Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
wat je ook kan doen... is een modeller kopen met gitaar , en dna je headphones daar in pluggen, maar dat is geen goed idee, aangezien je dan nooit zonder koptelefoon eens iets kan laten horen?

Stabby

Legacy Member
Ah, dus ik kan ook een koptelefoon op de modeler aansluiten? Ik denk dat ik maar gewoon een goedkopere modeler haal (korg AX5G), dan koop ik met de rest van het geld een goedkope amp.

Maakt het op zich veel uit wat voor gitaar je koopt met die modeler in je bezit? Ik dacht aan een €300, maar misschien is dat net te weinig.

Sick`

Legacy Member
300 voor een gitaar is een goede beginner, maybe voor 350 gaan, zeker Schecter eens checken dan :)

Ik zou zeggen, begin met een gitaar en een modeller, en koop die amp achteraf :) ... laatste tijd oefen ik bijna enkel nog met koptelefoon omdat ik de boel hier niet echt hard kan zetten, en dat redelijk suckt :)

Plutus

Legacy Member
Naar wat ik er van versta twijfelt hij nog. Hoe dat mogelijk is weet ik niet, gitaar en bas zijn eigenlijk toch 2 zeer verschillende zaken? In mijn ogen alleszins...

Defees

Legacy Member
Bwa, als bass heb je weinig genot als alleen-speelder vind ik, buiten dat bepaalde liedjes sneller geleerd zijn dan op gitaar (bv. Mia van Gorki :p) . Maar omdat bassisten net iets gegeerder zijn dan gitaristen zit je niet al te lang als alleen-speelder.

Als gitarist kan je natuurlijk wel meer alleen doen en als geroutineerd lead-gitaar speler ben je dan ook weer gegeerd wild op de markt?

het ligt ook veel bij u zelf hé, of ge als gitarist nen gitarist-bassist wordt, of ge puur bassist blijft en meer groove in't spel brengt.

Sick`

Legacy Member
Iemand al eens gedacht of hij het misschien wel voor het plezier wil doen? :p Kzou toch ook nen bass willen voor wa afwisseling :p

Plutus

Legacy Member
Muziek is toch altijd voor uw plezier?
Ik ben mijn gitaar niet beu, dus ik zoek ook geen afwisseling :p. En zoals ik eerder al zei: gitaar en bas zijn voor mij 2 zeer verschillende instrumenten. Gitaar hou ik van, bas doet mij gene zak...

Sick`

Legacy Member
Mah ik bedoel dus puur voor het plezier, en ni deels omda ge van de instrument houd ;) Me afwisseling bedoel ik dak af en toe wel eens zin heb der iets mee te spelen :)

boeffel

Legacy Member
weet iemand misschien wat toffe (supergemakkelijke) liedjes om te spelen (ik ben pas begonnen, en ik kan de beginnersversie van smoke on the water)

Sick`

Legacy Member
welk genre wilde spelen? kgeef u ne raad, heel belangrijk int begin: speel die op een traag tempo da ge aankunt!

Defees

Legacy Member
All The Small Things - BLink 182
knocking on heaven's door - Bob Dylan
21st Century Boy - T-Rex
Through The Glass - Stonesour ?


kzeg maar wat :)

Redhunter

Legacy Member
Ge ebt natuurlijk altijd de klassiekers van Nirvana
come as you rare (Come As You Are Tab (ver 5) by Nirvana @ Ultimate-Guitar.Com)
Smells like teen spirit (Smells Like Teen Spirit Tab (ver 10) by Nirvana @ Ultimate-Guitar.Com)
(tevens de enige vn Nirvana dak ken)

En dan zijnt vr tgrootste deel gwn dinge die ge graag oort...(drm da ge best u stijl post wa da ge graag oort):)

Paradise city (Paradise City Tab (ver 3) by Guns N Roses @ Ultimate-Guitar.Com)
Knoking on heavens door (Knocking On Heavens Door Tab by Guns N Roses @ Ultimate-Guitar.Com)

Ken ni echt zo veel vn die dinge...sni mijn genre... zijn ver de enigste dak ken
Tips dak nog kan geve zijn: afwisseldn mee plectrum en vingers spele...liekes die ge mee plectrum kunt is mee vingers spele en visa versa
( as ge mee u vingers speelt ni alles zoals nen bassist spele ma u duim ook gebruike)
veel succes ;):p

Defees

Legacy Member
bs, als ge rock en metal speelt mode gewoon met plectrum blijven spelen ^^

sir oinksalot

Legacy Member
elektrisch speel ik altijd met plectrum, akoestisch bijna altijd met vingers

Redhunter

Legacy Member
ge ebt gij sommige (blues)rock da gze mee u vigners moet spele

bvb solo vn Sultans of swing...onmogelijk mee plectrum

Thin Liz

Legacy Member
Hangt er vanaf, in principe kies je dat zelf wat je met vingers of plectrum speelt. Soms klinkt/gaat het beter met één van de twee, soms kan je echt niet anders...

Nothing else matters intro, Road trippin' van de Peppers, Here withouth you, Under the bridge... Allemaal perfect speelbaar met plectrum, maar het klinkt gewoon beter (voor mij) met fingerpicking.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan