Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TTC

Legacy Member
nah ,dat vind ik dan weer zonde, ik wil ze er niet kapot laten uitzien, ik vind gewoon gebroken wit er mooier uitzien dan puur wit ( doet me te hard denken aan al die squiers en stagg gitaren)

de jerre

Legacy Member
TTC zei:
nah ,dat vind ik dan weer zonde, ik wil ze er niet kapot laten uitzien, ik vind gewoon gebroken wit er mooier uitzien dan puur wit ( doet me te hard denken aan al die squiers en stagg gitaren)
Nu nog foto's van de relic :p

TTC

Legacy Member
Fotos-0033e.jpg

Hierzo, zie de subtiliteit van mijn "relic" :p

TTC

Legacy Member
Dat ruikt ge dus absoluut nie eh :p ik riek nog altij gewoon, ja niks eigenlijk:p

Plutus

Legacy Member
@TTC: Tips voor die Boss GT-8? :crazy:
Ik heb zelf ook eentje, al een maand of 2. Maar ik raak er maar niet aan uit... Enfin jawel. Maar ik kom niet verder dan de preset samples, ik heb gewoonweg geen tijd om me in dat ding te verdiepen en er dus ook mijn eigen sound uit te halen... Zeker nu met m'n ESP. Dan wil ik spelen, en niet aan knoppen draaien verdomme :angry:

Defees

Legacy Member
mijn zoom G7.1 haddek direct door, na ... 3 presets te verwijderen ... :angel:

TTC

Legacy Member
Manuvdv zei:
@TTC: Tips voor die Boss GT-8? :crazy:
Ik heb zelf ook eentje, al een maand of 2. Maar ik raak er maar niet aan uit... Enfin jawel. Maar ik kom niet verder dan de preset samples, ik heb gewoonweg geen tijd om me in dat ding te verdiepen en er dus ook mijn eigen sound uit te halen... Zeker nu met m'n ESP. Dan wil ik spelen, en niet aan knoppen draaien verdomme :angry:

Gebruik je hem met een versterker ? zoja , staat hij voor de versterker of in de loop? en voor wat wil je hem gebruiken, gewoon effecten of ook amp moddeling?


en ja als je hem niet met versterker gebruikt, kun je de preset samples wel eens proberen bij te werken door bijvoorbeeld een andere amp te kiezen, waar meer reverb toetevoegen, niets al te drastisch.

Plutus

Legacy Member
Zit gewoon tussen gitaar en amp, niet in effects loop dus. Amp is een Cube 15x, puur om te versterken dus; alles moet uit de GT-8 komen.

Sick`

Legacy Member
Nu we hier toch over modellers bezig zijn: Iemand enig idee welk een redelijke bass amp is om een POD (met bass modelling natuurlijk) door te sturen?

Dees

Legacy Member
Sick` zei:
Nu we hier toch over modellers bezig zijn: Iemand enig idee welk een redelijke bass amp is om een POD (met bass modelling natuurlijk) door te sturen?

Om het even welke versterker waarvan ge de pre-amp op 'neutraal' zet, m.a.w. zonder equalising. Elke versteker 'kleurt' uw geluid wel, dus een versterk die enkel en alleen uw puur basgeluid weergeeft bestaat simpelweg niet. Elk merk heeft wel zijn eigen typisch geluid.

Sick`

Legacy Member
*DeFees* zei:
wat is u budget sick...

Het goedkoopste dat geen complete rommel is? :)

Ik verwacht zoals bij een gitaar-amp niks van 50 a 100 euro; ik denk dak vanaf 200 wel iets redelijk kan vinden? Zou leuk zijn moest ie een aux-in hebben.

Heb ook geen idee naar hoeveel Watt ik moet zien voor bass; gewoon iets vergelijkbaar aan mijn Cube 30x, maar dan voor bass :p

Sick`

Legacy Member
Dees zei:
Elke versteker 'kleurt' uw geluid wel, dus een versterk die enkel en alleen uw puur basgeluid weergeeft bestaat simpelweg niet. Elk merk heeft wel zijn eigen typisch geluid.

Daarmee graag met een aux-in/line-in als iemand er eentje zou kennen :)

TTC

Legacy Member
Zoals al gezegd is , ga je altijd wel rekening moeten houden met de klank van je preamp als je je gt8 of pod tussen gitaar en amp steekt via input. Oh nog een tip is het afzetten van cab moddeling in het amp settings menu.

TTC

Legacy Member
Oh btw, wanneer is er nog eens een jam? ik heb wel zin om ook eens iets te proberen, nu ik eindelijk een deftige sound uit guitar rig krijg :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan