Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
Eum...et verschil in klank?

hoort ge toch vrijwel direct as ge ze vergelijkt...
As ge nen gretch van 2000€ gaat vastpakke of nen look a like merkt ge et verschil wel ze.. :p
Meestal is da goe te hore as ge ne warme klank maakt (lage treble, hoge bass, hoge mid, clean)
dan isser natuurlijk ook nog verschil tusse de merke zelf e...
nen gretch ga altijd warmer kunne klinke as nen fender omda da meeste semihollow zijn.

Natuurlijk ook et verschil vn materiaal etc..ma da wil altijd u klank verbetere...

Drbij..;as ge et ni kunt spele op een goedkope gitaar (die in orde is) dan kundet ook ni spele op ne Gibson Les Paul Custom ze...

Sick`

Legacy Member
Jamahja, de klank is iet da ni iedereen zomaar direct hoort, zeker de meeste beginners niet. Voor het grootste deel is de klank bepaald door het soort hout, de kwaliteit van het hout, de constructie en de pickups.

Da ge ni ineens ga kunnen spelen op iet duurder dan iet goedkoop is vanzelfsprekend (voor mij toch), maar tkan wel zijn da het makkelijker gaat omda ze u beter in de hand ligt en minder storende bijgeluiden maakt. Enjah, als beginner, ik toch, focus ik mij vooral op iet proper gespeeld krijgen, en als uw gitaar u daarin beperkt gade ook snel in rondjes blijven lopen.

Stabby

Legacy Member
redhunter zei:
Eum...et verschil in klank?

hoort ge toch vrijwel direct as ge ze vergelijkt...
As ge nen gretch van 2000€ gaat vastpakke of nen look a like merkt ge et verschil wel ze.. :p
Meestal is da goe te hore as ge ne warme klank maakt (lage treble, hoge bass, hoge mid, clean)
dan isser natuurlijk ook nog verschil tusse de merke zelf e...
nen gretch ga altijd warmer kunne klinke as nen fender omda da meeste semihollow zijn.

Natuurlijk ook et verschil vn materiaal etc..ma da wil altijd u klank verbetere...

Drbij..;as ge et ni kunt spele op een goedkope gitaar (die in orde is) dan kundet ook ni spele op ne Gibson Les Paul Custom ze...

€2000 is nu wel wat extreem. Ik bedoelde meer het verschil tussen één van €300 en bv €600. Zal dat klankverschil wel groot zijn als je een modeler gebruikt?

Defees

Legacy Member
ik voel het verschil tussen mijn gitaar van 2300 (wat is daar nu extreem aan :unsure:) en mijn jackson van net geen 600 ^^

Sick`

Legacy Member
Het verschil tussen 300 en 600 kannek ni direct op antwoorden, maar het verschil tussen 160 en 350 is extreem, alsook het verschil tussen 350 en 900... ik heb tot hiertoe wel een het gevoel dat het prijsvershil exponentieel is tov hoeveel beter ze nu werkelijk zijn... hangt natuurlijk ook allemaal af van welke gitaren ge vergelijkt eh, bij de duurderen zitten evengoe rotte appels, al is de kans veel veel kleiner.

Defees

Legacy Member
300 en 600 is vaak de pick ups ? van de fabricant zelf tot seymour duncans... (bv de JS30 van Jackson en de DK2)

Redhunter

Legacy Member
bwa
ik eb onlangs een akoestische gitaar gekocht van takamine , 1.800€
En ik moe zegge ask da vergeleek mee ne seagull vn de zelfde prijs dan oordet wel ze...

Et is ook da ge ni alle merke kunt vergelijke e

et een is gemaakt voor da genre et ander vr een ander genre...
Sni altijd zo ..ma keert vaak weer as ge meot vergelijke...

Sick`

Legacy Member
Ik word zot van zo'n muziek :D na een paar seconden heb ik ne minuut geskipped, dan na 2 seconden tot bass stuk geskipped, en dan na 4 seconden afgezet voor mijn vriendin roept "nor wa zedde gij aant luisteren?!" ;)

Thin Liz

Legacy Member
Stabby zei:
€2000 is nu wel wat extreem. Ik bedoelde meer het verschil tussen één van €300 en bv €600.

Laat me het zo zeggen: het verschil KAN enorm zijn. Vergelijk een Squier Strat met een Fender Lite Ash Strat, zelfs een Mexican Strat dan hoor je dan verschil wel :).

Is het die 300 waard? Dat moet je zelf uitmaken... M'n duurste Stratocaster kost 1500 euro, maar de speelbaarheid is subliem, de nek voelt aan alsof de grootste amateur er een vette solo kan op maaien (bij wijze van... ;) ).

TsD

Legacy Member
Sick` zei:
Ik word zot van zo'n muziek :D na een paar seconden heb ik ne minuut geskipped, dan na 2 seconden tot bass stuk geskipped, en dan na 4 seconden afgezet voor mijn vriendin roept "nor wa zedde gij aant luisteren?!" ;)

Pff, dat vind ik nu jammer, zo mis je echt veel goede muziek. Dat het uw genre totaal niet is, kan ik inkomen...maar geef het tenminste een eerlijke kans;)
Bij veel dingen dacht ik eerst wat is dat? De eerste keer dat mijn pa Pink Floyd oplegde dacht ik dat hij zot was. (vergeef me, ik was jong:p), maar na het een jaartje later zelf eens een kans gegeven te hebben....man...oh man....nu is het een van mijn favoriete groepen;)

Sommige muziek moet je eenmaal een kans geven en niet afgaan op eerste indrukken. Zo heb ik toch echt al veel goede muziek leren kennen die ik anders ook na 5 seconden zou afgezet hebben.


Ken je die groep Redhunter? Want ik vind het best wel goed.

freakykiller

Legacy Member
Wat voor de genre is dat ? Ik ben het niet gewoon om naar zo iets te luisteren maar ik vind het echt wel mooi

Sick`

Legacy Member
Mwa, als ik erges naar luister kijk ik vooral uit het perspectief wat ik graag hoor, net zoals ik naar tekeningen, video, ... kijk. Er is teveel dat mij boeit om mijn tijd te "verdoen" aan dingen die me eigenlijk ni direct iets zeggen. Oordelen doe ik meestal braindead op de eerste indruk zoals iedereen zijn afstandbediening van de TV of de scan functie van zijn radio gebruikt, en als ik iets goe vind probeer ik enkel die dingen verder te ontleden als ik daar al goesting in heb.

Begrijp me ni verkeerd, er is ook rustige muziek da ik van kan genieten, en zelf klassieke muziek, maar er zijn ook zaken da mij direct op stang jagen en zelf de radio compleet doen afzetten (kan ni op de naam van het lieke komen, maar den tekst lijkt japans gebrabbel in combo met zo een aantal geweerschoten uit een oud computerspelletje ... allawannajee*BANG*BANG*BANG*BANG*enopjajeedoedededeeee fzoiet :p).

Ik heb dan ook geen uitgesproken passie voor muziek, maar gewoon voor de dingen da mij boeien ;)

freakykiller

Legacy Member
Ik probeer altijd de diepgang er in te vinden, ik hoor toch wel bijna alle muziek graag

TsD

Legacy Member
Ik bedoelde het niet offensief ofzo hoor Sick, ik vind het gewoon jammer dat mensen muziek (of iets anders) die hun in eerste instantie niks doen geen 'kans' geven.


En dat liedje is prolly M.I.A dat ge bedoelt, geheel naast de kwestie maar kom:p

Sick`

Legacy Member
Kweetwel, wilde me gewoon nader verklaren :) Anders zou de mosselpot ook ni in het SMAK terechtkomen eh ;)

Welja, ik denk da het da lieke is of een remix er van ^^ tis bij nader inzien persies toch engels, maar ik word er echt zot van, vooral van het stuk waar die BANGx4 in komt ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan