Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
rechts is bij mij ook schrijven en betere motoriek, maar zet die op een fretboard en dat lukt nie :) links op het fretboard is veel natuurlijker bij mij :)

MaXke

Legacy Member
Bij mij is het juist omgekeerd. Ik ben links handig in schrijven en heb 1 maal een linkshandige gitaar vast gehad. Ik kon niet met de fretboard overweg met men rechterhand. Zoals hiervoor is vermeld is het de motoriek die je eerst aanleert "links/rechts" hiervoor een factor.
Misschien wat een beetje moeilijker is in het begin als je leert spelen, is ritme aanhouden/aanleren maar dat went en leer je snel.

Defees

Legacy Member
Vraagske, weet er iemand waar k de cheape chinese versie/kopie van een Gretsch Billy Bo op de kop kan tikken? I love the shape, maar 2300 euro daar voor neertellen zie ik niet zitten, only my vai gets the honor of that :)

Defees

Legacy Member
ja ma I'm anti E-bay, kdacht meer aan bv. zo een thuis merk van een spaanse shop (kzeg maar iets) die daar een kopie van heeft etc. :)

Defees

Legacy Member
is idd wel nice, maar die slagplaat hé, bah :) als ik ze vind maak ik er mijn 2e gitaar van met een setje DiMarzio's er in en electronica wa vervangen enzo :) kzie die vorm wel graag, liever als een Explorer, en 't trekt wel wat vaag op een Firebird maar die is dan te "netjes" :)

TheFuckingDutchman

Legacy Member
woensdag proefles! Kreeg na twee weken eindelijk respons op mailtje naar iemand die gitaarles gaf.

ik heb meteen een hoes en een standaard gekocht (een koffer neemt zoveel ruimte in en je pakt je gitaar minder makkelijk :p

ben wel vergeten een schouderband te kopen.

Sick`

Legacy Member
ik gebruik eigenlijk nooit een strap *G*

mijn koffer ligt ook maar in de kast, kgebruikte in den tijd ook enkel mijn zak :)

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
ik gebruik eigenlijk nooit een strap *G*

mijn koffer ligt ook maar in de kast, kgebruikte in den tijd ook enkel mijn zak :)
Maar op optredens is dat wel oh zo cool :p

Sick`

Legacy Member
kben dan ook ni van plan om op te treden :D kheb al 1 hobby verpest om der men beroep van te maken, geen tweede ;)

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
kben dan ook ni van plan om op te treden :D kheb al 1 hobby verpest om der men beroep van te maken, geen tweede ;)
wie zegt dat door op te treden da uw beroep wordt ? :p hoeveel en waar ge optreedt beslist ge ng altijd zelf he :p

Defees

Legacy Member
En zolang ge er maar gewoon drankbonnekes voor vraagt ipv geld komt dat ook goed.

Sick`

Legacy Member
de jerre zei:
wie zegt dat door op te treden da uw beroep wordt ? :p hoeveel en waar ge optreedt beslist ge ng altijd zelf he :p

Das waar, maar as ge wil optreden, dan moete oefenen en repeteren, en tis dien "moeten" da mij nogal rap tegensteekt :) Das etgeen mij aan les ook tegenstak, les volgen deed ik heel graag, maar ni het gedeelte waar ge tegen volgende les da stuk al effecief moest kunnen spelen :D (theeft vooral me tijdsdruk denk ik te maken be mij)

TTC

Legacy Member
*DeFees* zei:
En zolang ge er maar gewoon drankbonnekes voor vraagt ipv geld komt dat ook goed.

Jaat, en alst wa wijt is voor mee den auto te rijden, kleine vergoeding voor de oh zo dure naft. :p

Ik treed ook al 3 tal jaren op zonder er men beroep van te maken:p

TsD

Legacy Member
Sick` zei:
..., maar ni het gedeelte waar ge tegen volgende les da stuk al effecief moest kunnen spelen :D (theeft vooral me tijdsdruk denk ik te maken be mij)



Dat was net goed bij mij aan les, af en toe eens een stamp onder mijn kloten, anders lummelde ik soms maar wat aan:p

Sick`

Legacy Member
welja, das waar, ik ben er veel vooruit mee geraakt iig :)

mah da stak me dan ook soms een beeke tegen, khad graag meer tijd gehad om die oefeningen echt perfect te kunnen doen vooraleer verder te gaan (kweet dat da fout is, maar ik ben nogal perfectionistisch op da vlak :s). Ik overdrijf daar vaak mee, ik ga bvb ni verder tot als ik die oefening 3 a 5 keer achter elkaar heb kunnen spelen zonder fouten te maken :p

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Waar moet ik op letten bij mijn docent. Hoe weet ik of em goed is :p. Tis eerste keer in m'n leven dat ik iets van een muziek instrument ga leren.

Sick`

Legacy Member
Nuytuh zei:
Waar moet ik op letten bij mijn docent. Hoe weet ik of em goed is :p. Tis eerste keer in m'n leven dat ik iets van een muziek instrument ga leren.

Vragen welk zijn genre van muziek is en zien of da overeenstemt me wat ge wilt spelen :)

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Hij geeft op zijn website aan dat ie graag wil doen wat jij wilt. Ik heb ookal aangegeven wat m'n muziek keus is. Verder richt hij zich ook veel op het muziek beluisteren en opschrijven. Ik neem aan dat dat goed werkt om muziek en het spelen ervan beter te begrijpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan