Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

onsmozes

Legacy Member
Jongens, jongens! Over smaak valt niet te twisten! Al bestaat de consensus wel dat de telecaster, de oergitaar, de heetste van allemaal is.

onsmozes

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik heb op't moment toch wel mijn droomgitaar :) kmoet er geen ander meer hebben


https://www.beyondgaming.be/forums


en é hier boven : telecasters = bweik imo, dien headstock, die pick up plaatsing, zo wrong in mijn ogen

Ok... Iemand met een foto van Julia Roberts als avatar en een handvat als favoriete gitaar die een telecaster fout noemt...

http://img220.imageshack.us/img220/4131/tele1oz6.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/2226/tele2va2.jpg
http://img258.imageshack.us/img258/7523/tele3it5.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/6091/tele4lq0.jpg
http://img258.imageshack.us/img258/5633/tele5kr0.jpg

:love:

Plutus

Legacy Member
Die vind ik eigenlijk minder :p vooral de pickguard. Als ik dan toch eentje moet kiezen, vind ik de '52 RI nog het mooiste:

http://www.woodstockmusic.nl/foto/fenderguitarelek/paul 065.jpg


Trouwens, iemand ervaring met de Marshall JVM 410? Ik hoor van alle kanten dat dat zo'n veelzijdige en toch strakke en prachtige versterker is. En incl verzending uit de UK komt dat op een goeie 1000 euro... Prachtig toch?

onsmozes

Legacy Member
Manuvdv zei:
Die vind ik eigenlijk minder :p vooral de pickguard.

Is dan ook een thinline he. In het echt ziet hij er trouwens veel mooier uit, warmer van kleur.

Defees

Legacy Member
onsmozes zei:
Ok... Iemand met een foto van Julia Roberts als avatar en een handvat als favoriete gitaar die een telecaster fout noemt...



:love:

Dave Mustaine alleen al Julia Roberts noemen en niet inzien dat dat de signature gitaar is van Vai... :wtf: en ik vind dat handvat geen minpunt, eerder een plus punt, originele superstrat vorm, weegt zowiezo minder daar daar... :)

Hondengans

Legacy Member
Heb ook mijn droomgitaar, weliswaar in budgetversie, maar hij klinkt prachtig,
ziet er prachtig uit, en speelt geweldig.

Enige wat ik zou willen veranderen is naar noiseless pickups,
maar ik ken bitter weinig van gitaarhardware, iemand die aanraders heeft?
Kwil natuurlijk de telesound behouden, en niet zo EMG's fzo, want ik ken iemand
die zo'n Jim Root heeft, maar die sound zoek ik niet.

TsD

Legacy Member
onsmozes zei:
Ok... Iemand met een foto van Julia Roberts als avatar en een handvat als favoriete gitaar die een telecaster fout noemt...

:rofl::rofl:



Er ziten wel schone dingen tussen die superstrat-modellen, maar geef mij maar de orginele strat-vorm:love:

Heeft hier iemand eigl. een Semi/Hollow-body-gitaar?
Ooit ga ik me toch een semi-tje aanschaffen denk ik....ooit....

Foezjie

Legacy Member
Even iets anders dan guitarshowen:

Weet iemand wat Santana zo allemaal gebruikt van effecten/amps etc. voor liedjes zoals Smooth, Samba Pa Ti, Maria Maria (Elektrisch gedeelte).

Ik zou graag een verzamelingetje Santana sounds hebben voor in Guitarrig :D

edit: nu ik eraan denk: ik weet ook wel dat de gitaar zelf ook een groot deel is van de sound, maar ik heb niet direct het geld voor een PRS :'(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan