Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
Tis jazz...modern weliswaar maar tis jazz...

als ge et graag oort kank Bill Frisell aanrade...:music:
Speelt ook ongeveer dees genre en is op zijn stijl gebaseerd...
YouTube - Bill Frisell ~ La La Means I Love You
een van zijn bekendere liekes ,vrij speels...

Have a little faith in me... van J. Hiatt
op de versie van Bill Frisell...knap geschreve/geimproviseerd...
YouTube - Bill Frisell ~ Have a Little Faith


Ik geef zelf wel toe datij et ni veel langer at moge rekke voordat saai werdt...ma ik vind perfect om als achtergrondmuziek op te zette en om actief te luistere ist ook plezant ... ge moet is naar zijn gebruikte note luistere..;zalig


Voor degen die et na 5 sec opgeve...: :unsure:
De intro ( van Wan An Tchi )is er omda ge ni direct mee et thema kunt starte...et eeft nen intro nodig...en hij eeft gwn ne techniek uitgeprobeerd.

En ja ik ken de band persoonlijk..ik krijg zelfs les van de gitarist :)
( tussen aakskes...et zijn 3 conservatoriumstudente...jazz)

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Op youtube nog eens wa zaken van Buckethead aant bekijken geweest, zo'n zalig personage ;') : YouTube - AN INTERVIEW WITH BUCKETHEAD

Kgeef toe datij wel zalig is ma ik vind altijd mr dezelfde dinge vannem :wtf:
ok...da country picking..knap..da slappe...knap...ma astem dr mister sandman (versie van Chet Atkins) speelt ligt da voledig uit zijn niveau :crazy:(evenals sommige andere dinge wr dak ni kan opkome...ma al tijdje gelede dak nog em geizen)


Ook weinig variatie in zn shows...kan natuurlijk altijd zijn dak ni alles em gezien e :p

En ik vraag mij eigelijk af hoe die 2 sets vult... (astem tenminste ni den elft volkletst mee dans en marshall arts...)

Defees

Legacy Member
Red, sssshhhh Buckethead is cult, nobody likes him, but he wears a bucket.

Geef mij maar Micheal Romeo of Shawn Lane :) (en ofcourse Steve Vai)

BongZrGooD

Legacy Member
*DeFees* zei:
Red, sssshhhh Buckethead is cult, nobody likes him, but he wears a bucket.

Geef mij maar Micheal Romeo of Shawn Lane :) (en ofcourse Steve Vai)

De hype rond emmerhoofd berust dan ook grotendeels op de emmer en wat daar niet inzit, dan op zijn gitaarspel. Komaan, hij is een middelmatig gitarist met een gimmick, een emmer...:ironic: Middelmatig als in: de wereld waar hij probeert in mee te draaien, living up to the hype... Hopen gitaristen brachten en brengen iets unieks in hun gitaarspel, hij brengt een emmer, volksdans en nunchucks... Een beetje spastische trekken, een hint van autisme en hop, hype anno 2008...
Ik vind deze man ook kult, maar zonder de L... Mijn bescheiden mening over "It's Bouquethead"...

Groetjes,
BongZ

Sick`

Legacy Member
Ik had het dan ook over zijn personage, wa blijkbaar al direct verkeerd gelezenwerd door rodejager ;) Ik ben ni zo een """kenner""" van al die zaken, maar gewoon zijn karakter is voor mij kunst :d Ben nogal te vinden voor scheve personages :p

freakykiller

Legacy Member
Er is wel een Jam session op youtube van hem die toch wel goed is vond ik ^^ (elektro-deuntjes maar op de gitaar)

BrollyTL

Legacy Member
BongZrGooD zei:
De hype rond emmerhoofd berust dan ook grotendeels op de emmer en wat daar niet inzit, dan op zijn gitaarspel. Komaan, hij is een middelmatig gitarist met een gimmick, een emmer...:ironic: Middelmatig als in: de wereld waar hij probeert in mee te draaien, living up to the hype... Hopen gitaristen brachten en brengen iets unieks in hun gitaarspel, hij brengt een emmer, volksdans en nunchucks... Een beetje spastische trekken, een hint van autisme en hop, hype anno 2008...
Ik vind deze man ook kult, maar zonder de L... Mijn bescheiden mening over "It's Bouquethead"...
Seconding. Techniek heeft hij volop, maar muzikaal vind ik er niks aan. Zelfde met Vai of MAB (hoewel die wsl technisch de meest vergevorderde gitarist is), de muziek ligt me niet, en da's dan jammer. Want de beste gitaristen zijn niet de meest technisch onderlegde; zet een Knopfler naast een KFCsmoel en je zal zien wie er prachtige deuntjes uit zn plank tovert.
Natuurlijk is dit alles dan ook weer onderhevig aan dat misplaatste begrip "smaak"

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Ik had het dan ook over zijn personage, wa blijkbaar al direct verkeerd gelezenwerd door rodejager ;) Ik ben ni zo een """kenner""" van al die zaken, maar gewoon zijn karakter is voor mij kunst :d Ben nogal te vinden voor scheve personages :p

Srr...verkeerd begrepe :p

Natuurlijk is dit alles dan ook weer onderhevig aan dat misplaatste begrip "smaak"

Over smaak valt ni te twiste
over geen smaak daarentege :p

nee ma ge ebt grotendeels gelijk...ik ga bevoorbeeld nen jazz gitarist die eerder de hemel in prijze dan ne metalgitaristt trwijl die mss beter is...

Gwn omda zijn genre mij ni aansta...onbewust natuurlijk..;ge moogt daar ni op oordele...ma das moeilijk om da te onderdrukke

Ge haalt daar ook ff Knopfler en ne KFCsmoel aan :p
groot verschil tusse gitariste is ook waar ze in uitblinke...
knopfler kan zéér muzikaal schrijve/improvisere terwijl ij technisch ni echt moeilijke stote uithaalt (in de studio toch ni :p)
Maar as ge dan Knopfler tegenover Steve Vai zet isda zo goed als een onmogelijke vergelijking :s

Daarom ist ook vrij nuttleoos om sommige gitariste te vergelijke...

TsD

Legacy Member
De laatste dagen ben ik persoonlijk zeer onder de indruk van Frusciante van de Red Hot Chili Peppers. Toch eens zijn solo-werk uitchecken me dunkt. Nog fans?

Plutus

Legacy Member
Nope. Frusciante mag misschien wel goed zijn, ik word zot van de bassist in RHCP... Ik luister er dus ook niet naar.

de jerre

Legacy Member
Manuvdv zei:
Nope. Frusciante mag misschien wel goed zijn, ik word zot van de bassist in RHCP... Ik luister er dus ook niet naar.
Flea is dan ook geen ordinaire bassist (zowel in skills als in gedrag :crazy:, check zn films enzo :p)

Thin Liz

Legacy Member
TsD zei:
De laatste dagen ben ik persoonlijk zeer onder de indruk van Frusciante van de Red Hot Chili Peppers. Toch eens zijn solo-werk uitchecken me dunkt. Nog fans?

Zegt dit genoeg?

ImageShack - Hosting :: dscn0628wi1.jpg

Hou echt enorm van z'n manier van spelen. Frusciante is een natuurtalent, niet alleen omdat hij op z'n twaalfde alle Hendrixriffs al kon spelen, maar ook z'n speelstijl en 'touch' in elke noot is gewoon subliem! :)

BrollyTL

Legacy Member
Thin Liz zei:
Zegt dit genoeg?

ImageShack - Hosting :: dscn0628wi1.jpg

Hou echt enorm van z'n manier van spelen. Frusciante is een natuurtalent, niet alleen omdat hij op z'n twaalfde alle Hendrixriffs al kon spelen, maar ook z'n speelstijl en 'touch' in elke noot is gewoon subliem! :)

Yup, hij is goed. Zijn frasering en muzikale 'touch' zoals je zegt vind ik fantastisch.

Redhunter

Legacy Member
Dacht dak ooit is ad ghoord da ze de bassist alles moeste uitlegge wattem moe spele...dattem geen bal vn muziek kent...Isda nu nog zo?

FatFish

Legacy Member
Thin Liz zei:
Hou echt enorm van z'n manier van spelen. Frusciante is een natuurtalent, niet alleen omdat hij op z'n twaalfde alle Hendrixriffs al kon spelen, maar ook z'n speelstijl en 'touch' in elke noot is gewoon subliem! :)
Wauw, Hendrix. Echt indrukwekkend...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan