Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PolletPoulet

Legacy Member
pfff, een zwarte =p

anyhow, ik heb nog wel enige interessen... scale?

Dees

Legacy Member
Als je serieuze interesse hebt om te beginnen bassen, dan is een Squier uit de Vintage Modified reeks absoluut de moeite! Fantastische dingen voor hun geld en ze zien er nog niet slecht uit!

En akoestisch zou ik eerlijk gezeg niet aanraden om te bassen. Het is zowieso al een instrument dat moeilijker hanteert dan gitaar, en om een deftige akoestische bas te bezitten moet je al direct wat meer beginnen neertellen voor een kwalitatief evenwaardige elektrische. Bij een elektrische moet je inderdaad nog een versterker aanschaffen, maar een oefenversterker hoeft niet ontzettend duur te zijn: ik heb de mijne indertijd gekocht voor ongeveer 200 euro en ik speel er nog steeds op (en hij klinkt, naar mijn oren, ontzettend goed voor zijn prijsklasse)

PolletPoulet

Legacy Member
*DeFees* zei:
Scale Length: 34"

aah das jammer. desalniettemin wil ik ze wel eens komen testen als dat oké is voor jou?

ik was eigenlijk eerder op zoek naar eentje van 32" of 30".

Defees

Legacy Member
ik ben nen grote mens hé, ik heb daar geen probs.

en sint katelijne waver is ook ma ver hé om naar hier te komen?

PolletPoulet

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik ben nen grote mens hé, ik heb daar geen probs.

en sint katelijne waver is ook ma ver hé om naar hier te komen?

ja idd, hoevenen, nu zie ik het. en ik ben maar ne smalle idd. ma cava, geen probleem, is idd een beetje ver. en ik ben ook niet zwaar opzoek naar een nieuwe, ik heb er tenslotte geneog :s

Fré_

Legacy Member
iemand tips/oefeningen om u pink te trainen ? :p
hier wilt da echt nie mee, kmoe iedere keer met mn ringvinger mn pink naar beneden duwn precies

Defees

Legacy Member
iemand oefeningen om met de ringvinger meer te doen? ik speel namelijk alles met mijn pink ? :unsure:

(nie alles ma powerchords xD)

Redhunter

Legacy Member
iemand tips/oefeningen om u pink te trainen ?

gwn..iets wr da ge veel ringvinger gebruit plots alles vernader in pink (wr mogelijk)
At da int begin ook...ma is toen weggegaan...door iets:unsure:

ge ebt na nen tijd vanzelf genoeg kracht..gwn wa training...ni expliciet voor pink...

Ma as ge em gwn gebruikt lukt da wel...

EDIT: gwn hammerons eel den tijd...?vn fa nr sol#/la/la #? (te zien oe groot u vingers zijn)

Sick`

Legacy Member
kzou zegge, gewoon chromatic scale naar beneden en boven afwandelen op verschillende punten op de nek, als ge u al me zoiet saai wil bezighouden ;)

Defees

Legacy Member
bwa belgië is te klein voor als winkel echt scherpe prijzen te geven en te overleven.

en Cort is Cort, heb op 2 accoustische gespeeld en beide vond ik de snaar actie iets te hoog (haast 1 cm op't begin van de neK.


site is wel duur als je kijkt naar mijn amp : 399 op thomann, daar 488 (Kustom Defender)

cloudyday

Legacy Member
Maar die Cort staat dan weer duurder op Thomann :)
Mss andere suggesties in de prijsklasse 130-170 E ? Ik heb net een fender cd 60 gehad, en die vond ik nog best meevallen. Ik ben dan ook nog maar een iets gevorderde beginner :)

Defees

Legacy Member
van 100 naar 130 is niet echt een upgrade hé? mss voor iets van 400 gaan?

Stabby

Legacy Member
Nu ik de Korg AX3000g modeler heb gehoord begin ik toch iets meer te neigen naar een gewone elektrische gitaar ipv een bas. Naar welke prijsklasse kan ik als absolute beginner dan best kijken? En zou ik voorlopig genoeg zijn met een goedkope amp als deze? Ik zal voornamelijk met mijn Sennheiser HD555 oefenen. Of is er ook een groot verschil van geluidskwaliteit door een koptelefoon tegenover duurdere versterkers?

En ik twijfel nog tussen een gewone en bas, misschien dat iemand mij kan overtuigen? :)

Defees

Legacy Member
een AX3000G is gitaar; de 3000B is bass ;)

En als je bass speelt wil je bass voelen, en over't algemeen heb ik dat nooit gehad met 15 watters of consoorten, maar dat is eigen smaak.

als beginner is het perfect om zo'n ampje te kopen

Stabby

Legacy Member
*DeFees* zei:
een AX3000G is gitaar; de 3000B is bass ;)

Dat had ik wel door ;)

Maar zal dat eigenlijk wel goed klinken? Is een dure modeler met goedkope gitaar en amp wel een goede combinatie?

Het geluid dat uit de amp zelf komt maakt me niet zoveel uit. Ik zal vooral met koptelefoon spelen (een high-end Sennheiser). Zal dat goed klinken doorheen zo'n goedkoop versterkertje?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan