Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pitter

Legacy Member
kent iemand 2zwaard? vandaag gehoord. is wel al oud geloof ik, ma precies vet

skampy

Legacy Member
Pitter zei:
kent iemand 2zwaard? vandaag gehoord. is wel al oud geloof ik, ma precies vet

ik ken het ja, van '99-2000 ofzo?

vond het toen ni slecht, maar het zou me nu niks meer zeggen denk ik.

shiftyke

Legacy Member
die van de roots is echt HARD !!! :love:

Die met Marley iets minder

in oktober komt Vadim trouwens nr Gent

Approved

Legacy Member
heel jammer natuurlijk, vooral jackson 5 luister ik graag :(

(Ook knap wat Dilla met het nummer gedaan heeft)

shiftyke

Legacy Member
het is dan ook mijn favoriete dilla beat, hij maakt van een melig liedje een nog meliger nummer, recht uit het hart!!

Approved

Legacy Member
Idd, legt zo veel gevoel in zijn producties. :love:

Mijn fav Dilla beat is (denk ik) "Got Til It’s Gone".

shiftyke

Legacy Member
een mooi voorbeeld van hoe vele mensen dillabeats "kennen" zonder eigelijk te weten wie hij was...

Skyscraper

Legacy Member
Hah ja, dacht al dat 't mij zeer bekend voor kwam. Zeer sentimenteel nummer I find. Merci om 't is aantekaarten, had er geen gedacht van.

& thanks voor de Med suggesties Godzillaranger, ben Push comes to shove aan't checken.
Hebbem vandaag ook in de musicmania zien ligge + plaatje van DJ Vadim, die'k ook juist aant checke ben.. Echt zeer chille toestanden, moetk sowieso checken hier in Gent :)

Fans van Saul Williams hier eig? Die kerel is echt zoo veelzijdig, zo'n variaties in ze'n werk. Hij heeft wel veel te denken aan Trent Reznor, is daarom ook niet altijd 'hip-hop'. Toch is't zeer sterk.

(edit:
YouTube - Saul Williams - Niggy Tardust - Tr(n)igger!
YouTube - Saul Williams - Black Stacey)

shiftyke

Legacy Member
ik heb saul al 2x gezien, eerste keer was pure hiphop show in 2004 en dan vorig jaar nog eens in het voorprogramma van RATM, maar dat was ongelooflijk alternatief, weinig hiphop eigelijk, idd heel NIN achtig

kelviin zei:
2 woorden! Notorious B.I.G.

PS: heb last van reet zweet, tips?

geen broek aan doen?

Skyscraper

Legacy Member
'k vind 't fantastisch wat die kerel kan improviseren, en dan niet over de casual zever.. maar de onderwerpen dat die aankaart soms. Jum.
& idd, nu ik vond hem via Nin. Dus kan 't beide zeer goed pruimen & zéker als ze samen spelen.

Approved

Legacy Member
J Dilla heeft meer als 1 nummer :p

Mijn top 3

J Dilla - Donuts
Madlib - Shades Of Blue (jazz/hiphop)
DJ Shadow - Endtroducing...

kelviin

Legacy Member
shiftyke zei:
ik heb saul al 2x gezien, eerste keer was pure hiphop show in 2004 en dan vorig jaar nog eens in het voorprogramma van RATM, maar dat was ongelooflijk alternatief, weinig hiphop eigelijk, idd heel NIN achtig



geen broek aan doen?

merci, kzalt is probere ;D

vinde notorious big goe?

ps; FUCK REETZWEET!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan