Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DePrezBooks.Be

Legacy Member
robust² zei:
Idd, ik ben ook alles behalve into disstracks in het algemeen, de meeste komen rap nogal kinderachtig over imo. Eens ergens een lijntje in een song die een diss inhoud, no problem maar echt zo meerdere nummers eraan wijden, no thx :p
Ik zou ook zeker niet zeggen dat het een van de belangrijkste pijlers van hiphop is :wtf:

Ik ken Joe Budden idd van Pump It Up, en da's nu niet echt mijn sort hiphop, geen idee of z'n andere tracks beter zijn :p

Pump it up is ook budden zijn soort hip hop niet.

Mja, teksten zijn wss bijkomstig voor jullie.

Robust²

Legacy Member
DePrezBooks.Be zei:
Mja, teksten zijn wss bijkomstig voor jullie.

Dat zijn zeer sterke woorden om te komen verkondigen in een hiphop topic. Meneer is precies rap op z'n tenen getrapt?

En hoe kan zijn eigen track nu zijn stijl niet zijn? :wtf:

shiftyke

Legacy Member
DePrezBooks.Be zei:
Pump it up is ook budden zijn soort hip hop niet.

Mja, teksten zijn wss bijkomstig voor jullie.

kom aub niet zeiken over teksten want Joe Budden zijn teksten verbleken bij de teksten van de echte grote jongens!

Brick Top

Legacy Member
DePrezBooks.Be zei:
Mja, teksten zijn wss bijkomstig voor jullie.

Als het over negerinnenkonten, 22inch velgen en benjamins gaat zijn wij content hoor. Want als 't over iets anders gaat kunnen wij toch niet volgen.

Illcat

Legacy Member
Hoort u zelf es bezig, ier zo wa de grote meneer aan het uithangen en ons wa de les komen spellen, terwijl ge er duidelijk nie echt veel van kent.

"Mja, teksten zijn wss bijkomstig voor jullie."

"Disstracks, das lijk een van de belangrijkste pijlers van hip hop"

Thah, yeah... and I'm stoomping Lassie! ;)

n/o

Skyscraper

Legacy Member
Geef die Budden-kerel wat Aesop Rock aub.. als we toch over teksten gaan spreken.

Approved

Legacy Member
Opmerking van "Mja, teksten zijn wss bijkomstig voor jullie." schoot wat in het verkeerde keelgat m8

Naar wie luister je verder nog?

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Ja, ok, belachelijke opmerking, wou wat provoceren.. Bij nader inzien is het wss omgekeerd. Nvm that.

Tja, the usual, Jay-Z, Eminem tot 2003 en vanaf 2009, 50 cent voor het geld, Kanye. AZ (The Format is een echte klassieker voor mij) Luda altijd goed. Lupe Fiasco is op een andere planeet. Young Jeezy voor de stem en de productie. T.I. is ook nice allround. Lil' Wayne vind ik ook goed omdat hij zo vers en nieuw is. Clipse (Hell Hath No Fury = klassieker), Bishop Lamont...

Van de next generation: Asher Roth, B.o.B, Kid Cudi, Wale, Big Sean, Charles Hamilton, J. Cole...

En natuurlijk Slaughterhouse (vooral Royce, Joell Ortiz en Joe Budden).

Niet zoveel obscure underground voor dezelfde reden dak nooit echt Nas super heb gevonden. Ge kunt zo coole tekst hebben lijk da ge wilt ma als ge saai klinkt en u productie op niets trekt gaak echt geen moeite doen. Flow + stem + delivery + punchlines + uitgebreide rijmschema's + tekst + goeie productie = win. Neem nu Immo Tech, die is wel nice, ma die klinkt zo monotoon en buiten zijn minderwaardige beats, is het of hij de beat volledig negeert, al zijn beats lijken interchangeable. Kan van zo'n albums wel een keer genieten, maar meer dan 2/3 keer luister ik toch niet.

Btw, 50 Cent's War Angel LP is de moeite om uit te checken als je GRODT OST en GRODT goed vond.

Robust²

Legacy Member
Tuurlijk, maar hij moet niet echt zo de grote man komen uithangen hier met zo'n dingen, want er zijn wel degelijk mensen met meer kennis en ervaring als ik het zo lees ;)

Skyscraper

Legacy Member
Ik erger mij er gewoon vaak aan dat bepaalde mc's volledige nummers wijden (merendeel zelf van hun nummers..?) aan hoe 'goed' ze kunnen rappen, terwijl ze't nooit over iets serieus/diepgaands hebben. Beetje 't zelfde als met die Beeftracks.

Approved

Legacy Member
Berter zei:
Ik erger mij er gewoon vaak aan dat bepaalde mc's volledige nummers wijden (merendeel zelf van hun nummers..?) aan hoe 'goed' ze kunnen rappen, terwijl ze't nooit over iets serieus/diepgaands hebben. Beetje 't zelfde als met die Beeftracks.

Zo denk ik er ook min of meer over.


Acknowledge is mijn fav. disstrack..

Niet omdat het een heel goede diss is, gewoon omdat het het een goed nummer is. En ja weeral die Nas sample :D

shiftyke

Legacy Member
Beerend zei:
AAls ik 'de grootste rapper' moest kiezen, zou het Nas zijn. Heeft zoveel goeie nummers. Na zoveel jaar krijg ik nog altijd kippevel van One Mic. Laatste 2 albums waren wel niet zo goed, lol. Mja ieder z'n ding, KRS-One hoor ik ook niet echt graag, terwijl de rest daar precies grote fan van is. Wutang & soloprojecten behoren dan weer tot m'n favorieten (Only built 4 Cuban Linx, 1 van de beste albums ooit)

iedereen zijn favoriete hiphop e ;)

Al kan niemand ontkennen dat Nas, KRS, Wu of Dilla bij de grote der aarden horen, ook al hoor je ze minder graag.

Buiten de vuile cover van Untitled, vind ik dat nog wel een lekker album
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan