Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeadBull

Legacy Member
Iemand hier die ervaring heeft met de SG's of LP's van Epiphone ?
Ik zoek een backup gitaartje te kopen dat niet te veel kost en toch nog deftig klinkt en niet te rap zen stemming verliest..

Defees

Legacy Member
ik zou als ik u was in elk geval weg blijven van alles wat "special" vermeld en eventueel "studio's" ook bij Epiphone :) ik weet dat de "standards" iets van kwaliteit te bieden hebben.

de jerre

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik zou als ik u was in elk geval weg blijven van alles wat "special" vermeld en eventueel "studio's" ook bij Epiphone :) ik weet dat de "standards" iets van kwaliteit te bieden hebben.
Dat kan ik enigzins beamen (of toch op het eerste zicht) aangezien ik net van een testrondje in de muziekwinkel kom.

FatFish

Legacy Member
Eindelijk nog es een deftige gitaar op dit forum!! :p Toch nog een soloist/superstrat liefhebber naast mij. Alleen spijtig van de brug, maar dat is smaak natuurlijk. :D
Daar horen soundsamples bij, mss een kleine jam(waar ik trouwens ook nog eens zin in heb). ;)

TsD

Legacy Member
Congrats Manuvdv!

Schone aanwinst! En zoals FatFish zegt...soundsamples!:D

Is deze nu in plaats van je Dean of?

Plutus

Legacy Member
De brug was inderdaad een bewuste keuze, ik hoefde geen floyd meer :D
Voor de rest supergitaartje! Speelt vlot, snelle hals, goeie toegang tot hogere frets, goede pickups, ... Ook ebony fretboard is opvallend vlot, ondanks dat sommigen beweren geen verschil te voelen.

Specs:
# Neck-Thru-Body
# 25.5” Scale
# Mahogany Body
# Quilted Maple Top
# Maple Neck
# Ebony Fingerboard
# 42mm Bone Nut
# Thin U Neck Contour
# 24 XJ Frets
# Chrome Hardware
# Gotoh Magnum Lock Tuners
# Gotoh TOM Bridge
# Seymour Duncan JB (Bridge) / ‘59 (Neck)
# Finish: See-through Black


Ik heb wel precies wat last van fretbuzz op de 3 dikste snaren, en het hardst bij de E-snaar. Alles staat nochtans goed afgesteld... Actie staat wel iets lager dan ik gewoon ben, maar speelt veel comfortabeler. En de vorige eigenaar heeft er nooit problemen mee gehad. Een idee wat ik hiermee moet aanvangen? Misschien Tune-o-matic wat omhoogdraaien, maar daarvoor moet ik de snaren wat lossen zeker? Wordt ff foefelen aan die locking tuners.

Of kan dit liggen aan het feit dat het nieuwe snaren zijn van gisteren? :p

@TsD: Danku! Wel de Dean staat hier nog, maar is te koop :) deze ESP heeft me genoeg geld gekost, en aan 3 gitaren heb ik niets.

Sick`

Legacy Member
Hoorde die fretbuzz effectief door uw amp? Als da ni is moete u der niks van aantrekken :)

Plutus

Legacy Member
Sick` zei:
Hoorde die fretbuzz effectief door uw amp? Als da ni is moete u der niks van aantrekken :)
Nope, enkel unplugged (en aangezien ik thuis vrij stil speel ook met de amp aan natuurlijk :P, maar je weet wat ik bedoel).

Amp ietsje open en het is overstemd door de amp :) maar wou het toch maar eens vragen.

de jerre

Legacy Member
Manuvdv zei:
Nope, enkel unplugged (en aangezien ik thuis vrij stil speel ook met de amp aan natuurlijk :P, maar je weet wat ik bedoel).

Amp ietsje open en het is overstemd door de amp :) maar wou het toch maar eens vragen.
hebde er dan eindelijk toch ene gevonden? Proficiat, tzijn geile gitaartjes :p

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Nope, enkel unplugged (en aangezien ik thuis vrij stil speel ook met de amp aan natuurlijk :P, maar je weet wat ik bedoel).

Amp ietsje open en het is overstemd door de amp :) maar wou het toch maar eens vragen.

Goh, is be mij ook zo, anders is de action te hoog naar men goesting :)

Moet wel zeggen dat op mijn Ibanez het geluid VEEL zachter is dan op mijn Schecter .. merk een verschil in materiaal (heeft een andere glans) en vorm (platter op mijn Ibanez, ik zou zeggen, meer de vorm van een D terwijl de schecter meer een U is).

freakykiller

Legacy Member
Ik moet toch wel zeggen dat die pedal van Steve Vai een nice soundje had (de rechterpedal op Clean) Moest ik zo'n sound kunnen bereiken amaj ^^ De distortions zijn ook goed (niet te zwaar)

Defees

Legacy Member
ik mis een rauwe rhythm distortion, maar wat kan je anders verwachten van een solo-tist als Vai :) ik vind ze wel mooi klinken maar voor mij zou't niets zijn.

Riffke

Legacy Member
Proper gitaartje Manuvdv, gratz !!

Ben zelf ook heel content van m'n horizon (ook al ist maar nen ltd) en hoop ooit over te stappen naar de esp versie maar dan komen er wss wel emg's in ipv de duncans. De FR-II is wel met emg's maar heb geen floyd nodig.

En hoe groot was de schade portefeuille-gewijs als ik zo curieus mag zijn?

Defees

Legacy Member
aangezien manu school heeft kankik u dat vertellen stiekem ^^ €1150


"in de limburg" ... ik dacht dat Mol trouwens nog altijd provincie Antwerpen was zenne :P

Trouwens, kan het schadelijk zijn als ge van die vocht absorberende zakskes hebt die ge op u snaren legt zodat die langer roest vrij blijven?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan