Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freakykiller

Legacy Member
Wat vinden jullie best oefenen al zittend of staand ? Iemand die ik ken die al 10 jaar speelt heeft me aangeraden om te leren staand spelen ipv zittend maar je ziet dan je snaren niet en ik vraag me af of het dan wel mogelijk is om echt wel moeilijke dingen te spelen in de toekomst alles die ik zie van flimpjes wordt zittend gespeeld

Plutus

Legacy Member
Ik heb van in het begin zittend gespeeld. Misschien omdat mijn Les Paul gewoon vrij zwaar is, maar zeker omdat het makkelijker was om te spelen; ik heb staand spelen enkele keren geprobeerd en dat lukte niet, ik maakte aldoor fouten die ik zittend niet maakte.

Enkele maanden geleden (anderhalf jaar later) dan nog eens geprobeerd, en toen kon ik staand evengoed spelen als zittend :) dus ik denk dat het gewoon met ervaring te maken heeft?

Defees

Legacy Member
je kan beide combineren, ge moet gewoon (volgens mij) de juiste houding staand vinden :) mijne is naar links wat meer en bijna tussen mijnen oksel

TsD

Legacy Member
Ik oefen nieuwe dingen meestal op een stoeltje, en soms als ik wat meespeel begin ik wat rond te lopen, of te showen voor de spiegel natuurlijk:love:

de jerre

Legacy Member
TsD zei:
Ik oefen nieuwe dingen meestal op een stoeltje, en soms als ik wat meespeel begin ik wat rond te lopen, of te showen voor de spiegel natuurlijk:love:
Showen in de spiegel is voor homo's !





(Eigenlijk is da keigraaf enzo en doe ik da ook, ma shht!)

Logos

Legacy Member
had in het begin ook dat ik beter zittend dan staand kon spelen. Eens je in een groepje speelt of moet gaan optreden dan kun je er niet vanuit om ook staand te spelen. Oefenen gaat bij mij meestal zittend, 't is persoonlijk gemakkelijker vind ik, maar er zijn ook dingen waarbij ik staand meer moeilijkheden heb dan zittend, kwestie van oefenen denk ik

de jerre

Legacy Member
Logos zei:
had in het begin ook dat ik beter zittend dan staand kon spelen. Eens je in een groepje speelt of moet gaan optreden dan kun je er niet vanuit om ook staand te spelen. Oefenen gaat bij mij meestal zittend, 't is persoonlijk gemakkelijker vind ik, maar er zijn ook dingen waarbij ik staand meer moeilijkheden heb dan zittend, kwestie van oefenen denk ik
Is idd ene kwestie van oefenen, maar ook wel kwestie van de juiste houding vinden zoals defees zegt. Soleren gaat bvb wel ietsjes beter als ik aan het showen ben door mn voet bvb op de monitor te zetten en mn gitaar dan op mn bene te laten rusten. Uiteraard is dit hetzelfde als zitten, maar wat weet het publiek daar van ? :p

Plutus

Legacy Member
Ik heb liever dat het goed gespeeld wordt dan dat de gitarist daar staat te dansen en er niks van bakt :D

de jerre

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik heb liever dat het goed gespeeld wordt dan dat de gitarist daar staat te dansen en er niks van bakt :D
Daarom dat ge af en toe moet repeteren alsof ge ne show aant spelen zijt ;)

Defees

Legacy Member
Listen, to what the flowerpeople say..., Listen !



spinal tap.... ^^ love 'em


die solo van den Nigel en dan de bandleden da van alles gaa ndoen xD ne Spa, op café, restaurant xD

Defees

Legacy Member
voor zover kik die knopkes zien op't scherm is daar gewoon niets gitaarlike aan? vanboven vanonder van boven van onder?? niets muzikaal aan :/?

Defees

Legacy Member
ha blijkbaar heeft sick' gelijk en staan der frets in die bollekes, wat ik dus niet zag ^^

nu lijkt mij da wel cooler :D

morphius

Legacy Member
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een type gitaarversterker te simuleren op je computer door gewoon de in-line van je computer te gebruiken. Ik heb dit handig toestel http://www.voxamps.co.uk/amplug/ en wanneer ik gitaar wil opnemen, bv met Reaper, ga ik dus rechtstreeks van dit toestel naar de computer. Ik vroeg me nu of het mogelijk is om een ander type gitaarsound te bekomen via de computer, inplaats van de gewone gitaarsound die ik via de amplug verkrijg.

Defees

Legacy Member
www.line6.com en daar zoeken naar Gearbox,

verder zijn er ook dingen van M-Audio die zo werken.

edit: via USB is mss niet elemaal wat je zoekt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan