Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
En wat hoopt ge met lessen eigenlijk te bereiken?
Ik stop na 2 jaar net met lessen, omdat ik het gevoel had dat wat hij me nu ging leren niet nuttig was. Ik kan de basis, nu moet ik oefenen...

Enfin, zo redeneer ik dan. Aan eigen songs schrijven had ik nog geen nood.

ik wil lessen omdat het mij ontbreekt aan inzicht over bepaalde zaken (een opstapje naar degelijk soleren want op mijn eigen lukket niet :p)

sir oinksalot

Legacy Member
ben er toch over aan het nadenken om lessen te nemen, in de hoop wat meer theorie kennis te verkrijgen, speel nu zo'n 6 jaar, geef me een tab en ik speel hem na, maar ik begrijp de muziek nog steeds niet volledig

Defees

Legacy Member
sir oinksalot zei:
ben er toch over aan het nadenken om lessen te nemen, in de hoop wat meer theorie kennis te verkrijgen, speel nu zo'n 6 jaar, geef me een tab en ik speel hem na, maar ik begrijp de muziek nog steeds niet volledig

Jup same here, ik kan een tab vrijwel aflezen en spelen, (van buiten leren duurt veel langer xD) - op solo's na - maar zelf die solo's leren maken en akkoorden progressies en al dien shit :) da komt er niet van.

TTC

Legacy Member
*DeFees* zei:
koopt gewoon nen nieuwe kabel :')

Da kost geld eh :p

en yay, de man die mijn GT8 wilt bied een zwarte MIM Standard Stratocaster SSS aan, lijkt me een zalige deal, maar eerst wel eens testen die handel.

freakykiller

Legacy Member
*DeFees* zei:
koopt gewoon nen nieuwe kabel :')

Maar als ik weet dat die kabel weer werkt (vroeger als ik mijn vinger er tegen tikte werkte hij niet) kan het toch evengoed liggen aan gitaar/versterker

Defees

Legacy Member
ik vermoed gewoon dat da circuit wel werkt kwa stroom doorgeven, ma 't zal nie direct een signaal doorgeven denk ik ze :) hebde gij dan echt geen reserve kabel? ik heb er stuk of 10 :)

freakykiller

Legacy Member
Ik speel nog maar gitaar voor 3 maanden dus rustig aan zo

en euhm zitten er daar variaties in ofzo in die kabels ?

TsD

Legacy Member
10 kabels? wtf?:p


Nee, gewoon eens je kabel even meepakken en vragen of ze die willen testen in de winkel, werkt hij daar niet kun je direct een andere kopen;)
Denk persoonlijk ook wel dat het je kabel zal zijn.

Thin Liz

Legacy Member
In den beginne toen ik m'n eerste Washburn pakketje kocht wist ik ook nog geen bal van wat een kabel soms kon doen. Je kent die pakketjes wel: de X10 met een Randall versterkertje. Toen je de versterker wat harder opendraaide kreeg je opeens een irritant tikkend geluid. Dat bleek dus achteraf niets meer te zijn dan die cheapass kabel die ervoor zorgde dat ik een ingebouwde metronoom in m'n versterker had. Gewoon vervangen door iets degelijk en probleem was opgelost...

TsD

Legacy Member
Ik gebruik Planet Waves, echt geen klagen van! Stevig dat die dingen zijn, maar stevig:D

TTC

Legacy Member
Ik ga altijd voor yellow cable, denk dat die iets cheaper zijn als planet waves, maar ook nog geen problemen mee gehad.

Defees

Legacy Member
ik heb er ooit is een pakketje kunne bestellen van 6 korte kabelkes :) dan heb ik nog 2 6m's en 2 3m lange, die waren handig voor tijdens repetitie is wa verder te wandelen :)

Plutus

Legacy Member
TTC zei:
Ik ga altijd voor yellow cable, denk dat die iets cheaper zijn als planet waves, maar ook nog geen problemen mee gehad.
Ik heb meer dan 2 jaar geleden mijn allereerste kabel gekocht, een yellow cable. Speel ik ondertussen nog altijd mee, werkt goed, en is inderdaad iets goedkoper :D

TTC

Legacy Member
bij monster cable hebde zeker levenslange garantie? of hebben ze mij da wijsgemaakt.

Redhunter

Legacy Member
TTC zei:
bij monster cable hebde zeker levenslange garantie? of hebben ze mij da wijsgemaakt.

kad dr ook iet vn gehoord...ma ben ni zeker ofdat monster cable was:unsure:

Sick`

Legacy Member
Als ik mij niet vergis enkel als die gekocht is via een authorized dealer. Wat ik nog herinner dat zeker niet covered was waren abuse en "acts of god" (gotta love the US).

Defees

Legacy Member
Sick` zei:
Als ik mij niet vergis enkel als die gekocht is via een authorized dealer. Wat ik nog herinner dat zeker niet covered was waren abuse en "acts of god" (gotta love the US).

Gewoon in den thomann kopen en zien dat em nie kapot ga :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan