Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krawler

Legacy Member
hmm als ik voor de zelfde prijs een van de onderstaande twee kan kiezen.. welke?
Marshall 1960A Lead JCM 900 (300w) of Peavey Shefield 4x12(35w) inch stack (2 cabs he)?

en wat bedoel je met "Persoonlijk hou ik dus meer van ondergewatteerde cabs" bongz...
klinkt dat dan beter..?

mvg
krawler

de jerre

Legacy Member
krawler zei:
hmm als ik voor de zelfde prijs een van de onderstaande twee kan kiezen.. welke?
Marshall 1960A Lead JCM 900 (300w) of Peavey Shefield 4x12(35w) inch stack (2 cabs he)?

en wat bedoel je met "Persoonlijk hou ik dus meer van ondergewatteerde cabs" bongz...
klinkt dat dan beter..?

mvg
krawler
Nee, beter bestaat niet in zo'n zaken. De reden dat BongZ meer van ondergewatteerde cabs houdt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de speakers dan meer moeten werken, en soms - als je ze genoeg belast - zelf oversturen/opbreken. Puur een kwestie van smaak dus...
Wat je moet kiezen moet jij zelf uitzoeken, testen dus... In die Marshall zitten Celestion G12-75 speakers, en in die Peavey Sheffield 12" 35W speakers (exacte type ken ik niet). Deze klinken sowieso anders. Ook de constructie van de cab (houtsoort, stijfheid vd cab, wieltjes/geen wieltjes, ...) bepalen voor een redelijk stuk de klank. Hoe stijver de cab (meestal door dikker hout), hoe beter hij met lage bassen om kan bvb.

@BongZ: 120W minimum is idd misschien wat overdreven omdat je je amp nooit volledig zal kunnen opendraaien. Maar je moet er dan ook wel geen 35W 1x12" cabje aan gaan hangen hé, anders krijg je vonken denk ik....

Defees

Legacy Member
bwa het staat wel beter als je meer wattage hebt, ^^ als je van Celestions houd kan je misschien Harley Benton checken op thomann.de die zijn met V30 of T75 (niet zeker) uitgerust enzo :)

krawler

Legacy Member
hmm liever geen harley benton sorry...

ma ik kan echt nie kiezen.. of wel 2 cabinets van peavey (met de sheffields) of wel voor de zelfde prijs de marshall 1960a (celestion) de peavey cabs zijn dus blijkbaar toch 300w mono.
als ik twee cabs heb kan ik natuurlijk wel nice met pan delay werken..

aargh... dilemma...
2 cabs of 1 cab

de marshall vind ik sowieso goed klinken..
met de sheffields zou ik dus een risico nemen...

Defees

Legacy Member
ik heb een Harley Benton, klinkt exact het zelfde als de V30's in de Framus met de zelfde 2 speakers :) 't is maar een idee.

- CooKie -

Legacy Member
Ik heb een acoustische & een electrische gitaar die ik nooit bespeel, ik schaam mij.
Ik zou er echt moeten mee beginnen, maar ik heb meestal de "goesting" er ni voor en alsk zou wille beginne emmek geen tijd. :(

Iemand stop ne supo vol energie & passie in mijn ****.

BrollyTL

Legacy Member
- CooKie - zei:
Ik heb een acoustische & een electrische gitaar die ik nooit bespeel, ik schaam mij.
Ik zou er echt moeten mee beginnen, maar ik heb meestal de "goesting" er ni voor en alsk zou wille beginne emmek geen tijd. :(

Iemand stop ne supo vol energie & passie in mijn ****.

Zoiets kunt ge niet dwingen he
Ik speel ook al pakt 5 jaar 'opt gevoel' zoals ze in de voorgaande pagina's zeiden, maar pas vanaf dit jaar is de smaak naar meer (en naar een deftige theoretische basis, dat terzijde) echt belachelijk groot geworden. Als ge geen goesting hebt gaat ge da ook ni echt kweken door die gitaar vast te nemen.

Als de goesting er is zult ge automatisch tijd vrijmaken voor dat ding. Dat doe ik toch. Al een geluk dat ik niet veel andere zinnige hobby's heb :p

Redhunter

Legacy Member
- CooKie - zei:
Ik heb een acoustische & een electrische gitaar die ik nooit bespeel, ik schaam mij.
Ik zou er echt moeten mee beginnen, maar ik heb meestal de "goesting" er ni voor en alsk zou wille beginne emmek geen tijd. :(

Iemand stop ne supo vol energie & passie in mijn ****.


Liefde voor een insturment kunt ge ni krijge as ge et instrument koopt/ebt...da komt gewoon ooit is

En als ge dan eenmaal nen tijd bezig zijt kan die weer is ff wegvalle...

ik citeer ne maat (die op Jazz hoge school zit fso):

"2 jaar gelede vonk gitaar echt zo een kutinstrument e...ma ik zen blij dak eb doorgedaan want nu is mijn liefde voor gitaar groter as ooit tevore"

Altijd blijve gaan zouk zegge;)

TsD

Legacy Member
Ik had toch wel redelijk veel zin om gitaar te leren voor ik een kocht hoor...anders had ik geen gekocht?

Eenmaal je eraan begonnen bent kan het wel tegenvallen, je mispakt, gedacht dat het 'makkelijker' ging zijn, pijnlijke vingers...dan is het wel even doorzetten voor iedereen waarschijnlijk. Maar de liefde is er bij mij altijd al geweest.

freakykiller

Legacy Member
Van mij is het gewoon moeilijk om te beginnen met oefenen, (gewoon te leeg om naar boven te gaan& te spelen want ik ziet hier goed :p met muziek&games) aan de andere kant als ik mijn gitaar vast heb speel ik altijd wel lang, als ik genoeg geoefent heb improviseer ik wat op de gitaar (en dan 00.00 in je bed zitten op schooldagen :()

Redhunter

Legacy Member
TsD zei:
Ik had toch wel redelijk veel zin om gitaar te leren voor ik een kocht hoor...anders had ik geen gekocht?

Eenmaal je eraan begonnen bent kan het wel tegenvallen, je mispakt, gedacht dat het 'makkelijker' ging zijn, pijnlijke vingers...dan is het wel even doorzetten voor iedereen waarschijnlijk. Maar de liefde is er bij mij altijd al geweest.

Drm kopen de meeste mense ook een gitaar..omda ze et graag zoude doen...ma blijbaar eeft em ze ghad ofs want ij speelt er ni op e

Plutus

Legacy Member
En hier ook even smijten. Mijn Dean Dime-O-Flame staat te koop, 't is maar dat je het weet.

Defees

Legacy Member
Iemand zin in een gitaar voor de pick-ups over te kopen?

Dimarzio yjm Yngwie Malmsteen signature €80 nieuw
DiMarzio DP182 Fast Track 2 €85 nieuw
Seymour Duncan Hot Stack stk-s2 €75 nieuw

prijzen zijn de gene die ik mij nog herinner dus kunnen fout zijn.


alles incl die plywood, homemade varnished, reliced stratocaster gitaar voor 200 ofzo? xD

Plutus

Legacy Member
Van defees zijn stuk brol, of had ge het op mij? :p Ik denk op fees, maar soit.

http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/DSCF1504.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/DSCF1506.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/DSCF1513.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w262/Manuvdv/DSCF1517.jpg

# Dime-O-Flame Finish
# Floyd Rose Licensed Tremolo
# Dean Zebra Pickup (neck)
# Seymour Duncan SH-13 Dimebucker (bridge)
# Dean Series II Classic "V" headstock
# Set Neck Construction
# Mahogany Body and Neck
# Rosewood Fingerboard
# Dimebag Traction Knobs
# Grover Tuners

Stabby

Legacy Member
Wat zijn goeie merken voor een goedkope basgitaar? En zou ik voor een akoestische of elektrische gaan? Om één of andere reden spreekt akoestische me meer aan.

Sick`

Legacy Member
Heb is ne keer nen Peavey Grind (5-string versie) vast gehad en vond die wel nice, maar das een electrische natuurlijk ... dunno waar gij woont, maar hier thuis moet ik alvast niet met single coils afkomen, ook altijd een dink om rekening mee te houden :d
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan