Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TsD

Legacy Member
Dat het wat 'klikt' vind ik ook belangrijk. Dat je het zelf interessant vind wat je allemaal ziet. Toen ik de eerste keer op (privé)-les ging wachtte ik gewoon af. En na het les-uurtje had ik een goed gevoel erbij, vond ik dat ik veel kon leren van die gast dus maar terug blijven gaan, ben een jaar ong. les blijven volgen en nog nooit 1 seconde spijt van gehad.

Redhunter

Legacy Member
Nuytuh zei:
Waar moet ik op letten bij mijn docent. Hoe weet ik of em goed is :p. Tis eerste keer in m'n leven dat ik iets van een muziek instrument ga leren.

stijl vn u leraar maakt eig ni uit...ij zal u mss wa truckskes kunne lere specifiek voor da genre ma de meeste goeie gitariste zijn all-round dus...

Ge zegt datij veel muziek uitschrijft..ma kben dr ni zeker van datta goe is...
voor de eerste jaar/jaren is da wel in orde ma ge moet ook is vrage ofdatem wel theorie drbij geeft...
want die ebte nodig om te improvisere en deftige liekes te schrijve (aloewel as ge de radio aanzet is theorie precies nimr nodig :cry: )
ma da komt pas na 2-3 jaarkes normaalgezien (angt ook vn stijl af eig)

vraag ook is ofdattem conservatorium eeft gedaan...( eig ni zo belangrijk ma ze lere dr wel handige oefeninge en trucks..)

Voor de rest gwn leute emme...das belangrijkste :p

onsmozes

Legacy Member
de jerre zei:
I like :music:

ik zou het wel eens een keer enkel elektrisch uitwerken, gaat volgens mij ook leuk klinken :)

't Ding is dat ik voorlopig alles zonder drum doe en dan heb je met wat akoestische gitaar erbij toch net ietsje meer dynamiek.

TTC

Legacy Member
Klinkt nice jah, maar ik vind die hoge noten na het eerste akkoord toch twijfelachtig klinken. ligt mss aan mij :)

TheFuckingDutchman

Legacy Member
ik vind de hoge noten ook iets te hoog en iets te krassend. Misschien een vollere ietsjes lagere noot pakken. Dan istem zeer mooi. Niet dat ik er verstand van heb.

JackM

Legacy Member
zijn er eig tips om gitaar te spelen buiten veel oefenen?
zo soms tracht ek es op men zus haar elektrische gitaar wa solos na te spelen, maar aangezien ek nooit lessen gevolgd heb of geen tijd heb om er te nemen, lukken sommige moeilijk :p

JackM

Legacy Member
aangezien ek al met een verlanglijstje van rond de 4000 euro zit zal ek wel men zus de hare gebruiken :p

Defees

Legacy Member
pakt gewoon een Gibson Les Paul en een Laney Lionheart en schrapt den helft van u verlanglijstje van dj stuff

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Is Paul Reed Smith eigenlijk een goed merk? Vriend van me heeft me de PRS Se singlecut aangeraden.

onsmozes

Legacy Member
Nuytuh zei:
Is Paul Reed Smith eigenlijk een goed merk? Vriend van me heeft me de PRS Se singlecut aangeraden.

Santana zla er voor iets zijn huismerk van gemaakt hebben he ;). Wat die se's betreft: niet mijn dada. Ze zijn natuurlijk wel erg gunstig geprijsd, maar ik hoor dat je nog steeds teveel betaald voor het logo.

Plutus

Legacy Member
SE's zijn allesbehalve duur hoor, veel kwaliteit voor je geld. De USA PRS daarentegen... Zalig spul, maar zijn prijs niet waard IMO.

boeffel

Legacy Member
weet iemand easy gitaarliedjes?

Ik doe ongeveer 2 maand gitaar, en notenleer... maar ik weet niet echt wat spelen.. :(
En ik ga ook een bandje oprichten, dus moet ik toch wel iets kunnen spelen he :P

Bedankt voor de hulp
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan