Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morphius

Legacy Member
Nee, voor die programma's heb je hardware nodig. Ik zoek een programma waarbij je het geluid van je versterker die je via de line in van je computer jaagt kan omvormen naar een andere sound. Als zoiets al zou bestaan :)

M1tch

Legacy Member
Sick` zei:
Lijkt me idd veelbelovend, snap ni da ze zoiet ni eerder gemaakt hebben.

ik was ook op het idee gekomen en dacht dat het nog niet bestond. Ik had al een aanvraag ingediend op mijn school om er mijn eindproject van te maken...

tot iemand me daarstraks die site liet zien
ze zijn me net voor ... de rotzakken

natuurlijk kan ik het nog altijd doen en er freeware van maken :p ik denk niet dat zoiets gepatenteerd kan zijn

FatFish

Legacy Member
Meh ik vraag me af hoe zo zoiets voor mekaar krijgen. Fine als ge clean mee speelt. Dan nog mag der een heel goeie tuner in zitten om zo snel de correcte pitch de herkennen. Laat staan als ge met distortion meespeelt. Faalt.

M1tch

Legacy Member
je weet zelfs niet hoe het werkt en je trekt al een conclusie :s:

En normaal (zoals ik het zie) zal je u gitaar aansluiten op u line-in of micro-ingang en zo een clean signaal krijgen om te analyseren. en dan kan er nog een digitaal effectje op gestoken worden voor de output.

de audio-analyse heeft idd een vertraging, maar dat maakt zelfs niet uit. Die vertraging kan berekend worden en er zal rekening mee worden gehouden normaal om te zien of je timing correct is.

Sick`

Legacy Member
M1tch: maak er een (ear) trainer van :D Dat spel zegt u of speelt een noot, en gij moet die dan (ook) spelen :p Kzou zoiet wel kunne gebruiken, nog ni gezocht, maar ik ken da al "system requirements: windhoos" ... en dan ook me intervals, dien zegt u een interval en een noot, en ge moet dan da interval op die noot spelen, ...

Plutus

Legacy Member
10-46 of 10-52, wat ga ik er laten opleggen van snaren :sad:raak er maar niet uit. Kheb gewoon schrik dat die 'heavy bottom' te dik gaat zijn voor in E Standard, al komt ge bij het solowerk natuurlijk weinig bij de 3 dikste snaren.

Denk dat 10-46 wel goed zal zijn, maar ik zou mezelf niet zijn mocht ik niet twijfelen :p.

Sick`

Legacy Member
Voor E standard is da te doen, maar ik zou het persoonlijk nooit meer op een gitaar leggen, kwestie dat de trekkracht aan den eene kant dan veel sterker is dan den andere kant. (khad et over die heavy bottom eh).

Plutus

Legacy Member
Welja inderdaad. Daarom kan ik niet losjes wisselen tussen 10-46 en 10-52 aangezien ze anders moet worden afgesteld. Kerel gaat het allemaal voor mij afstellen wanneer ik ze ga ophalen, dus wil zien dat ik direct goed zit. Ik speel eigenlijk enkel in E standard, drop D en D standard, dus 10-46 moet goed te doen zijn natuurlijk.

Sick`

Legacy Member
Is redelijk te doen, voor (drop-)D vinnek ze zelf net een tikkeltje te los, maar kannek nog mee leven .. ik gebruik ze voorlopig zelf in drop-C, maar dan wel de boveste snaar vervangen met een 54.

Logos

Legacy Member
aangezien hier toch wat metalheads en muzikanten zitten;

niemand hier die een diepe grunt aan boord heeft? en liefst enige ervaring met zingen in bands. Ervaring is niet noodzakelijk, als dat gecompenseerd wordt met motivatie en inzet!

we zijn op zoek naar een nieuwe zanger aangezien onze vorige besloten heeft de band te verlaten wegens tijdgebrek, dit na toch dik 8 maanden vlotte samenwerking, jammer!

we spelen een mix van death metal en deathcore, voorlopig enkel eigen nummers, mss dat er wel een cover bij komt aleer we optreden, hangt van de zanger af eigenlijk (stembereik enz)

zoals gezegd; kunnen grunten is een vereiste, kunnen screamen een pluspunt.

we hebben een uitgerust repetitiekot in destelbergen (bij gent), de band bestaat uit 4 leden (2x gitaar met 1x backing vocal, bas en drum)

bedoeling is om de zanger te laten inwerken en samen aan de zang te sleutelen (uiteraard heeft de zanger volledige vrijheid in tekstkeuze en melodielijn, binnen zijn bereik), om toch eind dit jaar/begin volgend jaar (maanden december, januari) te beginnen optreden!

feel free to contact me!

freakykiller

Legacy Member
Wel ik heb wel een diepe grunt, en oefen wel af en toe maar Gent en omstreken is te ver voor mij en ik ben dan ook maar 16 :) en heb dus ook 0 ervaring

Logos

Legacy Member
die 0 ervaring hoeft niet persé slecht te zijn, 't is uiteraard makkelijker werken met een ervaren iemand, maar als je er staat en je kan wat we willen (of er is potentieel) dan kunnen we er wel aan werken.

leeftijd maakt op zich niet uit, onze drummer is ook nog een jong manneke en wat die uit z'n polsen tovert kan ik van mijn leven niet op een drum.

afstand is dan wel meer een probleem, we zoeken zeker geen gentenaar (ben zelf van wetteren) ofzo, maar wekelijks of om de 2 weken samen spelen (met zang) is wel een must. zeker in het begin wekelijks voor in te spelen en melodie uit te schrijven.

nuja, mocht je iemand kennen of toch zelf eens willen komen luisteren, testen, laat maar horen.

freakykiller

Legacy Member
Nog een vraag, wat vinden jullie eigenlijk het belangrijkste bij gitaar leren spelen naast noten/akkoorden zoals bepaalde technieken aanleren of snelheid/behendigheid opbouwen ? of nog andere dingen ?

Defees

Legacy Member
euhm noten zijn imo niet belangrijk, verbanden tussen noten wel, je moet niet weten imo wat dat bolletje op die lijn betekent meer wat je kan spelen en hoe. en gevoel kweken.

(ja dat zijn mijn major-werkpunten)

freakykiller

Legacy Member
Bedoel je weten hoe de noot klinkt die je speelt om te improviseren ? Dat je dus beetje gevoel hebt van na die noot speel ik die want dat gaat goed klinken (maar automatisch natuurlijk)

Nadeel vind ik dat je daar geen exacte oefeningen op hebt, ik kan wel wat improviseren op de notenbalk maar akkoorden enzo er tussen steken is al moeilijker

Defees

Legacy Member
niet dat beetje gevoel, gewoon dat fretboard perfect beheersen misschien puur theorie misschien praktijk, of beide :)

freakykiller

Legacy Member
Ja maar er zijn toch geen echte oefeningen op je hele fretboard beheersen ?

Defees

Legacy Member
oefenen en oefenen, practice makes art, probeer op gehoor simpele liedjes mee te spelen, desnoods kampvuur songs, en dan zo verder naar dingen zoals simpele chord thrash (ja kan op gehoord bijna heel St. anger na spelen als je al iets of wat ervaring hebt) gewoon , bezig mee zijn :)

freakykiller

Legacy Member
Tja op het gehoor "transcriben" ofzo ? :p Maar ik denk niet dat ik zomaar even paar noten ga vinden op m'n gitaar door ze te horen, akkoorden misschien wel.

Sick`

Legacy Member
Op het gehoor vraagt oefening, ik oefen daar af en toe op met hulp van het boek 'Fretboard Mastery' van 'Troy Stetina', ben net begonnen met de 6de pagina fzo dat al een oefening is op intervallen te herkennen, kdenk dak zo ongeveer 90% juist had van de eerste keer :D .. ge moet daar wel echt u tijd voor nemen, das een boek voor af en toe vast te pakken, niet voor door te razen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan