Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Peavey Valveking Combo. Volledige lampenbak voor minder dan 500 euro :)
Maar met een USA Strat ga je dan wel de 1000 euro overschrijden.

Redhunter

Legacy Member
Wa ik kan aanrade is thuis ook eerst is een beetje oefene op paar akkoorde en wa rifkes...
nekeer da ge zo alle majeur akkordjes kunt en een rifke of 3
Dan probeert ge die is allemaal op een gitaar in de winkel ofso...

want as ge et vlot kunt spele kunt ge zo wa op 'automatishce piloot' spele en kunt ge beter op de klank lette en hoe de frette u ligge...


1957 Epiphone les Paul Jonior mss...juistvan ne maat ghoord en die vind da wel redelijk...
ik eb er geen ervaring mee...ma de prijs is wel degelijk..

iemand wel ervaring mee les paul junior?

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Manuvdv zei:
Peavey Valveking Combo. Volledige lampenbak voor minder dan 500 euro :)
Maar met een USA Strat ga je dan wel de 1000 euro overschrijden.

Ik ga van de week een skijken bij de winkels in Utrecht. Maar de aankoop van iets stel ik nog even uit. Ik kan wel een groter budget aanspreken, maar ik wil nog even goed rondneuzen en ondertussen nog wat reserves qua geld opbouwen ;)

Thanks voor alle info so far. Ik heb er zeker wat aan. En wss kom ik nog wel wat vaker dingen vragen.

Defees

Legacy Member
een kustom Defender met een FX-bordje voor is ook goed ze :) (400 euro 1 channel full tube )

Sick`

Legacy Member
Van de Spider reeks van Line 6 zou ik enkel de Spider Valve overwegen, maar heb em ook nog ni vast gehad, kverwacht er prolly te veel van, bij de anderen ist vooral de cab/speaker da ni echt goe is... de roland cube heeft in elk geval een goeie cab en is zen geld wel waard. Peavey bennek nooit over te spreken geweest, prolly gewoon ni mijn dink. Marshall ... what's all the fuzz about? Kan dat effectief goed klinken? Nuja, mijn smaak is dan ook moderne metal consoorten :)

Plutus

Legacy Member
2 Horizons te koop momenteel, 2x EMG en 2x Floyd :cry:
Normaal was ik vorige week maandag een Horizon NT gaan ophalen, maar op het laatste moment besliste de koper om hem te houden. Dat stak serieus... Nu dus op zoek naar een volgende kans, maar kom enkel Horizon met floyd tegen; waar ik net van af wil.

FatFish

Legacy Member
Ma goed ook, wie maakt er nu nen superstrat met zo nen headstock om der dan nen vaste brug op te pleuren, trekt op niks. :p

Plutus

Legacy Member
Ik vind de looks best ok, en qua specs is het alles wat ik zoek :p. Floyds zijn, voor mij, echt stukken rommel die alleen maar tijd kosten. En de headstock vind ik best wat hebben :unsure:. De oude/Custom headstock daarentegen vind ik kotslelijk (3 aan 3)

Redhunter

Legacy Member
speelt iedereen ier eigelijk echt elektrisce gitaar of meer jazz.blues gitaar?
(wr de snare wa verder vaneen ligge)

Redhunter

Legacy Member
zit verschil op...ge ebt gewone elektrische gitare..die snare ligge vrij dicht opeen...( bv Fender Strat)
Dan ebte ook nog blues gitare, Jazz gitare, ...etc...
Die ebbe meestal ne warmere klank maar die snare liggen ook verder uiteen...
bv afstand tusse 2 snare is 8mm ipv 5mm (gwn voorbeeld...nog ni gemete fso :p )

Defees

Legacy Member
Jazz gitaren zijn zijn idd een soort gitaren, ma blues gitaren nie?? :confused:

En ge hebt genoeg gitaren die gewoon electrisch zijn en waar uw snaarafstand verschilt?

Redhunter

Legacy Member
nja..ma tga mij ook om de warmere klank...
en as Blues gitare ni bestaan weetk da ni..
maat op conservatorium spreekt dr af ent oe is over dusveronderstel ik da da besta?
Tenzij dat soort van bijnaam is fso...

tja dan ebbik weer iet bij geleerd zeker? :p

Defees

Legacy Member
bwa, Roland speelt op een Jazz gitaar maar dat's geen blues gitarist? ken zen repertoire niet, weet wel dat k in een docu over hem Rory Gallagher heb ontdekt?

en die zal de blues spelen dan zeker?

TsD

Legacy Member
Op een Dean of een Jackson liggen de snaren ook verder van mekaar dan op een strat bv...niks te maken met genre, wel met de nek van de gitaar;)

Had Fender vroeger trouwens ook geen bredere nekken standaard? (/me kijkt naar Thin Liz om dit op te lossen)

Sick`

Legacy Member
Mijn gitaar werkt op gas? :unsure:

Weet ni wa spacing een bariton heeft, ist da da ge bedoeld? :p

Mijnen Ibanez heeft in elk geval trem spacing (ook al heb ik een vaste brug).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan