Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EagleEye

Legacy Member
Kwenie, da's wel een tof spelleke, maar ge moet ni de fout maken om dat te vergelijken met een gitaar he :p alsof alle race games slecht zijn omdat ge die met een gamepad speelt op de playstation... :p

Guitar hero is gewoon stepmania met een te grote en dure gamepad :)

Defees

Legacy Member
ik speel da altijd met een echt stuur, of ik leun mee in de bochten ! das kei realistisch met R2 gas geven !

Redhunter

Legacy Member
*DeFees* zei:
Gezocht: Akkoorden schema (of tabs) van ik hij jij of zij van Clouseau :^) 't is blijkbaar da kik opeens da moet gaan spelen op den trouw van ne maat (binnen anderhalve week al enzo.

Luisteren en zoeken? :unsure:

Sta ni bij mn bestande..;ni mijn muziek :p ..;anders attek et wel ff gezocht)

Defees

Legacy Member
man ik vind dat dus nie hé xD er komt een E in voor, denk ik xD man mijn gehoor is zwaar ondertrained ^^

Sick`

Legacy Member
kheb ni direct een duidelijk hoorbare versie gevonden op youtube, maar als refrijn gok ik B A Gb G

BongZrGooD

Legacy Member
Moto zei:
Mja zie juist dat Logitech ook een nieuw gitaar gaat uitbrengen voor 250$

Extra nerd-cred :p
(niks tegen mensen die graag GH spelen, maar wie dit koopt is toch echt wel een beetje :crazy:)

Laat één ding voor altijd duidelijk zijn, en blijven...
DIT IS GEEN GITAAR!!!!!!!!!!!
Een aansteker in de vorm van een gitaar is geen gitaar, een sleutelhanger in de vorm van een gitaar is geen gitaar... Een gamecontroller in de vorm van een gitaar is GEEN GITAAR GODVERDOMME!!!!
Een gitaar heeft SNAREN!!!!!!
Sorry voor het brullen, maar toch...


Groetjes,
BongZ

Thin Liz

Legacy Member
On other news: wat vinden jullie van de nieuwe G/nRoses?

persoonlijk: niet slecht maar...zeker gene vetten :)

Defees

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Laat één ding voor altijd duidelijk zijn, en blijven...
DIT IS GEEN GITAAR!!!!!!!!!!!
Een aansteker in de vorm van een gitaar is geen gitaar, een sleutelhanger in de vorm van een gitaar is geen gitaar... Een gamecontroller in de vorm van een gitaar is GEEN GITAAR GODVERDOMME!!!!
Een gitaar heeft SNAREN!!!!!!
Sorry voor het brullen, maar toch...


Groetjes,
BongZ

't is u vergeven eens ge dat akkoorden schema fixed voor mij :cool::help:

BrollyTL

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Laat één ding voor altijd duidelijk zijn, en blijven...
DIT IS GEEN GITAAR!!!!!!!!!!!
Een aansteker in de vorm van een gitaar is geen gitaar, een sleutelhanger in de vorm van een gitaar is geen gitaar... Een gamecontroller in de vorm van een gitaar is GEEN GITAAR GODVERDOMME!!!!
Een gitaar heeft SNAREN!!!!!!
Sorry voor het brullen, maar toch...

Raged gij ook altijd zo als mensen het verschil tussen een bas en een gitaar niet weten? :unsure:

Moto

Legacy Member
Een gitaar heeft SNAREN!!!!!!
Snaren zijn veel te moeilijk en overrated :p
In dees tijdperk van dumbed down brol en instant gratification hebben snaren geen bestaansrecht meer :p

Nog wat extra zout, uit een interview met Slash
Has the huge success of Guitar Hero boosted your rep even further?
Yeah, but the flip-side of that is I met this kid who came up to me and was blown away by the fact I was the guy in the Guitar Hero game, and he kept going on about that. Ten minutes later he goes, “Do you play real guitar?”

Redhunter

Legacy Member
*DeFees* zei:
aargh! ik ben zo toondoof fzo xD


How I learned

-simpele melodien die ge op internet kunt zoeke (adhv muziek) en dan controlere op internet (liefst guitarpro of ander muziekprogramma..Want as ze zo in Courier New zijn geschreve zitte dr vaak foute in)

Nekeer da ge da kunt kunt ge moeilijker en moeilijker gaan (asda nodig is vr u) en volledige solo's etc gaan uitsschrijve...die kunt ge soms nimeer gaan controlere ma dan moet ge gewoon zorge da ge geen foute maakt :p
(kijk naar uw akkoorde in een lieke, schrijf de noten op die in da akkoord zitte en meestal gaan de note uit uw melodie dr ook in zitte (of zijn bepaalde note uit een solo een tensie van da akkoord)

-Akkoorde zoeke / eerst basnoot zoeke (is meestal grondnoot*) dan Majeur/mineur en dan uw tensies as die er zijn.

*indien da uw akkoord in 1ste, 2de of 3de ommekering staat hoort ge da meestal vrij direct en anders ist wa zoeke

as ge da kunt kunt ge toch et voornaamste denkik...

En as ge theorie kent kunt ge 'voospellend' gaan luistere..;as er bvb eerst een Dm(7) wordt gespeeld dan een
G(7) dan ist volgende akkoord 9 van de 10 keer een C(Maj 7).
(Behalve as ze gaan modulere...)

Defees

Legacy Member
Ik gok 75 euro maar mensen en 2de hands gitaar zakken... hmmh

plus dat da prcies nen zak is om mee aan Trekking te doen ofzo ^^

Sick`

Legacy Member
*DeFees* zei:
Sick, als ge wilt bassen, koopt gewoon nen Rockson bass van 60 (of was het nu 80) euro :)

Euhm, ik wil wel iet da toch een beeke degelijk ineensteekt en wa deftig klinkt :p Anders is da toch weggesmeten geld... humbuckers zijn een requirement, dus de keuze word ook al rap kleiner.

Defees

Legacy Member
Sick, interesse in een Line 6 Lowdown 110 ? dien sta hier eigenlijk ook maar te staan eigenlijk feitelijk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan