Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moto

Legacy Member
Mja ik ben ook nog altijd op zoek naar een nieuw gitaar, wil vooral dingen zoals gnr, black sabbath, iron maiden, oude metallica,... derop doen, dus niet puur metal

was eerst aant kijken voor een strat-model, maar omdat ik nu al een goedkoop strat-model heb dacht ik om eens iets anders te nemen nl een les-paul achtig iets

Wou eerst misschiens een epiphone pakken, maar nu die ESP LTD EC-400 gezien, is misschiens een betere keuze? en is dan zoiets wel veelzijdig genoeg??

Een jackson is misschiens ook wel intressant maar dan weer te metal??

Defees

Legacy Member
een ESP eclipse is even metal als een Jackson :)

En Oude Metallica vergt wel een goeie metal gitaar... geen extreme downtune metal gitaar oké, ma toch wel iets van metal :p

Voor die prijs kunde trouwens al gemakkelijk een gitaar kiezen met betere electronica dan den LTD EC-400.

FatFish

Legacy Member
Die specs zijn fout. Ik kwam eigenhandig LTD in brand steken moesten ze 700€ vragen voor een agathis body les paul knock off met een geschroefde nek.
Tis dus dit:
Set-Neck
24.75” Scale
Mahogany Body
Flamed Maple Top
Mahogany Neck
Rosewood Fingerboard
42mm Earvana Compensated Nut
Thin U Neck Contour
22 XJ Frets
Black Nickel Hardware
Grover Tuners
TOM Bridge & Tail
Seymour Duncan JB (B) / ’59 (N) p.u.

Geen slechte gitaren, zeker niet. Gewoon niet mijn ding. Veelzijdig gaat het zeker zijn, Duncan pickups scheuren hard genoeg voor de zwaarste metal en ge krijgt er ook nog eens mooie cleane klanken uit. Maar probeer zo eens éne vast te krijgen om te testen, 24.75” Scale dat is namelijk anders als een strat en ik persoonlijk merk het heeeel fel als ik van scale length verander, ook zo een tune o matic brug speelt voor mij persoonlijk een pak anders als een zwevende brug. Gewoon eens testen die gitaren vindt ge in elke winkel wel.

Defees

Legacy Member
en voor de zwevende onafgestelde bruggen : u snaar zweeft na nen dag ergens "rond" de juiste tuning

Moto

Legacy Member
Scale dat is namelijk anders als een strat en ik persoonlijk merk het heeeel fel als ik van scale length verander, ook zo een tune o matic brug speelt voor mij persoonlijk een pak anders als een zwevende brug.
Mja is wel makkelijker als het ongeveer hetzelfde is

Nog eens wat naar die jackson dk's kijken of ibanez, misschiens die van DeFees wel overkopen ;)
Maar ja moet ik precies wel snel zijn paar pagina's terug was het 300 met gigbag en nu al 320 zonder :p

mijaser

Legacy Member
Is er iemand die mij wat meer info over deze gitaren kan geven?:)
Fender: jaguar
strato
tele
Esquire
jazzmaster
mustang
Het verschil van gitaar en in prijs enzo.

Defees

Legacy Member
kuch, gitaar thread

strato: meer polyvalenter, begint in squier, dan mexican, dan ash dan USA of Highway of signature strats.
Telecasters: Een thinline heeft een holle klank kast, en apart geluid, een gewone heeft een bepaalde twang en zal country/punk meer recht aan doen als stratocasters.
Esquire: ik zou zeggen zie Telecaster , maar das puur voor de vorm
Jazzmaster: solidbody ontworpen voor de jazz gitarist door Leo fender en nog wa mannen, eind jaren 50 dacht ik
Mustang/jaguar: "surf" gitaar zou ik zeggen, vooral 60 en 70 rock/surf bands gebruikten die.

Bon, allemaal vrij oppervlakkig samengevat maar dit is zowat wat ik er van weet.

Thin Liz

Legacy Member
Inderdaad, over dit onderwerp kan je pagina's schrijven. DeFees vat het daar allemaal wel goed samen. Natuurlijk heb je wel bepaalde tele- of jaguarmodellen die de algemene beschrijving niet volgen, zo heb je er altijd (Jaguar HH, tele deluxe...).
De meest veelzijdige en allom gekende blijft de Strat, weet je niet goed welk model dan doe je hier nooit verkeerd mee.

Prijzen zijn ZEEEEER uiteenlopend, alles van 200 tot 5000 euro.
Squier is het budgetmerk van Fender, wat niet wil zeggen dat het brol is. Je hebt er wel degelijke modellen tussen die je als beginner zeker kunnen aanspreken.

Defees

Legacy Member
dat ik dit nog mag meemaken :v

en Idd, Thin Liz, moest ik hier alles neer pennen wat ik over Fender weet zou ik een post van een pagina hebben fzo . :)

Defees

Legacy Member
Gezocht: Akkoorden schema (of tabs) van ik hij jij of zij van Clouseau :^) 't is blijkbaar da kik opeens da moet gaan spelen op den trouw van ne maat (binnen anderhalve week al enzo.

Riffke

Legacy Member
*DeFees* zei:
Gezocht: Akkoorden schema (of tabs) van ik hij jij of zij van Clouseau :^) 't is blijkbaar da kik opeens da moet gaan spelen op den trouw van ne maat (binnen anderhalve week al enzo.

Ocharme dien maat :')

Ni direct akkoorden gevonden.

Defees

Legacy Member
Ik vind alles van Clouseau maar dat dus niet hé :D hell kspeel liever Bon Jovi dan Clouseau op nen trouw das meer "mijn stijl" :p

Defees

Legacy Member
Moto zei:
Mja is wel makkelijker als het ongeveer hetzelfde is

Nog eens wat naar die jackson dk's kijken of ibanez, misschiens die van DeFees wel overkopen ;)
Maar ja moet ik precies wel snel zijn paar pagina's terug was het 300 met gigbag en nu al 320 zonder :p

neuh, dat is incl. straplocks nu :$ kvind de originele tjoepkes nie meer voor straps daar op :):sop:

Plutus

Legacy Member
Moto zei:
Mja is wel makkelijker als het ongeveer hetzelfde is

Nog eens wat naar die jackson dk's kijken of ibanez, misschiens die van DeFees wel overkopen ;)
Maar ja moet ik precies wel snel zijn paar pagina's terug was het 300 met gigbag en nu al 320 zonder :p
Hier ook nog een gitaartje te koop staan, en als die niet goed is voor metal weet ik het ook niet ^^

Dean Dime O Flame, mét lightweight case. Geen crappy gigbag dus :crazy:. Absolute nieuwstaat, op de afdekplaatjes achteraan hangt zelfs de plastic nog!
Voor 600 mag ze opgehaald worden.
Er ging normaal vandaag iemand komen, maar dat gaat voorlopig niet door. De verkoop gaat dus gewoon door, prioriteiten kennen hé ^^

Musicstore: Dimebag Dime-O-Flame ML Photo-Flames Graphic Top - Heavy-Gitarren

Moto

Legacy Member
Mja zie juist dat Logitech ook een nieuw gitaar gaat uitbrengen voor 250$

Extra nerd-cred :p
(niks tegen mensen die graag GH spelen, maar wie dit koopt is toch echt wel een beetje :crazy:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan