Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
you will find a way my young padawan, 't beste is u plektrum "juist" genoeg vast te hebben waardoor die nog mee kan geven op de snaren en niet de snaren meegeven op de plektrum... denk ik toch :)

TsD

Legacy Member
je plectrum ook niet te krampachtig vasthouden, of krampachtig spelen, probeer het was losjes, zoek een manier die u goed ligt. Plectrum niet veel laten uitsteken kan ook helpen!

Defees

Legacy Member
ik wil de chinese scale van Jason Becker kunnen, heb er al veel over gehoord, en al is filmke gezien, die is mega geil :)

-----

Legacy Member
freakykiller zei:
Momenteel probeer ik zo op hoge snelheid powerchords en dat te spelen, met een dunne plectrum lukt dat nog maar ik speel noten enzo al basis met dikke plectrum en heb moeite om dus snel powerchords te spelen met een dikke plectrum, als ik ze te sterk vast neem (plectrum) hapert hij aan snaren (en mist hij dan de eerste of laatste) en als ik ze te zwak vast neem begint hij te draaien waardoor ik met de zijkant van mijn plectrum infeite bezig ben :s

Steun met de zijkant van je hand op de brug, tzal mss wat makkelijk gaan maja... ik speel beter & liever met m'n vingers dan een plectrum vast te nemen.

freakykiller

Legacy Member
Wel ik heb zoals TsD zegt al gemerkt dat als hij minder uitsteekt het soms beter gaat, maarja mag ook niet te veel verwachten na 2 maanden spelen. Beter de resterende noten & akkoorden leren. Een laatste probleem is palm mute met alternate picking, wordt dit gedaan of niet want dat is rampzalig bij mij (vooral dus bij powerchords met palm mute & alternate picking)

Sick`

Legacy Member
freakykiller zei:
Wel ik heb zoals TsD zegt al gemerkt dat als hij minder uitsteekt het soms beter gaat, maarja mag ook niet te veel verwachten na 2 maanden spelen. Beter de resterende noten & akkoorden leren. Een laatste probleem is palm mute met alternate picking, wordt dit gedaan of niet want dat is rampzalig bij mij (vooral dus bij powerchords met palm mute & alternate picking)

Hangt er vanaf, ik gebruik alternate picking enkel voor 16de noten of waar het gewenst is.

freakykiller

Legacy Member
*DeFees* zei:
you will find a way my young padawan, 't beste is u plektrum "juist" genoeg vast te hebben waardoor die nog mee kan geven op de snaren en niet de snaren meegeven op de plektrum... denk ik toch :)

Moet ik u dan neerslaan met mijn gitaar als ik ooit beter wordt :unsure:
Of zijn we braafkes op de jedi wijze :sop:

Riffke

Legacy Member
freakykiller zei:
Moet ik u dan neerslaan met mijn gitaar als ik ooit beter wordt :unsure:
Of zijn we braafkes op de jedi wijze :sop:

Laat me wete waar en wanneer hé, willek bijzijn :D

TsD

Legacy Member
Palm mute kan ook met alternate picking. Traag en simpel beginnen is het sleutelwoord bij alles;)


Een goede oefening die ik persoonlijk veel gebruikte (en nu nog) is gewoon de eerste 'box' van je toonladder aflopen. vb ; de Amin/Cmaj


e ----------------------------------------------- 5 - 7 - 8
B --------------------------------------5 - 6 - 8
G --------------------------- 4 - 5 - 7
D -------------------- 5 - 7
A --------- 5 - 7 - 8
E 5 - 7 - 8

Deze speel je eerst gewoon traag met alternate picking, als dit lukt kun je bv kiezen om de eerste 2 - 3 snaren wat te dempen en de onderste sla je dan gewoon aan, dit klinkt heel goed en kun je dan later ook gebruiken voor andere dingetjes:)

Riffke

Legacy Member
Is met de mods geklapt, covers posten was geen enkel probleem. Wa dacht ge van da iedereen zo is wa coverkes post? :D

Eentje van mij, is maar stukske ma tis al een begin om mss de anderen aan te zetten om wa coverkes te posten.

Creeping Death (metallica)

Twee gitaarlijnen ingespeeld op backingtrackske.

Grtz

Sick`

Legacy Member
Nice :D Op welk tempo hebde da gespeeld? Kwil da backing trackske anders wel :)

Riffke

Legacy Member
Sick` zei:
Nice :D Op welk tempo hebde da gespeeld? Kwil da backing trackske anders wel :)

Goei vraag welk tempo :p dacht ni da het de rappe was. Live ist rapper dan op het album.

Backingtrack heaven

There ya go :)

Ni alle tracks zijn van goeie kwaliteit maar toch veel.

Fré_

Legacy Member
kzit ier met een vraagske :

hoe kunt ge u versterker best instellen om hardcore te spelen ?
ik zit ier dus met zo'n beginnerspakketje met een schoendoosversterkertje :p

daar zitten gain,bass,middle,treble en ofc volume knopkes op.
hoe zet ge da best?

ik speel meestal gewoon met alles opt maximum (behalve volume ;) )

zou ik hier nog wa beter geluid uit krijgen? of ben je dan gedwogen om een betere versterker te kopen ?

Riffke

Legacy Member
lilpunk zei:
kzit ier met een vraagske :

hoe kunt ge u versterker best instellen om hardcore te spelen ?
ik zit ier dus met zo'n beginnerspakketje met een schoendoosversterkertje :p

daar zitten gain,bass,middle,treble en ofc volume knopkes op.
hoe zet ge da best?

ik speel meestal gewoon met alles opt maximum (behalve volume ;) )

zou ik hier nog wa beter geluid uit krijgen? of ben je dan gedwogen om een betere versterker te kopen ?

Da's zon 15 watterke ofzo zeker?
In ieder geval alles op max is nooit goe voor uw sound. Voor metalcore, ja is iets anders, gebruik ik meestal bas: 3/4 middle: 1/4 treble: 2/4.
Hangt ook veel af van uw effectpedaaltje en uw gitaar natuurlijk. Zeker ook op uw gain letten dagge daar ni te veel van gebruikt, max gain is :naughty:

Dees zijn mijn settings als ik alleen speel btw, in groepsverband liggen die nog helemaal anders, veel minder bass bv enz...

Defees

Legacy Member
alles op max gasten zo moet da !


All men play on ten, including volume ! ^^


't beste is u treble lager zetten op zo'n 8 of minder inch speakerke, dat is meestal de killer van die sound... zo heb ik het toch ondervonden :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan