Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Illcat

Legacy Member
robust² zei:
Tuurlijk, maar hij moet niet echt zo de grote man komen uithangen hier met zo'n dingen, want er zijn wel degelijk mensen met meer kennis en ervaring als ik het zo lees ;)

Voila! :)

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Beerend zei:
Beefs vind ik ook maar zwak. Beeftracks zijn goed als het over 'feiten' gaat en het rappen zelf, maar dat is zelden zo. Punshlines over moeders, dikke lippen (you dick suckin' lips, Ether is bv. zonde), fuck dit en dat ... Die track van Brainpower die hier nog eens gepost is, vind ik dan weer puur kippevel. 't gaat er nooit 'over'..

Is dat die disstrack tegen extince? "ghostbustershit" Ja die was hard. Ik vind ook dat generic disses niet veel waard zijn in beefs, op dat vlak is Ether inderdaad zwaar overschat, maar in de diss tracks van Joe Budden zijn het allemaal harde feiten die hij mooi inkleedt.

Zoals tegen Saigon (rapper die in de show Entourage kwam)

Turtle couldn't help you, maybe a shell will.

Stop playing, im the bomb with the pen
I'm more like a bomb with no pin
How the fuck is Saigon gonna win?

Nigga couldn't get a deal on Entourage
How is it harder to be me?
If I lose in real life? But you can't even win on TV

En elke lijn is een hard feit die Saigon belachelijk maakt in de vorm van een vette punchline. De 'Ooooh's en 'Aaaah's maken disstracks zo leuk.

Versta me niet verkeerd, Nas is een van de grootsten, ik apprecieer zijn muziek, maar ik kan er niet van houden. Illmatic en Stillmatic zijn niet te ontkennen, maar ik vind veel filler in zijn carriëre. Hij is niet zo exciting als een rapper als Jay-Z, die wel alle aspecten mee heeft.

Jay-Z zei het mooi:

Cause the nigga wear a coofie, it don't mean that he bright
Cause you don't understand him, it don't mean that he nice
It just means you don't understand all the bullshit that he write
Is it "Oochie Wally Wally" or is it "One Mic"?

Ik erken het lyrical talent van rappers als Aesop Rock, maar ik ben op zoek naar de combinatie van alle aspecten. Beats, stem, flow, delivery, inhoud, punch lines, rijmschema's... Alleen dan kan je blijven luisteren vind ik. Sommige rappers hebben niet alles maar toch een goede combinatie ervan, zoals bijvoorbeeld Young Jeezy, tekstueel laat hij aan de wensen over, maar zijn stem, stijl, flow, delivery en beats maken dat wel goed vind ik.

Als referentie bijvoorbeeld het liedje Renegades, vind ik een van de beste nummers ooit, omdat het alle aspecten perfect heeft. Hoe Eminem over die beat gaat, hoe hij elke lettergreep doet rijmen, wat hij zegt en de manier waarop is toch geniaal?

Het is niet alleen wat je zegt, ook hoe je het zegt.

Illcat

Legacy Member
Net ffkes wa van uw artisten opgezocht op youtube.

Young Jeezy, Joe Budden, Lil' Wayne, Clipse, etc...

Met alle respect naar uw keuze van artiesten, maar daar zit niets vernieuwends in. Het is allemaal hetzelfde, die beats, die teksten kunnen mij absoluut nie bekoren. Ik erger mij er zelfs aan waardoor ik al stop met luistern na x aantal tijd.

Tzijn just zo'n gasten die de hiphop scene verkakken, met al hun rough gangstah talk, bitches, pimps, bling bling stuff. Zij geven hiphop die commerciele en banale look. En alles wordt daardoor over één zelfde kant geschoren. En dat stoort mij.


Zoals Bumpy ooit zei "I spit on all you fake ass wannabe gangstah
mc's" :p



Is toch al een tijdje dat het niet meer goed gaat tussen die 2.


Edit: En kom aub niet verkondigen dat die Clipse cd een klassieker is, da's ronduit lachwekkend.

Robust²

Legacy Member
Da's gewoon parodieren Shifty, ik vind het eigenlijk wel nog grappig dat T-Pain meedoet aan al die dingen :p Jammer genoeg nemen sommige mensen die dingen wél serieus :/

In mijn ogen zijn de namen die hierboven ook niet echt hiphop van de bovenste plank, daar zit in mijn ogen gewoon weinig gevoel achter. Aan de andere kant moet niet alles diepgaand en filosofisch zijn van mij... "Your lyrics gotta be deep? Nope, they gotta be real"

Dat, een vette flow en een meesterlijke beat natuurlijk :unsure:

shiftyke

Legacy Member
lol ben hier door de platen van mijn ouders aant snuffelen en ik kom hier eentje tegen van Kurtis Blow :D :D

:edit: en Rappers Delight van SHG en eentje van Kool & the Gang :D

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Komaan kerel, Hell Hath No Fury is echt wel een klassieker. Ik ben niet de enige die dat zegt hoor, check de reviews.

Luister aub naar 3 sides to a story van Joe Budden en zeg mij dan dat geen enorm goede tekst is.

Skyscraper

Legacy Member
Goh hell hath no fury is in zijn genre (onder hiphop) wel dik ok.. De productie zit idd zeer goed.Maar ivg met andere platen stelt die echt niet veel meer voor..

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Hell hath no fury is zo nice omdat de productie zo hard is, maar ipv ook hard over te gaan (zoals elke andere rapper zou doen) gebruiken ze een zeer chille flow waardoor je een sterk contrast krijgt tusen de beat en de flow en dat werkt perfect. Cocaine verhalen op originele wijze vind ik.

Hun nieuwe single "kinda like a big deal" is ook nice :O

Approved

Legacy Member
Onlangs hebben ze een nieuw nummer uitgebracht, maar nu hoor je weer niets meer van hen :s

Hopelijk komt het uit, twijfel er nog steeds aan though
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan