Archief - HTC Magic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deso

Legacy Member
Ja Kazier, dat was het "haartje".

Citaat Deso:
In de foto
ttp: //i45.tinypic.com /deuweb .jpg
Zie ik daar een barst/scheurtje bovenaan aan het grijze vlak van de camera?

Citaat Ebay: Dat is een stofdraadje dat tussen de luidsprekeropening zat.

Ik kan alleen maar vragen dat je inderdaad jouw verantwoordelijkheid opneemt Ebay.
Anders zal je me dwingen om verdere stappen te ondernemen.

toru

Legacy Member
vinteg, wat een harde move die contrast, I like (y)!


En over het algemeen. Ik neem aan dat ebay wel volwassen genoeg is om te doen wat hij moet doen. Ik wil gerust dat toestel wel overnemen voor een prijsje van hem dan terug. (Maar geen 230 ofzo, lol)

WTFMAN

Legacy Member
de foto's van koper en verkoper komen overeen ... Zie je toch duidelijk ... Alleen de foto's van de koper zijn gedetailleerder ...

Maarja beste is daarom zelf afhalen maar soms is dat niet mogelijk en moet je vertrouwen hebben in verkoper ... Jammer genoeg loopt het deze keer niet zoals het moet :(

Hoop dat koper en verkoper , het kunnen oplossen want ik denk dat het toch DUIDELIJK is dat toestel NIET perfect is zoals beschreven was ...

Beste lijkt me deal ongedaan maken : Dus deso zijn geld terug en ebay zijn Magic terug ...

EN idd Vinteg zeer mooi gedaan :D Foto's zijn te manipuleren ( wel of niet flitsen , kwaliteit van foto , ... ) zodat het lijkt dat het in perfecte staat is , ik zou er ook in getrapt zijn ...

ebay

Legacy Member
Dat aan de luidspreker tot daar aan toe (en aan de binnenkant van de cover was dat haarscheurtje er niet), maar de andere foto's dan?
Je overige foto's laten duidelijk andere dingen zien dan de staat waarin ik hem verzonden heb.

deso, aan de wijze waarop en waarin ik verzonden heb, zou je al een indruk krijgen hoe secuur ik ben op die dingen, niet?

deso

Legacy Member
Ten eerste geef je dus nu ineens toch toe dat er schade was, waarom de leugens?
zelfs al van de beginpost zit jete liegen dan met de "krasloze en perfecte staat".

De rest van de schade WAS ER ECHT. Je ziet het DUIDELIJK in de foto die Vinteg gepost heeft!
Op precies dezelfde plekken dezelfde schade. Alleen had jouw overklare flits en fletse foto's dit verdoezeld.
Ebay, neem aub uw verantwoordelijkheid op. Jij weet evengoed als ik dat het toestel zo was toen je het verstuurd hebt. Jouw zeer goede verpakkingskunsten zijn daar een bewijs van.

Zoals eerder voorgesteld, ik wil zelfs nog instaan voor de transportkosten teug naar jou. Ik wil gewoon mijn geld terug, die ik in goeie hoop naar jou overgeschreven heb.

Iedereen die deze topic bekijkt komt tot dezelfde conclusie.
Ik veronderstel dat je een volwassen iemand bent. Neem dan jouw verantwoordelijkheid op aub.

Dider

Legacy Member
Aangezien ebay niet wilt tot een overeenkomst komen zou ik je aan raden hiermee naar de politie te gaan. Die hebben daarvoor een speciale dienst internet-fraude. Gewoon alle bewijzen afprinten en naar het politie kantoor gaan!
Heb dat eens gedaan met de een afzetter op 2dehands.be en had in 2 weken m'n geld terug en de andere kreeg nog een fikse boete. ==> revenge :-) haha

deso

Legacy Member
Zoals Dider vermeld zal ik niet twijfelen om deze stappen te ondernemen.

Laat het aub niet zo ver komen Ebay.
Ik hoop dat je tot je zinnen komt...

deso

Legacy Member
Nog een reactie Ebay?
Of moet ik hiermee nu echt naar de politie?

Geef toch gewoon toe en maak het niet erger.
Het is nu zo, je hebt me niet kunnen bedriegen.
Ik heb al jouw gegevens Wim.

Alle bewijs is aanwezig.
Laat je het echt zo ver komen?

ruud_vx

Legacy Member
geef hem nu ook wel wat tijd om te reageren hé.
En anders misschien best al eens een mod verwittigen.

deso

Legacy Member
Inderdaad ruud_vx, ik laat hem even de tijd.

Ik wacht op jouw reactie Wim.
Thx aan iedereen die mij al geholpen heeft!

MAXXUR

Legacy Member
Zelfs dat scheurke alleen al degradeert de staat van "splinternieuw nix aan" naar "gebruikt met schade". Garantie ben ik er ook van overtuigd dat de rest er ook al was (zie contrast foto) + slimme opmerking op die IMEI codes te vergelijken ;)

Triple0

Legacy Member
de bewijzen zijn er. als hij niet reageert, naar de politie ermee.

zulk bedrog kan niet

vinteg

Legacy Member
btw deso. als je nog wat harder bewijs wil: neem een foto vn het toestel in praktisch hetzelfde punt als op die contrast pic van mij. en leg die foto's dan naast elkaar. + natuurlijk nog steeds mijn imei opmerking. kan je in android vinden door op je homescreen menu+instellingen+over de telefoon+status=>scrollen naar imei.

deso

Legacy Member
Merci voor alle reacties mensen!

Nog altijd geen reactie van Ebay. Ik geef hem nog even de tijd maar lang ga ik niet wachten om naar de politie te gaan.

Vinteg, deze middag zal ik foto's maken vanop hetzelfde punt, thx voor de tip.
De emei code, is dat gewoon geen identificatienummer van het toestel zelf? Wat ben ik daar uiteindelijk mee?

Rorschach

Legacy Member
Je moet ook proberen wat redelijk te zijn he Deso ;), hij was om 12 uur gistere nog online het is nog maar 10 uur, je gaat er heus iets van horen ze.
Ik zou gewoon naar hem thuis gaan en hem de gsm onder zijn neus leggen en een verklaring vragen. En reken dan ineens maar je kosten van de wagen erbij. Bij politie kan je lang wachten, geloof me.

deso

Legacy Member
Hey Skillandstyle!

Ik denk dat ik bij het hele zaakje al behoorlijk rustig gebleven ben.
Eens dat jij erop gelegt bent voor 230euro, dan gaan we klappen ;-)

Ik heb het gevoel dat hoe langer ik het uitstel hoe minder kans er is dat ik mijn geld terugzie.
Als dat nog een maand duurt via de politie, soit dat geeft niet.

Het enige wat ik vraag is dat hij zijn fout en leugens toegeeft en mij terugbetaalt, dat is toch niet teveel gevraagd?
Dan stuur ik het toestel terug naar hem en einde discussie.

Rorschach

Legacy Member
How maar ik steun je volledig he Deso, je heb volledig recht van spreken.
Maar om je geld zo snel mogelijk terug te zien zou ik gewoon naar de persoon in kwestie rijden en het op een volwassenen manier uitpraten.

Politie zou ik pas in laatste instantie doen, of heeft hij weldegelijk geweigerd van de gsm terug te nemen?
Is hij minderjarig? Bel dan is naar mama en papa...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan