Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skyscraper

Legacy Member
Wottafok.. petrol is echt nog 'n flink stuk van 't station. & de eerste trein is maar om 5 uur naar gent (met 2 overstappe :/)..
Hmm 'k heb veel over voor madlib, maar dit?

Kent iemand 'n super goedkoop hotelleke/jeugdherberg in de buurt daarvan?

Robust²

Legacy Member
YouTube - Fakkelbrigade - Colucci
Nog een nieuwe van de Fakkelbrigade, heb er nog wat gemengde gevoelens bij. Rico komt stuk minder dan ik van hem gewoon ben, Sticks zn stuk is dan wel weer de moeite imo. Ik heb trouwens nog niets gehoord met James erbij, ik dacht dat die ook bij de FB hoorde? :wtf:

Hellcats

Legacy Member
DJGibez zei:
Oe bedoelde "Knap Gedaan" ?

MF Doom is lekkr
------
FFe iets opklaren

Iedereen zegt dat Soulja Boy killed hiphop
Fout.
Je ziet em danske maken...beats
dat was HIPHOP
Heb je ooit iemand zien dansen zoals BIG DADDY KANE ?

-Kanye West
YouTube - Kanye West Bigs Up Soulja Boy "How is Soulja Boy Not Hip Hop"


White lines van Grandmaster flash veegt de vloer aan met iedere plaat die soulja boy uit zijn mouw slaat.
En de echte doorbraak van hiphop is hier gewoon in da linkske onderaan te vinden:)

YouTube - Straight Outta Compton - N.W.A.

Robust²

Legacy Member
T'zijn geen misse tracks, maar iedereen (waaronder ik ook) verwacht veel van Zwolle, iets té veel begin ik ook steeds meer te vrezen. Gebrek aan Delic stoort me niet zo enorm, Ty z'n album is ook nog steeds uber, ook zonder Delic dus zouden ze het in principe ook moeten kunnen met Sticks en Rico ook nog eens bij op het tekstuele gedeelte.

Pitter

Legacy Member
dournamen zijn nice :-O, black milk en opgezwolle en daar nog een sepultura bij ^^

kay-gell

Legacy Member
Geen goesting om hele thread terug door te lezen, maar kan Immortal Technique wel aanraden.
Lyrics = magnifiek

Voor de rest veel R Kelly (meer RnB maar soit), oude Snoop en Dre, The Dream, klein beetje 50.

Approved

Legacy Member
lol, als je 50 gaat aanraden :s

btw ik heb een eerste versie van Madvillainy gevonden :D

hard

tynoesj

Legacy Member
Mensen die mij artiesten kunnen aanraden zoals:
- Eazy E
- KRS one
- Lords of the underground

Iets in die stijl... ken niet veel van hip hop, heb deze 3 artiesten dit jaar leren kennen en vind hun muziek echt super.

shiftyke

Legacy Member
Jeru The Damaja
Beatnuts
Tha Alkaholiks
Paris
NWA
Public Enemy
Black Moon
Onyx
Dilated People
Boogie Down Production
Gang Starr
EPMD
WuTang uiteraard

Over welke versie gaat het Mad.Villain? Nog van voort 2004 ofwat?

Approved

Legacy Member
Ik denk het. Het zijn voor 95% dezelfde beats en teksten enzo, maar veel ruwer (vooral de samples, soms beter als de uiteindelijke versie vind ik).

Echt dope, ook een paar andere skits enzo.. zeker de moeite om eens te checken als je een fan bent.

(Het noemt Madvillain - Are MadVillain btw)

EDIT: tynoesj, verder kan ik A Tribe Called Quest nog aanraden

S.conceiçao7

Legacy Member
kennen jullie MIMS ? ziet er maar een halve gare uit, maar this is why i'm hot is wel een leuk liedje vind ik :)

en ook they don't wanna play, vind ik goed. mims. rare naam ook

kay-gell

Legacy Member
Mad.Villain zei:
lol, als je 50 gaat aanraden :s

btw ik heb een eerste versie van Madvillainy gevonden :D

hard


Heb gezegd 'klein beetje 50'.
En daarboven heb ik zeker mijn muziekkeuze niet aan u te verdedigen.

kay-gell

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
kennen jullie MIMS ? ziet er maar een halve gare uit, maar this is why i'm hot is wel een leuk liedje vind ik :)

en ook they don't wanna play, vind ik goed. mims. rare naam ook



Remix van this is why I'm hot is wel goe :music:

Approved

Legacy Member
okay men excuses dan :s

bedoelde je de remix van Talib Kweli, kay-gell, m8
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan