Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
ma ge kunt toch ni ontkenne da ge dan ferm hoog in uw toeren zit ?
het gaat hier ook hoor, daar niet van, maar dan hoort ge uw motor toch serieus lawaai maken?
nuja jullie definitie van vlot rijden zal wel serieus verschillen van de mijn blijkbaar :)
1e : 20/u
2e: 45
3e: 65
4e: 90-95
5e: ..

bij deze snelheden schakel ik gemiddeld en rij ik zeker ni trager dan de rest van het verkeer (maar ik spurt er ook niet van weg)

sink

Legacy Member
Stimpy zei:
ma ge kunt toch ni ontkenne da ge dan ferm hoog in uw toeren zit ?
het gaat hier ook hoor, daar niet van, maar dan hoort ge uw motor toch serieus lawaai maken?
nuja jullie definitie van vlot rijden zal wel serieus verschillen van de mijn blijkbaar :)
1e : 20/u
2e: 45
3e: 65
4e: 90-95
5e: ..

bij deze snelheden schakel ik gemiddeld en rij ik zeker ni trager dan de rest van het verkeer (maar ik spurt er ook niet van weg)
als de mijne warm staat trek ik in 2de regelmatig door tot 95km/u en in 3de zelfs tot 140km/u.. maar om nu te zeggen dat ik een pk monster heb? nee, 'slechts' 105pk, wel een hoogtoerig motorke.. 't rood ligt pas op ongeveer 6900rpm en dus kan ik ook zover doortrekken :)

Blue-Bora

Legacy Member
Kben eergisteren naar een kameraad geweest die 25km van de Nurburgring woont en natuurlijk heb ik daar de evo eens opengetrokken op de Autobahn.

Op de teller stond iets van een 263 dacht ik en op de TomTom had ik 248km/u
Maar ik had nog een 300-tal toeren over voordat ik in het rood zat,maar kmoest stoppen omdat er eentje voor mij kwam rijden die trager reed.

Kheb er ook wat gefilmd maar niet de topsnelheid :)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Je kan zeker op het circuit, in het weekend kun je er gewoon met je auto op (tegen betaling natuurlijk en mits er geen races zijn). Ook heb je daar de optie (als je het zelf te eng vindt) om in een zgn "racetaxi" mee ter rijden (dat heb ik eens gedaan). Dat zijn coureurs die je dan op volle snelheid mee laten rijden in Mercedessen E55AMG's.:bow: Maar de autobahn is ook al leuk vooral dat stuk van Wittlich richting Bitburg

ComputerVISTA

Legacy Member
Serieus? :eek:

Meende da? :eek:


:p


(kwas sarcastisch bezig, ben er zelf al een paar keer op geweest, ik hoopte enkel dat hij niet naar die vriend was geweest die er zo dicht bij woond en niet op de ring was geweest :p)

Look @ sig :p

Blue-Bora

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ge zijt toch ook op de ring zelf geweest?

Met de evo niet.
Kben wel met hem meegereden met zijn auto.

Als je dat daar niet kent dan is dat toch even slikken hoor. Kga eerst enkele keren met hem meerijden voordat ik daar zelf op ga hoor.

ComputerVISTA

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Met de evo niet.
Kben wel met hem meegereden met zijn auto.

Als je dat daar niet kent dan is dat toch even slikken hoor. Kga eerst enkele keren met hem meerijden voordat ik daar zelf op ga hoor.

Beste methode om geen accidenten te doen :niceone:

Al heb ik het wel van den eerste keer zelf gedaan, god thank dat ik het al vanbuiten kende :p

SpeedFreak.be

Legacy Member
Zelf een paar keer geweest, maar ik zit daar nogal eens in de buurt (in Daun).:p

ComputerVISTA

Legacy Member
Moest ik daar in de buurt wonen, de garagehouders zouden een goede klant aan mij hebben :D banden enzo :D

SpeedFreak.be

Legacy Member
Als ik, en de laatste tijd heb ik die nog weel eens mee,:evil: die corvette van de buurman mee heb. Dan rollen de pomphouders de rode loper spontaan uit.:lol:

Stimpy

Legacy Member
sink zei:
als de mijne warm staat trek ik in 2de regelmatig door tot 95km/u en in 3de zelfs tot 140km/u.. maar om nu te zeggen dat ik een pk monster heb? nee, 'slechts' 105pk, wel een hoogtoerig motorke.. 't rood ligt pas op ongeveer 6900rpm en dus kan ik ook zover doortrekken :)

maar dagelijks zo een rijgedrag lijkt me toch ni gezond of het verbruik da 5x hoger ligt dan normaal
en ik rij met ne diesel he.. toeren tot 4500 en dan ist rood :)

sink

Legacy Member
Stimpy zei:
maar dagelijks zo een rijgedrag lijkt me toch ni gezond of het verbruik da 5x hoger ligt dan normaal
en ik rij met ne diesel he.. toeren tot 4500 en dan ist rood :)
ik doe dat uiteraard niet alle dagen, maar tkomt toch in de buurt omdat ik alle dagen de R4 op moet.. en mijne motor is echt wel heeeel snel warmgereden (als ik een toerke doe van 10min en dan stop, voel ik zo de hete lucht vooraan aan mijne voorbumper, is naar't schijnt normaal bij mijn type auto)
mijn verbruik let ik niet op, bij zwaar doorrijden<>bomma-modus scheelt het hoogstens een literke, dus als ik nu 8l of 9l verbruik kan me dat niet veel schelen..

balbe

Legacy Member
Met mijn Ford Mondeo 1.8 TD --> 178 op gps (183 in de boekskes)
en ff zo blijven doorgaan. Maar toen vond mijn radiator geen beter idee dan stuk te gaan, --> koppakking etc stuk

SpeedFreak.be

Legacy Member
Het maximale wat ik ooit uit mijn lexus heb geperst was 235 (teller) 229,8 (gps).:)

Ex0dus

Legacy Member
185km/h met een Toyota Yaris Verso, volledig geladen met bagage en 4 personen, bergaf op de A9-E15 tussen Barcelona en Perpignan.

Ben als enige chauffeur van hier naar Benitachell (~1900km) gereden met 1 overnachting in Beziers, heb continue 'pedal to the metal' gereden, niet geflitst, en ik schat dat de gemiddelde snelheid rond de 150km/h lag.

In de boekjes staat dat hij 160km/h kan, dat is nu ook wel de gemiddelde maximumsnelheid op een quasi vlakke baan.

Groetjes,
Yorrick

BMW lover

Legacy Member
95km/h toen ik wat te vlug reed op de ringbaan verleden week
en ja ik heb nog een L met mijn ma ernaast:p

Coolguy

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Met de evo niet.
Kben wel met hem meegereden met zijn auto.

Als je dat daar niet kent dan is dat toch even slikken hoor. Kga eerst enkele keren met hem meerijden voordat ik daar zelf op ga hoor.



8:11 - Mitsubishi Lancer evo IX GSR,280 PS/1420 kg, Takayuki Kinoshita (Best MOTOring 02/05)

Alle, ga voor onder da 8 zou ik zo zeggen. ;)

sink

Legacy Member
Ex0dus zei:
185km/h met een Toyota Yaris Verso, volledig geladen met bagage en 4 personen, bergaf op de A9-E15 tussen Barcelona en Perpignan.

Ben als enige chauffeur van hier naar Benitachell (~1900km) gereden met 1 overnachting in Beziers, heb continue 'pedal to the metal' gereden, niet geflitst, en ik schat dat de gemiddelde snelheid rond de 150km/h lag.

In de boekjes staat dat hij 160km/h kan, dat is nu ook wel de gemiddelde maximumsnelheid op een quasi vlakke baan.

Groetjes,
Yorrick
kheb ook zo eens een ritje gemaakt 'pedal to the metal', vanuit Sint-Niklaas zo'n 65km naar huis.. inclusief de secundaire wegen (waar ik wel braaf reed :)) iets minder dan 30min, enkel op autostrade volle bak.. dat was toen ruim 190-195km/u voor een dikke 15-20 minuutjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan