Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
is da een print of echt in profiel eig. die "staal platen"?

en at santana : sustain van zen vingers zulde nie rap krijgen 't is nog al nen fiddler als ik mij niet vergis, en ik denk dat het combinatie is van zijn gitaar en versterker... kan er naast zitten?

en die zijn wah wah, ik zou gokken nen Dunlop , maar ook Morley komt in mij op?

Foezjie

Legacy Member
*DeFees* zei:
is da een print of echt in profiel eig. die "staal platen"?

en at santana : sustain van zen vingers zulde nie rap krijgen 't is nog al nen fiddler als ik mij niet vergis, en ik denk dat het combinatie is van zijn gitaar en versterker... kan er naast zitten?

en die zijn wah wah, ik zou gokken nen Dunlop , maar ook Morley komt in mij op?

Mja, kbedoel dan meer welke amp, en dingen zoals reverb/chorus, de instellingen daarvan enzo

Defees

Legacy Member
gho, binnen 4 maand (hopelijk alsk dan al men praktisch heb kunnen doen) ga ik daar toch wel maandelijks heen denk ik ^^

Plutus

Legacy Member
Iemand ervaring met de Epiphone Valve Junior (combo) of Harley Benton GA5 (combo)? :p
Of de Roland Micro Cube, mag ook... Maar denk dat die combotjes hierboven wel leuker zijn.

Sick`

Legacy Member
Ik denk dat hier wel iemand zit met een Valve Junior, maar wat zoekt ge eigenlijk? Gewoon iets draagbaar? Ik stel mij altijd vragen bij of die kleine buizen dingen wel effetief beter zijn dan een al dan niet kleine transistor amp. Der is natuurlijk ook nog de Peavey Royal 8, maar ask zo op youtube kijk heeft die toch een hoop noise, maarja, in welk land leven die mensen dan ook eh :)

Plutus

Legacy Member
Een halfstack (ook een 2*12) past hier niet op mijn kamer, en zo'n kracht heb ik voorlopig toch niet nodig. En daar mijn Valvestate weegt als lood (één van de oudere modellen nog, discontinued) is dat echt onhandig om thuis te spelen. Dwz dat die mijn kamer niet uitkomt, puur omdat ik met dat ding de trap op en af te sleuren mijn leven riskeer.

Eigenlijk komt het hier op neer: mijn broer speelt piano/keyboards dus samen jammen is altijd leuk. Maar zo'n keyboard altijd verhuizen is echt lomp, en de Valvestate van mijn kant is ook verschrikkelijk om te verplaatsen. Vandaar dat ik op zoek ben naar iets kleins. Modellen kan ik met mijn GT-8, dus de features doen er eigenlijk niet toe.

Mijn eerste gedacht was de Roland Micro Cube. Klein, licht en toch deftig geluid. Maar met gisteren wat rond te neuzen ben ik op die 5W-lampenbakjes terechtgekomen en om eerlijk te zijn lijken die ook wel deftig! Maar je hoort nogal veel verschillende commentaren (van heel positief tot heel negatief) over die dingen, en dan denk ik dat ik met de Cube veel veiliger zit.

Oja, budget rond de 100 euro. Blackheart valt dus af, de Cube en HB/Epi schommelen wel rond die prijs.

Sick`

Legacy Member
Hazo, en ge moogt waarschijnlijk ni een tussenmaat gewoon in uw living laten staan? :) Nuja, met dat budget gaat ge idd tussen die 3 moeten kiezen denk ik... de keus is moeilijk, maar ask zelf zou gokken zou ik dien Epi eerder riskeren dan dien HB (die naam geeft mij een Behringer-vibe, en mits ik geen goeie ervaring met Behringer heb ... :p).

Sick`

Legacy Member
Nu, die samples van die HB dak op youtube net gehoord hebt zijn wel nice eigenlijk :eek:

Defees

Legacy Member
Harley Benton, serieus dat zijn gewoon kopieën en niet veel slechter ^^ mijn 2x12 Celestion v30 cabinet van HB klinkt even goed als bv. een Framus met de zelfde speakers :)

't is gewoon dat je de goeie er uit moet zoeken :) transistors denk ik dat je het best kunt vermijden van harley benton ^^

Plutus

Legacy Member
't Zouden amps aan Behringer prijs zijn, maar wel betere kwaliteit :p. Het zijn ook regelrechte kopietjes van de Epi Valve Junior, dus in die zin denk ik beter voor het origineel te gaan. Maar die HB is mooier qua looks :sad:. Belachelijk, maar 't is zo.

Langs andere kant.. Ik hoor veel dat beide 5Wattertjes een pak minder sterk zijn dan de Cube. En dan heb je nog het 'gekloot' met de tubes (waarschijnlijk is dit makkelijker dan ik denk, maar heb er nog nooit met gewerkt), het laten opwarmen van die tubes, ... Ook zaken binnenin die makkelijk breken? Heb ik bij de Cube allemaal niet gezien.
Voor zover het waar is natuurlijk, maar waar rook is, is ook vuur...

Defees

Legacy Member
zijn ze beiden niet class A, die warmen naar't schijnt constant op en kan je gewoon op en af zetten. En zolang ge die nie van de trap gooit zou dat even sterk moeten zijn ze :)

TsD

Legacy Member
Class A-amps, gewoon aansteken en spelen dus!

Ik heb zo een Fender Champion 5-watterke, en dat ding is retestevig (en zwaar), geloof mij. Ik dacht dat DeJerre hier een peavy'tje had?

Plutus

Legacy Member
TsD zei:
Class A-amps, gewoon aansteken en spelen dus!

Ik heb zo een Fender Champion 5-watterke, en dat ding is retestevig (en zwaar), geloof mij. Ik dacht dat DeJerre hier een peavy'tje had?
En zeggen dat die Harley Benton & Epiphone nog 3-4 kg meer wegen :wtf:. Maar kom, door hun grootte blijven ze handelbaar.

Nu nog kiezen.. En mijn Valvestate te koop zetten.

TsD

Legacy Member
Ja, ze zijn best draagbaar door hun grootte, maar toen ik hem voor de eerste keer oppakte verschoot ik even van het gewicht.:p

Plutus

Legacy Member
Ziezo, Marshall Valvestate 8080 te koop ^^ mocht iemand geïnteresseerden kennen?

Plutus

Legacy Member
Ik weet uit ervaring dat het nog weken/maanden kan duren voor die Valvestate buiten is. Je moet net de goede persoon tegenkomen hé :).

En zelfs al is hij snel buiten, ik kan gerust een tijdje zonder!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan