Archief - [9Lives 24h Rush] FINAL thread!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lenvin

Legacy Member
NICE filmpje!
(En ik wacht eigenlijk nog altijd op de tracklist + het te beluisteren...)

Dj-Marinus

Legacy Member
Ik zou ook graag de setjes willen hebben kan ik tenminste wat luisteren tijdens al m'n werk hier. Als ik m'n eigen setje hoor kan ik een tracklist geven. Zou echt niet weten wat ik allemaal gedraaid heb.

Addow

Legacy Member
Ik ken mn tracklist ongeveer nog. Als ik dit weekend wat tijd heb, maak ik mss een remake van 24h setje. Tenzij BarteL de PCM file nog kan redden ;)

@ Marinus:
In het filmpje zie je gewoon dat je met een broek vol goesting komt afgezakt naar Vremde ^^

djXeeder

Legacy Member
Streaming via ustream of iets dergelijks volgend jaar lijkt mij idd een leuk idee. Ik zou wel nog eens uitkijken naar of er geen andere alternatieven bestaan. Ik heb onlangs een setje uitgezonden via ustream, en aangezien dat een Amerikaanse website is durft dat al eens wat haperingen geven. De site was zelf even volledig gek aan het worden eigenlijk. Als we zoiets tijdens de rush tegenkomen hebben we dus wel een probleem. Geluidskwaliteit is natuurlijk ook veel lager dan wat we gewoon zijn. Ook is het niet eenvoudig om meerdere camera standpunten te gebruiken, aangezien je via een flash applicatie uitzend en die maar één enkele camera kan gebruiken.

We zullen die alles eens goed moeten bekijken denk ik. Ik wil wel eens opzoeken hoe we dit best aanpakken volgend jaar. Zodat gebruikers heel eenvoudig en zonder al teveel bottleneck de stream te pakken krijgen.

Progrezz

Legacy Member
Meerdere camera's zijn perfect mogelijk hoor. Ipv je camera te kiezen in de "camera lijst", ga je daar het programma moeten aanvinken dat je gebruikt om de verschillende camera's te beheren. We hebben op de rush echt aan een lage bitrate uitgezonden hoor en volgens mij is ustream toch minstens 128kbit. De laatste keer ik er een stream heb bekeken was er geen lag, wat natuurlijk niet uitsluit dat het niet mogelijk is.

We kunnen het altijd eens testen ;)


Edit: Ik zend af en toe uit op Faderwave radio via Stickam, dit werkt ook met een flash applicatie, maar die site lagt langs alle kanten, de geluidskwaliteit is ook niet super. Daarom zond ik aan 192kbit?? uit via Nicecast op een onafhankelijke ip-based server. Kon je dan openen in iTunes voor het geval de stream online lastig doet. Je moet dan even de audio muten op de website, maar je kan dan nog steeds daar chatten en de video volgen. Dit is natuurlijk iets omslachtiger, maar het is dan ook slechts een mogelijkheid.

Mike_D

Legacy Member
Is het niet zo dat eigenlijk iedereen een stream kan beginne bij ustream als hij een account aan maakt ?

bugoff

Legacy Member
djXeeder zei:
Streaming via ustream of iets dergelijks volgend jaar lijkt mij idd een leuk idee. Ik zou wel nog eens uitkijken naar of er geen andere alternatieven bestaan. Ik heb onlangs een setje uitgezonden via ustream, en aangezien dat een Amerikaanse website is durft dat al eens wat haperingen geven. De site was zelf even volledig gek aan het worden eigenlijk. Als we zoiets tijdens de rush tegenkomen hebben we dus wel een probleem. Geluidskwaliteit is natuurlijk ook veel lager dan wat we gewoon zijn. Ook is het niet eenvoudig om meerdere camera standpunten te gebruiken, aangezien je via een flash applicatie uitzend en die maar één enkele camera kan gebruiken.

We zullen die alles eens goed moeten bekijken denk ik. Ik wil wel eens opzoeken hoe we dit best aanpakken volgend jaar. Zodat gebruikers heel eenvoudig en zonder al teveel bottleneck de stream te pakken krijgen.


Een WMP server is wat je zoekt, die deed het 2 jaar geleden perfect.

Dan zijn alle problemen ook opgelost, dan moet er maar iemand een flash app maken die en de video en de chat in elkaar kan integreren :)

TRFluffy

Legacy Member
bugoff zei:
Een WMP server is wat je zoekt, die deed het 2 jaar geleden perfect.

Dan zijn alle problemen ook opgelost, dan moet er maar iemand een flash app maken die en de video en de chat in elkaar kan integreren :)

Flash werkt enkel met een Flash Media Server.
Red5 is zo'n opensource oplossing. :)
Die regelt dan ook het chatten.

UStream achtige dingen lijken me handiger. Ge kunt met een slider geluid en video bitrate afstellen :)
Waarom het warm water opnieuw uitvinden?

Mike_D

Legacy Member
Wat doen we hier nu moeilijk je kan alles aan passen op de pc waar je mee streamt zo als meerderen cams of video bewerking al voor je het naar je Flash stream tool stuurt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan