Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Iemand ervaring met de Epiphone Valve Junior (combo) of Harley Benton GA5 (combo)? :p
Of de Roland Micro Cube, mag ook... Maar denk dat die combotjes hierboven wel leuker zijn.

Na wat googlen ben ik op deze zin gestoten: "^ I heard a while ago that the GA5 schematic is exactly the same as the VJ, just with a variable resistor at one point instead of a fixed."

Plutus

Legacy Member
De Epiphone is dus the way to go? Voor dat beetje extra wil ik dat best doen ^^ bedankt alleszins.

En lang leve Piens :p dat weten we al langer dan vandaag he.

Sick`

Legacy Member
Goh, ik ben zelf ni overtuigd, dien HB heeft die variabele weerstand, en eigenlijk vragen ze alletwee toch om gemod te worden :D ... ik ben geene da veel van electronica kent, kan wel redelijk met een soldeerbout overweg, en das best wel te doen om daar een gain pot enzo in te steken :)

freakykiller

Legacy Member
Riffke zei:
Is met de mods geklapt, covers posten was geen enkel probleem. Wa dacht ge van da iedereen zo is wa coverkes post? :D

Eentje van mij, is maar stukske ma tis al een begin om mss de anderen aan te zetten om wa coverkes te posten.

Creeping Death

Twee gitaarlijnen ingespeeld op backingtrackske.

Grtz

is dat niet van Metallica ? Ik herken het toch van dat.

Cryp

Legacy Member
Kben terug aan het spelen geslagen
Nu wilk graag een nieuw gitaar kope
maar twijfel ferm tusse LTD EC-500 en Jackson DKMG Dinky
Heb atm een Jackson JS30

Plutus

Legacy Member
Verschillen wel wat hé. Metal is blijkbaar waar je naartoe wil? Zoniet, ga je beetje stroef zitten met die EMGs.

Maar vooral: wil je een vaste brug, of toch maar die floyd? 2 volledig verschillende systemen, en je weet best op voorhand waar je aan begint :).

Cryp

Legacy Member
Kspeel vooral hardcore
en die dinky hebde ook met vaste brug :) floyd moek nimeer hebbe deen op men JS30 is ook vast gezet.

en kwil ene met Actieve EMGs

Plutus

Legacy Member
Gibson LP Standard '07 en Classic discontinued :eek:. Samen met nog een hoop andere LP's, SG, Explorer en Firebird...
Vraag me af wat ze van plan zijn. Vooral de Standard en Classic vind ik zeer raar.

Standard Honeyburst was nog een dikke kanshebber... We'll see, misschien hebben ze er in december nog wel in Keulen. Al zou de Standard '08 een stuk beter zijn dan de vorige versie, een dikke gitaar dus... Maar dan nog vind ik het vreemd dat de Classic verdwijnt, voorlopig.

de jerre

Legacy Member
Riffke zei:
Eindsolo van fade zit al goe in de buurt, kan em zelf nogni :D
Was zelf ook aan fade to black bezig zal het binnekort wel is posten.

Ace of spades was wel lekker, uw stroot op die track? :p
I know, I know, aan Fade to black is nogn een beetje werk :p

en yup, mijn stroot op ace of spades, ma da moet ook nog is opnieuw xD

Riffke

Legacy Member
de jerre zei:
I know, I know, aan Fade to black is nogn een beetje werk :p

en yup, mijn stroot op ace of spades, ma da moet ook nog is opnieuw xD

Vond die stroot wel goe klinke :D

Fade to black is toch al goe op weg ze, solo zit goe in de buurt, mooie impro op het soloke int midden btw. Juist rythm gitaar (clean) nog is bezien want da wringt precies wa.

de jerre

Legacy Member
Riffke zei:
Vond die stroot wel goe klinke :D

Fade to black is toch al goe op weg ze, solo zit goe in de buurt, mooie impro op het soloke int midden btw. Juist rythm gitaar (clean) nog is bezien want da wringt precies wa.
vinde ? :p kvin die persoonlijk geforceerd klinken...

En da zou kunnen, das al een jaar oud fzo, kzout idd is opnieuw moeten doen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan