Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thin Liz

Legacy Member
Ja, je weet wel hoeveel kinderen Little Wing kunnen spelen vanaf hun twaalfde...

Ik heb al wel genoeg ervaring om te zeggen dat Hendrix nu ook niet de gemakkelijkste is om na te spelen :)

Redhunter

Legacy Member
Thin Liz zei:
Ja, je weet wel hoeveel kinderen Little Wing kunnen spelen vanaf hun twaalfde...

Ik heb al wel genoeg ervaring om te zeggen dat Hendrix nu ook niet de gemakkelijkste is om na te spelen :)

ook ni echt supermoeilijk e :p

TsD

Legacy Member
Had hij ooit niet eens gezegd dat hij heeft leren spelen door Hendrix?

En dat het niet 'supermoeilijk' is, is 1 ding...maar er zijn maar heel weinig Hendrix-covers die mij echt iets doen...de meeste spelen het te clean, te zuiver, te saai, te....correct. Hendrix moet knallen, feedback, seks die uit de amp druipt....en dat kunnen er maar heel weinig, Paul Gilbert speelt live ook wel wat Hendrix-covers, maar het mist altijd die feel tbh, dan mag je technisch nog zo goed zijn...

Thin Liz

Legacy Member
TsD zei:
Had hij ooit niet eens gezegd dat hij heeft leren spelen door Hendrix?

...

Inderdaad, één van z'n grootste inspiraties. Als je hem (sommige) van z'n riffs hoort spelen bij de Peppers hoor je direct wie z'n voorbeeld is.

En ja, die 'feel' in een lied steken dat kan hij als geen ander.

Hij heeft soms ontieglijk simpele solotjes te spelen, toch als je ze eens beziet op tab, maar als je ze
dan wil naspelen klinkt dat voor geen meter. Hij steekt dat gevoel erin met z'n manier van spelen, z'n vingers... (en z'n 20 000 euro kostende strat :p)

Redhunter

Legacy Member
TsD zei:
SRV was een van de weinige die Hendrix mag coveren, echt een van mijn favoriete bluesmannen!

DAchtk eerlijk gezegd ook al...ik vind em met Life Without You eigelijk Hendrix overstreffe...

Defees

Legacy Member
Te koop:

Jackson CMG (bass) 450 euro
Jackson DK 2 (gitaar) 320 euro
Kustom Defender te ruil tegen Randall V100 of Valveking head. (mijn speaker in de combo is een 5de wiel in den auto, overbodig :)

Stabby

Legacy Member
Wat is nu de beste elektrische gitaar die ik nieuw kan krijgen voor 400-500 euro? Ibanez?

En hoeveel zou ik kunnen krijgen voor mijn 2-jaar oude akkoestische Tanglewood gitaar? Heeft me destijds €180 gekost. Deze heeft een versterkertje ingebouwd, maar ik ken de term voor dat soort gitaren niet.

Sick`

Legacy Member
Ik zou zelf bij Ibanez kijken, Schecter is ook ni slecht, maar ni mijn dink. Hangt er ook vanad wa ge wilt spelen eh.

freakykiller

Legacy Member
Als grote merken hoorje altijd Gibson/Fender maar Jackson & Ibanez & ESP zijn toch ook grotere/duurdere merken of niet ?

Defees

Legacy Member
ja maar dat zijn geen "ouw peej" gitaren en meer bekend in Amerika / de jeugd. Waardoor deze vaak niet als de echte grote zullen worden beschouwd.

Sick`

Legacy Member
Goh, welke juist, en welke prijs? ast echt goedkoop is zie ik het wel zitten, en anders moetet toch al iet degelijk zijn, maar humbuckers zijn wel een must :) (gewoon omdak hier echt wel veel noise heb)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan