Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Mad.Villain zei:
Budden zou het moeten houden bij het teksten schrijven voor andere rappers..
Ooit naar Mood Muzik geluisterd? Zo niet, dringend klassiekers als Dumb Out en 3 Sides To A Story checken.

Mad.Villain zei:
Slaughterhouse "freestyle" over Death Of Autotune beat

zSHARE - Slaughterhouse - Green Lantern Freestyle.mp3

Niet zo'n fan, maar dit is wel goed.

Jay Z lost..

Jay-Z is niet verloren. Method Man en Busta, daarentegen hebben zwaar op hun bakkes gekregen. Budden heeft ze geslaughterd.

D.O.A. was ook wel zot dope.

Give this to a blood, let a crip walk on it.

Approved

Legacy Member
Bwa.. Budden schrijft zeer degelijke liedjes, maar daar stopt het bij mij. Ik vind hem maar een zeer matige MC :s

Beef tussen Budden en Method Man vind ik zever. (Budden spreekt zich ook zwaar tegen imo :s)

Kijk wel uit naar de albums, hopelijk zijn ze goed :)

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Mad.Villain zei:
Bwa.. Budden schrijft zeer degelijke liedjes, maar daar stopt het bij mij. Ik vind hem maar een zeer matige MC :s

Beef tussen Budden en Method Man vind ik zever. (Budden spreekt zich ook zwaar tegen imo :s)

Kijk wel uit naar de albums, hopelijk zijn ze goed :)
Tja, probleem is dat Budden het over rap heeft en Meth heeft het over vechten voor een of andere bizarre reden.

Maar ik denk toch dat je eens zeer goed naar Dumb Out en vooral 3 sides to a story moet luisteren, echt kippenvelliedjes.

Hoe dan ook, Meth kan onmogelijk winnen in een battle tegen Budden. Dus hij zal ook niet antwoorden.

Hier trouwens de lyrics van het stukje waarin Budden Method disst:

"*****s is scared of the truth,
look in my eyes you stare at the truth
they doing interludes in every interview
talking about how they prepared to shoot
how thoughtful, wont resort to getting near a booth, thought so

what I do to thems unlawful, boss dude aint got a higher up to report to
Just giving yourself a bad name,
yakety-yak them threats in fact its that lame
if you cant tell that acts arranged
think Im wearing a bulls-eye, and just all them cats got bad aim

I'll explain,
Im past real, *****s is past phony
Avoid the personal and physical attacks on me
I remain cool, relaxed homie,
brand new, I aint got a scratch on me
So whats your squad gon do?
lay a hand on me, Ill lay a hollow on you
Chain snatch, tap his pockets take his wallet
go through every club in New York and pop bottles on you

Better tell em what relucatnce is,
Im controlled by uncontrolled substances
Truth be told I show em what substance is
I know Im nice, so when I boast Im just rubbin it in
Got beat up ignored in school
Signed a deal *****s thought you was cool
Only take one quarter(1/4) to slaughter your crew
They resumes got deaded the day they call you a fool
Got all them years rapping, nothing else happening
you need a new day to day, old heads with no other way to get paid
they gasping, time-out go take a break from the clay and grab a gatorade
A bad contract, team can't make a trade
Majors fuckin' you in the ass, you gonna stay a slave

5'9" in my ear sayin' "Hey, behave!"
But shit is fucked up and I blame it on the way it was paved
So I'll chill for the sake of your age
You're great live, but let me know when that stage get appraised

All in, raisin' the stakes, I swear you and your label should pray
And thank God I was placed in this decade by mistake
I don't belong here, Dad fucked Mom in the wrong year
Wrong ***** amongst fans with wrong ears"

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Again, rap. Zo gaat het nu eenmaal. Maar vond het ook een gewaagde lijn, zeker als het over de Wu gaat.

Maar dit zijn maar warning shots, ALS method ooit antwoord met een diss, dan gaat Budden echt gas geven.

Approved

Legacy Member
ok lol

Nuja ik volg het ook niet echt.. zoals ik al een zei ik ben niet zo'n grote fan van beide. Hopelijk maken ze goede muziek, meer hoeft niet voor mij :)

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Nog een leuke aanrader, als je battles een beetje leuk vindt, zal Joe Budden vs Saigon je zeker bevallen. Absolute klassieker:

Joe Budden - Letter To Saigon
zSHARE - letter to saigon.mp3
Saigon - Underachiever
zSHARE - saigon-under-achiever_feat._prodigy.mp3
Joe Budden - Pain In His Life
zSHARE - Joe Budden-_pain in his life_.mp3
Saigon - Pushin' Buddens
zSHARE - saigon-pushin_buddens_joe_budden_diss.mp3

Pain In His Life is mijn favoriete disstrack ooit, heeft meer persoonlijke punchlines dan gelijk welke andere disstrack ooit.

shiftyke

Legacy Member
Mad.Villain zei:
ok lol

Nuja ik volg het ook niet echt.. zoals ik al een zei ik ben niet zo'n grote fan van beide. Hopelijk maken ze goede muziek, meer hoeft niet voor mij :)

second that

DePrezBooks.Be

Legacy Member
Illcat zei:
Joe wie?

Disstracks zijn o zo wack vind'k persoonlijk.
Lol, das lijk een van de belangrijkste pijlers van hip hop.
shiftyke zei:
Ken hem ook niet maar hij heeft hier toch al 1 fan :p
Da ge zijn underground shit nie kent, kan ik nog in komen, ma zelfs Pump It Up niet?
Bud zei:
Disstracks vind ik ook niet echt boeien en Joe budden fanboy is keer iets anders dan al de Dilla-Boys :p.
Fan'boy'. Wtf? Ge moogt rappers nie goed of ge zijt een fan'boy'? :wtf:

wimpie5001

Legacy Member
Mad.Villain zei:
haha, touché. Pics van shirts?

50 heeft ook een nieuwe uit LOL

tzit hier wss ergens ne stiekeme mod dat het niet kan hebben als ge 50 dissed :p

beware !

Robust²

Legacy Member
Idd, ik ben ook alles behalve into disstracks in het algemeen, de meeste komen rap nogal kinderachtig over imo. Eens ergens een lijntje in een song die een diss inhoud, no problem maar echt zo meerdere nummers eraan wijden, no thx :p
Ik zou ook zeker niet zeggen dat het een van de belangrijkste pijlers van hiphop is :wtf:

Ik ken Joe Budden idd van Pump It Up, en da's nu niet echt mijn sort hiphop, geen idee of z'n andere tracks beter zijn :p

shiftyke

Legacy Member
hiphop heeft maar 4 pijlers:

DJ'ing, rappen (emcee's), breakdancing en graffen !

Hellcats

Legacy Member
robust² zei:
Idd, ik ben ook alles behalve into disstracks in het algemeen, de meeste komen rap nogal kinderachtig over imo. Eens ergens een lijntje in een song die een diss inhoud, no problem maar echt zo meerdere nummers eraan wijden, no thx :p
Ik zou ook zeker niet zeggen dat het een van de belangrijkste pijlers van hiphop is :wtf:

Ik ken Joe Budden idd van Pump It Up, en da's nu niet echt mijn sort hiphop, geen idee of z'n andere tracks beter zijn :p

The chronic van Dr. Dre is een dissplaat aan het adres van Eazy-E en dat heeft ook verkocht.Dissplaten zijn goed maar je moet het goed kunnen verpakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan