers is het miss wat moeilijk om dat te doen op 15/16 maat.
ik veronderstel dat de meesten kwamen voor parkway drive (wat ook te zien was aan de crowd)

jow

Redhunter

Legacy Member
een kleine 3000€, voor velen veel te veel geld

Zouk er ook nog voor geve ze :p...redelijke prijs denk ik...

Persoonlijk zet ik er dan gewoon liever groverkes op,
Kvind die foto eig wel wijs mda ge dr zelf op staat :p
artistiek:cool:

Mr zelf ebbik toch ni echt de neiging om zelf in mijn gitaar te gaan kotere...
lak afschure en ander kleurke op zouk nog doen...ma die tuners...ne keer om zeep istom zeep e :s....ma dees is blijkbaar nog goe gelukt :)

MINDROT

Legacy Member
redhunter zei:
Mr zelf ebbik toch ni echt de neiging om zelf in mijn gitaar te gaan kotere...
lak afschure en ander kleurke op zouk nog doen...ma die tuners...ne keer om zeep istom zeep e :s....ma dees is blijkbaar nog goe gelukt :)

afhankelijk van welke tuners er ge er opsteekt ben'k er toch vrij zeker van dat tuners opsteken een gemakkelijkere (en minder tijdrovende) job is dan uw gitaar afschuren en er een ander kleurke opdoen... Hoedanook, als't probleem'm stelt dat de tuners niet passen kunt ge de gitaar nog altijd binnendoen bij een technieker die dat wel voor u kan oplossen voor een klein prijske, uw gitaar volledig afschuren & opnieuw lakken zal al wat meer kosten denk'k!

TTC

Legacy Member
krawler zei:
Jep!
Ik vond ze fenomenaal.. zo geschift technisch... heerlijk gewoonweg.
jammer van de crowd.. ze waren percies niet zo bekend/geliefd door het publiek.
ma ok voor de moshers is het miss wat moeilijk om dat te doen op 15/16 maat.
ik veronderstel dat de meesten kwamen voor parkway drive (wat ook te zien was aan de crowd)

jow

Mjah idd, heel de "scene" was aanwezig :P .
unearth was anders ook wel goe, ben er op cd niet zo'n fan van , maar live ware ze wel te pruimen.

ontopic sortoff : Kerel die men gitaar komt kope komt blijkbaar niet opdagen, hij moest hier om half 8 zijn :P

krawler

Legacy Member
TTC zei:
Mjah idd, heel de "scene" was aanwezig :P .
unearth was anders ook wel goe, ben er op cd niet zo'n fan van , maar live ware ze wel te pruimen.

ontopic sortoff : Kerel die men gitaar komt kope komt blijkbaar niet opdagen, hij moest hier om half 8 zijn :P

ja ik volg niet echt helemaal.
maar welke gitaar verkoop je ofzo?

jow

TTC

Legacy Member
krawler zei:
ja ik volg niet echt helemaal.
maar welke gitaar verkoop je ofzo?

jow

Die stratocaster die ik heb geruilt voor men Boss Gt8.Zo'n stratocaster is wel leuk, maar ik speel toch liever op men ibanez of ltd.
En blijkkbaar is de koper niet komen opdagen omdat hij niet genoeg geld had. Mocht hij wel laten weten op voorhand :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan