Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brolpaq

Legacy Member
Man man, mijne line 6 heeft het weer is beweze, eerste uur spelen: alles klinkt nog "goed", na 3 uur klonk hij ineens nog slechter dan ge de gitaar rechtstreeks in luidsprekers zou pluggen.. Ik dacht da zijn mijn snare da is afgekuist moeten worden of versleten zijn, en khad nog een nieuw setje liggen, dus dat er op gestoken, opnieuw getest, hetzelfde sucky wazig geluid, kabel ook vervangen, alle instellingen op versterker op alle mogelijke manieren gezet, daarna gefrustreerd gitaar aan de kant gezet.
Line 6 :puke:

M1tch

Legacy Member
redhunter zei:
ge ebt gij sommige (blues)rock da gze mee u vigners moet spele

bvb solo vn Sultans of swing...onmogelijk mee plectrum


serieus? ik weet dat mark het met zn vingers speelt, maar is het echt onmogelijk met een plectrum?

FatFish

Legacy Member
Thin Liz zei:
Hangt er vanaf, in principe kies je dat zelf wat je met vingers of plectrum speelt. Soms klinkt/gaat het beter met één van de twee, soms kan je echt niet anders...

Nothing else matters intro, Road trippin' van de Peppers, Here withouth you, Under the bridge... Allemaal perfect speelbaar met plectrum, maar het klinkt gewoon beter (voor mij) met fingerpicking.
Nothing Else Matters is anders niet met een plectrum te spelen tenzij men hybrid picking gebruikt. Aangezien men meerdere noten tegenlijk moet plucken.

M1tch zei:
serieus? ik weet dat mark het met zn vingers speelt, maar is het echt onmogelijk met een plectrum?
Zelfde als hierboven. Traditioneel plectrum techniek, nee. Hybrid picking, ja.

Plutus

Legacy Member
En wat houdt 'hybrid picking' in?
Ik durf tijdens het spelen met plectrum mijn pink eens uithalen, heel af en toe, maar daar blijft het dan ook bij.

Thin Liz

Legacy Member
Picken met plectrum en een vinger... Ik gebruik het al wel eens bij blues. Wordt ook nog gebruikt bij country, maar daar ken ik niet veel van :)

freakykiller

Legacy Member
Ja dat is gewoon naast je plectrum ook nog je vingers gebruiken (die je over hebt)

Defees

Legacy Member
fool manu fool ! konde dat nu niet uit de context halen? ^^

Bon, kstaan op de wachtlijst voor gitaar lessen :)

Redhunter

Legacy Member
M1tch zei:
serieus? ik weet dat mark het met zn vingers speelt, maar is het echt onmogelijk met een plectrum?

YouTube - Dire Straits - Sultans of Swing - Nimes 1992
YouTube - dire straits sultan of swing!!

Give it a try...:p

2 keer tzelde mr anders...
( let bij de 2de ook op et amusikaal publiek da in et begin naast den beat ff klapt :D )

ge kunt een deel doen mee plectrum ma deels moet ge gwn mee u vingers spele
zeker assem aan chiken picking doet.
(chickenpicking: snaar aanslaan met duim maar dempe met wijsvinger zodat er alleen een ritmisch effct onstaat en dan aanslaan me de wijsvinger..
De 2 note zoude een 64-128ste moete zijn afhankelijk van et tempo)

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
fool manu fool ! konde dat nu niet uit de context halen? ^^

Bon, kstaan op de wachtlijst voor gitaar lessen :)
Pfff, lessen. Ik had mijn leraar eind augustus moeten bellen om een nieuwe dag vast te leggen. We zijn nu half oktober en ik ben nog niet geweest... Niet dat ik het beu ben, ik speel nog bijna dagelijks. Maar hij kan alleen in het weekend, en dat ligt wel altijd slecht dan. En ik heb het dan ook nog eens zo druk.

Redhunter

Legacy Member
Ik eb 4 uur les in de week..en drbij nog school
vrij zwaar soms...ma alles voor de muziek :love:

Stabby

Legacy Member
Wat is nu het grote verschil tussen goedkope en duurdere electrische gitaren? Ga je qua geluid een groot verschil merken doorheen een modeler?

Plutus

Legacy Member
Bespeelbaarheid. Tone valt te 'maken' (in zekere zin, is zeer relatief), maar bespeelbaarheid. Dat is persoonlijk, en het zit goed of het zit niet goed... Als jij toevallig een gitaar van 400 euro hebt die voor JOU beter speelt dan eentje van 2000, dan is er helemaal geen nood om die dure te kopen.
Maar de kans dat je bij bv ESP of Gibson betere bespeelbaarheid vindt is uiteraard groter dan bij pakweg Epiphone of Cort :) logisch.

Defees

Legacy Member
en natuurlijk de "masterbuilt" gitaren zullen een mooie custom afwerking hebben die bij elke gitaar anders zal zijn, dan tov de mass productie die aan de lopende band worden gemaakt.

Sick`

Legacy Member
Bespeelbaarheid inderdaad, maar ook afwerking, pickups, gebruikte materialen/hardware bvb: minder blikke frets, brug van een harder materiaal, supererieure versie van een bepaalde brug (bvb: Edge Pro, Gibraltar Plus, TonePros locking bridge, original floyd), houtsoort en kwaliteit van dat hout, kwaliteit van de pots, kwaliteit van de schakelaars, tuners, gebruikte finish.

Ik vinnet eigelijk vrij makkelijk om 2 gitaren vast te pakken en de duurdere zijn prijs te verantwoorden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan