Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
als ge dat op eet ja, maar 't helpt in ieder geval :) kzou normaal nu al nieuwe snaren hebben moetn leggen alsk die nie had gevraagd bij mijn nonkel :)

freakykiller

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik mis een rauwe rhythm distortion, maar wat kan je anders verwachten van een solo-tist als Vai :) ik vind ze wel mooi klinken maar voor mij zou't niets zijn.

Is het eigenlijk mogelijk om dergelijke sounds to emuleren met een versterker ?

TTC

Legacy Member
Vraagske, heeft er iemand hier ervaring met effect pedals op 9v batterijen te laten werken?
Ik zou graag willen weten hoe lang die meegaan. Ik ben namelijk van plan om van men GT8 overteschakelen naar apparte pedaalkes , menne gt8 zorgt toch alleen maar voor feedback, en ik gebruik amper effecten :p
Maar ik ben dan ook wel van plan om af en toe zonder adapter te spelen, en daarom willek eens weten hoe snel die 9v batterijen op zijn.

Pedalen die ik ga gebruiken zijn atm BOSS GE-7 en BOSS NS-2 , komt wss nog een reverb pedaal bij in toekomst.

Sick`

Legacy Member
TTC zei:
Vraagske, heeft er iemand hier ervaring met effect pedals op 9v batterijen te laten werken?
Ik zou graag willen weten hoe lang die meegaan. Ik ben namelijk van plan om van men GT8 overteschakelen naar apparte pedaalkes , menne gt8 zorgt toch alleen maar voor feedback, en ik gebruik amper effecten :p
Maar ik ben dan ook wel van plan om af en toe zonder adapter te spelen, en daarom willek eens weten hoe snel die 9v batterijen op zijn.

Pedalen die ik ga gebruiken zijn atm BOSS GE-7 en BOSS NS-2 , komt wss nog een reverb pedaal bij in toekomst.

Hangt sterk van pedaal tot pedaal en batterij tot batterij af, ge moogt zeker geen kabel in de input laten steken, want dan is de batterij actief.

Hoe kom je dit best te weten: meet met een multimeter het verbruik van uw batterij uit en zoek op hoeveel mAH de gebruikte 9V batterij heeft ... en dan ist een kwestie van even een logische berekening te maken ;)

TTC

Legacy Member
Goe idee, zallek doen eens ik men pedalen heb.

En yay , ik heb al iemand op 2dehands gevonden die zijn fender strat wilt ruilen tegen mijn Boss GT8 . Zal waarschijnlijk een MIM Strat zijn ofzo, maar toch eens vragen zeker. :p
En sinds ik nog geen gitaar in men collectie heb zonder actieve pickups, kan het wel eens tof zijn om er eentje te hebben voor het lichtere werk.

Defees

Legacy Member
freakykiller zei:
Is het eigenlijk mogelijk om dergelijke sounds to emuleren met een versterker ?

Sommige high-end versterkers hebben wel een dergelijke distortion vermoed ik.

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
aangezien manu school heeft kankik u dat vertellen stiekem ^^ €1150


"in de limburg" ... ik dacht dat Mol trouwens nog altijd provincie Antwerpen was zenne :P

Trouwens, kan het schadelijk zijn als ge van die vocht absorberende zakskes hebt die ge op u snaren legt zodat die langer roest vrij blijven?
Tscheelt alleszins niet veel, en de kerel zijn accent had meer weg van het limburgse accent :tongue:

Inderdaad € 1150, met originele ESP case (vaak zijn het gigbags of zijn de cases verdwenen, hoe je dat echter doet weet ik niet :x)
Vandaag na school ook snel in de Key binnengesprongen en setje straplocks meegebracht, zit ik ook weer safe op dat vlak.

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Vandaag na school ook snel in de Key binnengesprongen en setje straplocks meegebracht, zit ik ook weer safe op dat vlak.

Welke straplocks? Content van? Kheb de dunlop's maar vind da mechanisme nogal stroef.

Defees

Legacy Member
Schällers zijn wel handig, maar daardoor bennek wel mijn tjoepkes kwijt van mijn jackson :p

Defees

Legacy Member
freakykiller zei:
Ik bedoelde de clean sound van die pedal

Voor zover kik dien clip heb gezien, en die pedaal ken.. heeft dat geen clean?


Vai speelt meestal door nen Carvin.

freakykiller

Legacy Member
Toch wel hoor, de rechtse Vai die eerst speelt, speelt op distortion terwijl de linkse vai erna voor 10 seconden op clean speelt en dan overschakelt naar distortion

Defees

Legacy Member
Nope freaky, ik heb gelijk ^^

Hij laat gewoon zijn gitaar horen door het clean kanaal van zijn amp en dan pas zet hij de pedaal aan.

Plutus

Legacy Member
Sick` zei:
Welke straplocks? Content van? Kheb de dunlop's maar vind da mechanisme nogal stroef.
Dunlop :p. Nu ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar vind ze wel goed werken... En stroef, goh ja. Zoveel hoef ik niet te wisselen, als ze maar niet lossen!

Ondertussen de brug wat hoger gezet. Fretbuzz is zo goed als weg, de rest van het kutgeluid komt dus van de nieuwe snaren. Best gek *draait amp verder open*

Plutus

Legacy Member
En wat hoopt ge met lessen eigenlijk te bereiken?
Ik stop na 2 jaar net met lessen, omdat ik het gevoel had dat wat hij me nu ging leren niet nuttig was. Ik kan de basis, nu moet ik oefenen...

Enfin, zo redeneer ik dan. Aan eigen songs schrijven had ik nog geen nood.

freakykiller

Legacy Member
*DeFees* zei:
Nope freaky, ik heb gelijk ^^

Hij laat gewoon zijn gitaar horen door het clean kanaal van zijn amp en dan pas zet hij de pedaal aan.

Hélaas :( I admit defeat...
Toch dat clean geluid was wel nice vond ik.

BTW mijn kabel was dus kapot en ik heb een opa die nog wat van elektronica kan etc. die heeft dat vermaakt (er was iets mis met een kabelke in die buis), kabel werkt als ik mijn vinger er tegen tik maar in mijn Gitaar heb ik nog altijd 0 sound :( dus het ligt aan de gitaar dan dat ik geen geluid meer heb ? (en ja mijn volume staat open op versterker en gitaar)

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
En wat hoopt ge met lessen eigenlijk te bereiken?
Ik stop na 2 jaar net met lessen, omdat ik het gevoel had dat wat hij me nu ging leren niet nuttig was. Ik kan de basis, nu moet ik oefenen...

Enfin, zo redeneer ik dan. Aan eigen songs schrijven had ik nog geen nood.

Groot gelijk ;) Ik heb net iets meer dan een half jaar les gehad en dat was vooral besef krijgen van ritme en dat correct toepassen ... de rest is zelf uitzoeken en oefenen + ik denk ook zo: tis een hobby, een beroep heb ik al, naast mijn beroep wil ik mij amuzeren :) en amuzement mag al eens geld kosten :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan