Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

migelle

Legacy Member
ff vraagje, hoe krijg ik m'n gitaar in G#, dus gewoon dat # erbij snap ik niet echt, iemand zin om deze leek dat uit te leggen?

de jerre

Legacy Member
migelle zei:
ff vraagje, hoe krijg ik m'n gitaar in G#, dus gewoon dat # erbij snap ik niet echt, iemand zin om deze leek dat uit te leggen?
# betekent een halve toon hoger. Daarbij betekent een b (mol) een halve toon lager :)

freakykiller

Legacy Member
Euhm ik heb laatste speelbeurt (5 minuten geleden) enkele elektrische steken gehad (ik denk toch dat het elektrische steken zijn) op de plaats waar mijn arm op de gitaar ligt en heb dan eens gevoeld en die plek heeft warm in vgl met de rest v d gitaar die koud aanvoelt, technisch mankement ofzo ? Zo van die korte steekskes, heb ik ook al gehad eens bij mijn zusters laptop een bepaalde plek op haar laptop. Iemand begrepen wat ik bedoel ?

Sick`

Legacy Member
Ja, uw stopcontact heeft geen aarding :) Sommige amps (spider, cube) hebben daar een speciaal cirquit voor, anderen dan weer niet (vox ad) ... en dan zedde gij de aarding :p

Defees

Legacy Member
brug, snaren, alles van metaal prikt ook bij mij alsk via mijn lien6 toneport speel dus das weer anders zeker Sick? :) met mijn amp zelf hebbek daar geen probleem van

Sick`

Legacy Member
*DeFees* zei:
brug, snaren, alles van metaal prikt ook bij mij alsk via mijn lien6 toneport speel dus das weer anders zeker Sick? :) met mijn amp zelf hebbek daar geen probleem van

Kzou denken da uw computer ni (goe) geaard is of er een probleem met de aarding van uw USB poorten is.

vloet

Legacy Member
Heb nogeens iets ineen gestoken (twas lang geleden dat ik hier thuis nog eens met m'n gitaar heb kunnen klooien :p): link

freakykiller

Legacy Member
M1tch zei:
hebt gij een metalen gitaar? :unsure:

Nee hij is in hout :p maar toch voel ik die steken, heb vandaag nog niet gespeeld dus ik weet niet of het eenmaal was.
Enige oplossing hiervoor ?

TsD

Legacy Member
eens andere stopcontacten proberen, dan weet je of het de aarding is.



@ Vloet : Nice! I like!

freakykiller

Legacy Member
Ja maar kan dat zomaar even veranderen want ik gebruik al constant hetzelfde stopcontact

TsD

Legacy Member
Dat kan idd niet zomaar veranderen, maar misschien was je er gevoeliger voor?
Ik had het ooit een paar keer bij een bepaald stopcontact beneden, maar alleen als mijn vingers wat bezweet waren.

Het zal of aan je stopcontact, of aan je amp liggen normaal, maar sindsdien je het hebt op je laptop ook vermoed ik dat het aan je stopcontact(en) ligt.

Defees

Legacy Member
bwa, als ge u trui nie aanhebt durft u onder arm kei sissy zijn en daar last van te hebben.


Pffft, op mijn Kustom vind ik mijn treble veel te treble xD vanaf een bepaald punt maakt dien ne sprong naar meer treble dan dat normaal moet zijn :) (bv van 6 naar 7 is ene immens verschil zonder reden)

Sick`

Legacy Member
Ahja, probeer eens me uw laptop wanneer ge hem ni in de stroom hebt steken ... misschien is de aarding ni goe en ligt er een ander toestel op uw kring stroom te lekken.

Probeer ook eens zonder uw (wolle) trui te spelen :P

Brolpaq

Legacy Member
Liefst het begin, de rest kan ek zelf probere uitzoeke door naar u opname te luistere. Alvast bedankt! :)

grtz

freakykiller

Legacy Member
Ja maar dat van de laptop was een voorbeeld om even zeker te maken dat we over hetzelfde praten (dat van de laptop is overigens bij een ander stopcontact en ik ben niet de enigste die het voelde bij de laptop) Ik draag dan ook geen wollen truien :p Ik weet wel niet meer of mijn vingers toen zweten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan