Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boeffel

Legacy Member
heeft iemand misschien de Tabs van enkele volkslieden, dat van USA heb ik ni nodig, maar ik zou graag Brazilie, belgie en rusland hebben :p

(italie vind ik btw te moeilijk :p

TTC

Legacy Member
Idd, heb ik ook nog maar zopas ontdekt , je moet dan wel eerst guitar pro openen en via guitar pro het power tab bestand openen.

DeadBull

Legacy Member
Even een troubleshooting vraagstukje.
Kan iemand zonder een Line 6 toneport mij zeggen op welke seconde hij de gitaar hoort op dit nummer.
YouTube - AC/DC - Hell's Bells

Sinds mijn geluid door een toneport komt mis ik echt een paar intro's uit nummers, ik hoor pas op 36 sec een C5 akkoord en daarvoor enkel die bel.

Defees

Legacy Member
wtf ge moet toneports nie dissen als't pas op seconde 36 echt begint ^^

Sick`

Legacy Member
op seconde 28 hoor ik al iet, maar een TonePort is geen volwaardige geluidskaart eh :p

TTC

Legacy Member
Wel raar, ik zou denken dat ge dan een stereokanaal mist, maar volgens mij heeft youtube nog geen stereo geluid ondersteuning...

EagleEye

Legacy Member
TTC zei:
Wel raar, ik zou denken dat ge dan een stereokanaal mist, maar volgens mij heeft youtube nog geen stereo geluid ondersteuning...
Als ge twee of meer speakers hebt staan en ge zet dat liedje op, zult ge merken dat youtube wel stereo is hoor ;) Waarom zou dat niet zo zijn trouwens? Ze gaan niet opeens een archaïsche codec uit de kast halen die maar 1 audiokanaal aankan ze :)

die hells bells heeft inderdaad in den intro angus exclusief rechts en malcolm links :p Als ge pas na 36 seconden gitaar hoort, hebt ge enkel de rhythm gitaar mee :p

TTC

Legacy Member
mjah tis me nooit opgevalle, valt bij mij harder op bij winamp , maja, dan zet ik meestal muziek ook wel harder :p

Defees

Legacy Member
iemand die een ruil ziet zitten? een Kustom Defender voor een iets oudere head liefst met lampen/tubes/valves :)?

scipicore

Legacy Member
Hey,

Kheb een vraagje; Is er een makkelijke manier om te weten of je links/rechtshandig bent?
Ik schrijf namelijk met links maar zo goed als al de rest doe ik met men rechterhand, men linkerhand is precies enkel goed voor de fijne motoriek ofzo.
Ik heb nu al enkele maanden een rechtshandige gitaar maar als ik op de linkshandige bas van mijn vriendin speel merk ik dat dat ook wel behoorlijk makkelijk gaat (tov rechtshandig).

Nu zou de makkelijkste oplossing zijn; "speel een tijdje op een linkshandige gitaar en zie dan welk het beste gaat"
Wel dan zit ik met het probleem dat ik geen geld heb om een linkshandige gitaar te kopen om dan door te hebben dat ik niet linkshandig ben. En ook ken ik niemand die mij eens een linkshandige gitaar kan lenen voor enkele weken.

Dusja, raad gevraagd :]

de jerre

Legacy Member
Scip zei:
Hey,

Kheb een vraagje; Is er een makkelijke manier om te weten of je links/rechtshandig bent?
Ik schrijf namelijk met links maar zo goed als al de rest doe ik met men rechterhand, men linkerhand is precies enkel goed voor de fijne motoriek ofzo.
Ik heb nu al enkele maanden een rechtshandige gitaar maar als ik op de linkshandige bas van mijn vriendin speel merk ik dat dat ook wel behoorlijk makkelijk gaat (tov rechtshandig).

Nu zou de makkelijkste oplossing zijn; "speel een tijdje op een linkshandige gitaar en zie dan welk het beste gaat"
Wel dan zit ik met het probleem dat ik geen geld heb om een linkshandige gitaar te kopen om dan door te hebben dat ik niet linkshandig ben. En ook ken ik niemand die mij eens een linkshandige gitaar kan lenen voor enkele weken.

Dusja, raad gevraagd :]
Wat ook kan is da gij ambidexter zijt ;) (wa uiteraard nóg cooler is...)

TsD

Legacy Member
Of doe zoals Jimi Hendrix of Dick Dale deden, draai je rechtshandige gitaar om!

(Gewoon even alles laten afstellen in de winkel dan:p)

Plutus

Legacy Member
Ik herken mij volledig in u... Ik ben linkshandig, maar op schrijven na doe ik alles rechts. Zaken zoals voetbal kan ik met beide kanten.

En ik speel rechts... Eigenlijk nooit bij nagedacht. De eerste gitaar die ik vasthad was een rechtshandige, heb die maar gekocht en daar leren op spelen. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een linkshandige vastgehad, dus weet ook niet of dat 'beter' zou lukken. Mocht uiteindelijk blijken dat links me beter afgaat, ben ik dik gekloot :D

Net nog eens de tijd genomen om men horizon af te stellen. Actie verhoogd, fretbuzz is zo goed als weg, speelt nog een stukske beter nu ^^ haaa. zalig gitaartje.

Sick`

Legacy Member
Ik zou zeggen ... als ge iets nen box wil geven, welk hand gebruikte dan?

Links-handig/voetig zijn in elk geval 2 verschillende zaken ... ik weet in elk geval hoe ge op een natuurlijke wijze weet of iemand nu al dan niet rechts/links voetig is: Duw een persoon een aantal keer op een onverwacht moment, de voet die het eerste naar voor gaat is DE voet die je zoekt :) Ik weet nog toen ik leerde snowboarden ... linker voet vooraan :ironic: en er na een halve week nog geen zak van kunnen... en dan heeft iemand met een beeke verstand die correcte test uitgevoerd, mijn bindingen verzet, en dat ging gewoon vanzelf ineens, was direct 2nd nature en men moest het me zelf niet meer verder leren :D

TTC

Legacy Member
^idd , ik links in de meeste dingen die ik doe (zelfs politiek beetje maar nvm:p) en ik ben gewoon rechtshandig gitaar beginnen spelen op jonge leeftijd, en ik denk niet dat ik hierdoor benadeelt ben .

de jerre

Legacy Member
Ik zou als dat geen problemen oplevert rechtshandig spelen, linkshandige gitaren zijn immers een pak moeilijker te vinden.

edit: rechsthandig gitaarspelen is dus met je linkerhand op het fretboard, om verwarring te voorkomen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan