Archief - HTC Magic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

successor

Legacy Member
gezien de staat van het toestel bij versturen (met dank aan vinteg voor contrast)

en de pogingen van ebay om dit te verdoezelen met slechte foto's (overbelichting helpt natuurlijk om een kras te maskeren).

Is mijn mening dat het object zeker niet in de "krasvrije staat" is die de verkoper beweert, en is de enige optie de hele verkoop terug te draaien, sinds de misleiding van de kant van de verkoper komt, moet die ook opdraaien voor kosten als verzending heen en terug.

Deze thread gaat dicht. Deso heeft bij deze ook het recht (niet de plicht) om een negatieve itrader te geven aan ebay, zelfs als de deal wordt teruggedraaid.
Het is namelijk vrij duidelijk dat het verdoezelen van die krassen opzettelijk is.

Als de deal niet wordt teruggedraaid raad ik deso aan klacht in te dienen tegen ebay, dit is namelijk niet minder dan oplichting en misleiding.

Edit : discussie weer open op vraag van deso.

deso

Legacy Member
Na een paar mail-uitwisselingen tussen Ebay en mezelf is het duidelijk dat hij niet wilt terugbetalen en dus zo zijn verantwoordelijkheid niet opnemen.

Hij zegt dat hij een aantal getuigen heeft dat het toestel in perfecte staat was voor hij verzond, dit is weer de zoveelste leugen. Het staat al lang zwart op wit dat hij zeer goed wist in welke staat het toestel was, het verdoezeld heeft op de foto's.

Alles wat hij zegt is gewoon een leugen.
Hij dreigt zelf naar de politie te gaan wegens laster en eerroof.
Ik ben er ook achter gekomen dat de naam dat hij gebruikt voor deze zaken te doen niet zijn echte naam is.

Indien er nog iemand tips heeft of commentaar zijn deze meer dan welkom.
Ik wil zeker zijn dat ik de juiste stappen onderneem, in de juiste volgorde.
Dank aan iedereen voor de steun!

Dider

Legacy Member
Kun je niet via z'n bankreknr niet aan z'n echte naam en adres komen?

Rorschach

Legacy Member
Bij zijn iTrader kan je zijn dat hij 13 deals heeft gedaan. Stuur al deze mensen eens een PM of ze toevallig nog de adres gegevens hebben van deze man.
Vervolgens wacht je tot de sneeuw weg is en ga je hem bezoeken!

En Deso, ik zou zeker geen bang hebben voor laster en eerroof, in dit geval kan men daar absoluut niet van spreken.
Hopelijk komt het allemaal in orde!

deso

Legacy Member
Hey Dider, nee via bankrekening kun je niet aan iemands gegevens geraken.
Dit is de wet op privacy.
Het is inderdaad een jammere zaak dat dit niet mogelijk is, anders zouden 50% van de internetoplichtingen kunnen vermeden worde.

Hey Skillandstyle, dit heb ik al gedaan en ben er niet veel wijzer uit geworden.

Rorschach

Legacy Member
Ergens ook wel dom van jou om zomaar 230 euro over te schrijven zonder zijn gegevens te vragen.
Heb je zijn echte naam? Daar sta je al ver mee hoor.

Dider

Legacy Member
Bwa, als hij z'n gegevens ging gevraagd hebben kon hij nog altijd verkeerde informatie geven! hoe check je via het internet of hij echt zo heet en daar woont?

deso

Legacy Member
Het was niet dom, ik had gegevens gekregen van hem. Een bankrekeningnummer is alles wat je nodig hebt om een overschrijving te doen. Of de naam en adres juist is doet niks aan het feit of de transactie doorgaat of niet.

De politie zelf zal waarschijnlijk inderdaad kunnen checken van wie die bankrekening is.
Naast het feit van het kapotte toestel, denk ik dat valse gegevens opgeven al een overtreding is op zich.

Ik heb uiteraard zijn valse gegevens, en ondertussen ook zijn echte naam.
Dit doordat hij de telefoon niet factory gereset heeft.

Dider

Legacy Member
deso zei:
Ik heb uiteraard zijn valse gegevens, en ondertussen ook zijn echte naam.
Dit doordat hij de telefoon niet factory gereset heeft.

Dit was wel dom van de oplichter! :doh:

Levicious

Legacy Member
successor zei:
Is mijn mening dat het object zeker niet in de "krasvrije staat" is die de verkoper beweert, en is de enige optie de hele verkoop terug te draaien, sinds de misleiding van de kant van de koper komt, moet die ook opdraaien voor kosten als verzending heen en terug.
.

Is het niet de VERKOPER?

:p

deso

Legacy Member
Heh, hier had ik ook overgelezen.
Het zal inderdaad verkoper moeten zijn :-)

ebay

Legacy Member
Mensen, jullie zijn echt SUPER allemaal met jullie commentaar.

Wél, laat de politie dan hun werk doen en we zullen zien wie hier de bedrieger en leugenaar is.
Bekijk a.u.b. mijn iTrader profiel: dat is een typisch profiel van een bedrieger?
en Bekijk daarna dat van de deso, zonder mijn iTrader toevoeging, want hoe kon ik zo stom zijn!!!
Ik ga er voorlopig geen woorden meer aan vuil maken.

Tristan

Legacy Member
ebay zei:
Mensen, jullie zijn echt SUPER allemaal met jullie commentaar.

Wél, laat de politie dan hun werk doen en we zullen zien wie hier de bedrieger en leugenaar is.
Bekijk a.u.b. mijn iTrader profiel: dat is een typisch profiel van een bedrieger?
en Bekijk daarna dat van de deso, zonder mijn iTrader toevoeging, want hoe kon ik zo stom zijn!!!
Ik ga er voorlopig geen woorden meer aan vuil maken.

Je kunt gelijk hebben...Maar vertel mij eens waarom deso dit dan doet?
Profijt zal hij er alleszins niet mee doen...

MAXXUR

Legacy Member
Nee hij kan echt niet gelijk hebben xD er is materieel bewijs dat 2 pagina's terug al volledig werd aangetoond :/

WTFMAN

Legacy Member
MAXXUR zei:
Nee hij kan echt niet gelijk hebben xD er is materieel bewijs dat 2 pagina's terug al volledig werd aangetoond :/

Inderdaad :D

@ebay itrader 100 of 1000 ... Boeit in dit geval niet ! Bewijzen zijn duidelijk , snap nie dat ge nog zo koppig doet :lol:

Splackavellie85

Legacy Member
ebay zei:
Mensen, jullie zijn echt SUPER allemaal met jullie commentaar.

Wél, laat de politie dan hun werk doen en we zullen zien wie hier de bedrieger en leugenaar is.
Bekijk a.u.b. mijn iTrader profiel: dat is een typisch profiel van een bedrieger?
en Bekijk daarna dat van de deso, zonder mijn iTrader toevoeging, want hoe kon ik zo stom zijn!!!
Ik ga er voorlopig geen woorden meer aan vuil maken.
Het itrader-systeem is sowieso meer dan feilbaar, maar jij ziet dat toch als voornaamste argument om jezelf vrij te pleiten. We hebben allemaal de foto's gezien. We hebben gezien dat wat jij letterlijk in PM's hebt gezegd niet waar bleek te zijn. Daarna heb je deze leugen ('het is geen barst, maar een haartje') nog enkele keren herhaald voordat je niet anders kon dan toegeven dat het toch al een kras was.

Zelfs al was de Magic verder in feilloze staat, dan nog staat de koper volledig in zijn recht als hij om deze reden alleen al de deal terug wil draaien. Dat de telefoon er verder uitziet alsof je hem als puk gebruikt hebt bij het ijshockey spreekt alleen maar extra in jouw nadeel..

Nu probeer je gewoon krampachtig vast te houden aan je gelijk (terwijl je weet dat je geen gelijk hebt) omdat je zelf ook dondersgoed weet dat je nooit meer 230 euro gaat krijgen voor deze magic, en dat NIEMAND op 9lives hem van jou zal willen kopen.

deso

Legacy Member
ebay zei:
Mensen, jullie zijn echt SUPER allemaal met jullie commentaar.

Wél, laat de politie dan hun werk doen en we zullen zien wie hier de bedrieger en leugenaar is.
Bekijk a.u.b. mijn iTrader profiel: dat is een typisch profiel van een bedrieger?
en Bekijk daarna dat van de deso, zonder mijn iTrader toevoeging, want hoe kon ik zo stom zijn!!!
Ik ga er voorlopig geen woorden meer aan vuil maken.

Er is uitsluitend bewijs dat jij de bedrieger bent.
Alleen het feit al dat je iemand anders naam gebruikt om jouw louche internetpraktijken te regelen is strafbaar.
Alleen al voor dat zal de politie eens komen aankloppen.
Dan heb je nog de GSM waarvan er uitsluitend bewijs is dat jij een beschadigd toestel "als nieuw" wilde verkopen.

Tot morgenochtend heb je nog om terug over te schrijven + verzendingskosten (reken maar 240 euro, de exra eurootjes voor de moeite), anders ga ik naar de politie!!!
En geloof me, de schuldige bent JIJ.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan