Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Necrolite

Legacy Member
Ik ben dus ook net begonnen met elektrische (allé ze heeft hier paar weken gestaan ook wegens net afgestudeerd en beginnen werken enzo... da vergt allemaal aanpassingen :P)
Nu zoek ik een manier om het eigenlijk goed te kunnen leren...
Want als ik dit thuis zelf doe, heb ik het gevoel dat ik maar wat aanlummel. Je leest wel op wat sites e.d. maar toch heb ik het gevoel "Is dit wel correct?"
Dus ben ik eigenlijk een beetje op zoek naar een leraar elektrische gitaar ofwel muziekschool (voor volwassenen dan).
Nu is de vraag, wat is het beste? En hoe vind je zoiets? (Ik weet dat er hier in Lebbeke bijvoorbeeld een muziekschool is, maar geven die dan elektrische etc... en is dat wel DE manier om het te leren? Ben ook van plan daar eens informatie te gaan halen btw...)

Maar ik heb dus ook die figuurlijke "shot" onder men gat nodig want anders laat ik ze te gemakkelijk staan vrees ik. Omdat ik me dan gedemotiveerd voel dat het van geen kanten lukt... :P (wat normaal is als beginner maarja vingerzetting in het begin is een ramp :P)
Dus ja mijn skill-level staat dan eigenlijk ook zo goed als op 0.

Defees

Legacy Member
misschien is een boek met dvd bij een alternatief om te zien wat je leest zodat je weet dat je het goed of fout doet ?

Sick`

Legacy Member
Ik zou een boek kopen en u er door werken op een lage snelheid (80bpm).

Wat wil je spelen? Kijk eens bij boeken van Troy Stetina, ik heb er een paar van en vind ze heel goed.

Sick`

Legacy Member
Enja, als je uzelf afvraagt of je iets fout doet, neem het op en post het eh :)

tinbie

Legacy Member
Kben vandaag ook begonnen. Mijn 3de gitaar maar ik kon er nog niet op spelen, dus gisteren nogmaals eentje gekocht, elektrisch trouwens, en dan vandaag een boekje met DVD. Het lukt wel aardig wat maar mijn vingers, ai ai, staat in het boekje dat het zou verbeteren :)

Ik ga alvast ook lessen volgen, heb hier iets gevonden in Gent en ga morgen eens bellen.

TTC

Legacy Member
Ik heb dan toch besloten om die Fender Strat te verkopen, ik blijf toch een voorstander van humbuckers en heb geld nodig om een laptop te kopen :p.
Dus ja, als iemand hier op het forum er interesse voor heeft , stuur dan maar een pm fzo ( sorry voor de spam , als iemand zich er aan ergert, edit ik men post ze).
2002 Fender Stratocaster MIM - Te koop op 2dehands.be

oh en offtopic :aan dit soort mensen erger ik met kapot. Mensen die nog maar amper moeit doen om iets of wat verstaanbaar nederlands te typen in hun zoekertjes. hier een extreem geval : Zoekertjes - Zoek en koop op 2dehands.be

Recipe4hate

Legacy Member
Ik heb de eerste 2 dagen van iemand geleerd hoe dat je je vingers moet houden, hoe je je plectrum vasthoudt en 3 akkoorden ofzo. Daarna heb ik van haar een zeer interessante cursus gekregen die me ver vooruit heeft geholpen. En nu zoek ik vooral op 't internet ofzo om bij te leren. Is justinguitar.com eigelijk goed? Want daar neus ik veel rond en 'k heb er persoonlijk toch wel veel bijgeleerd.

Defees

Legacy Member
het internet liegt niet, het geeft gewoon zijn mening :) elke site is anders :)

freakykiller

Legacy Member
Ja ik vind dat er toch redelijk wat nuttigs opstaat, maar zelf zou ik ook liever les hebben van iemand om zeker te zijn of ik het wel allemaal juist doe

Sick`

Legacy Member
justinguitar zegt me eigenlijk niets, ben er eens mee begonnen, maar was te saai naar mijn goesting (ook men genre niet). heb wa akkoorden uit een boekske geleerd en ben dan les gaan volgen wat met een boek ging, en dan zelf met dat boek verder gegaan en op mezelf ook aan een nieuw boek begonnen. maar vraag mij dan ook niet om iets anders dan metal te spelen :p (harry potter hagrid's theme fzoiet ebk thans ooit gekunnen *G*).

Plutus

Legacy Member
Sla mij dood, maar naast metal krijg ik meer en meer zin om zo ouwe blues, rock 'n roll, classic rock te spelen. Van Johnny Cash en Elvis tot The Police, The Beatles...
Als ge zo'n bandje kunt oprichten om dan alle klassiekers te spelen, en ge zijt daar goed in + ge zijt echt entertainend, dan trekt ge volle zalen volgens mij :D.

Necrolite

Legacy Member
freakykiller zei:
Ja ik vind dat er toch redelijk wat nuttigs opstaat, maar zelf zou ik ook liever les hebben van iemand om zeker te zijn of ik het wel allemaal juist doe

Mja het probleem is iemand te vinden die een nieuweling (die van 0 begint) op wil leiden (of lijden hoe ge het bekijkt ;))?
Zoals bvb vingerzetting etc... de pure basics dus. Ik heb trouwens ook op justinguitar.com gekeken indertijd maar die boeide me ook niet meer na een tijd. Niettegenstaande in het prille begin was dit interessant/
Een groot voordeel, voor mij allesinds, door bij iemand in de leer te gaan is dat je een beetje gepushed wordt op elke avond te oefenen etc... + ge hebt feedback terwijl ge bezig zijt, wat voor mij dan toch meer interessant is.

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Als ge zo'n bandje kunt oprichten om dan alle klassiekers te spelen, en ge zijt daar goed in + ge zijt echt entertainend, dan trekt ge volle zalen volgens mij :D.

Als ge da echt wilt is da tof, maar collega van mij zit in zo een band, en telkens ie dan eens me iet uitdagend afkomt ist van "ja, nee, kzie da toch ni goe zitten" ... krijg daar meestal van te horen "strak ist weer prozac" :D

Defees

Legacy Member
Allez bon, weer al 750 euro gaan uitgegeven ^^ zondag hebbek nen Laboga Mr. Hector, en vanaf dan niets meer ! (buiten snaren en plectrums en eventuele biassen!)

de jerre

Legacy Member
*DeFees* zei:
Allez bon, weer al 750 euro gaan uitgegeven ^^ zondag hebbek nen Laboga Mr. Hector, en vanaf dan niets meer ! (buiten snaren en plectrums en eventuele biassen!)
Nice, die dingen klinken lekker, heb er gisteren Hard Resistance nog op horen spelen.

Defees

Legacy Member
Ik koop die over van Christophe van After All, wist niet dat dat Belgen waren laat staan dat ik die nu op msn heb :)

de jerre

Legacy Member
*DeFees* zei:
Ik koop die over van Christophe van After All, wist niet dat dat Belgen waren laat staan dat ik die nu op msn heb :)
hehe, belgische thrash-band toch he ?

Skoran

Legacy Member
En om niet te zeggen: Een slechte Belgische thrash band :p. Vorig week gezien op blikfest en ik vond er echt NIKS aan :p

krawler

Legacy Member
jow,

ik wil een nieuwe gitaar.
maar ik twijfel tussen
ibanez s520EX en een Esp ltd Mh-1000 deluxe
voor en nadelen?
iemand ervaring?

ik speel vooral metalcore/hardcore(heel wat clean interludes)
en ik heb al op een esp ltd H-1000 gespeeld en was er weg van.

alvast bedankt
jooow

alvast bedankt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan