Archief - Je Topsnelheid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soundstorm

Legacy Member
DBK zei:
goed idee maar kan het niet wat problemen geven omdat je zo hard daalt? ik weet eigelijk niet goed hoe gps juist aan snelheidsmeting doet maar moet er geen rekening gehouden worden dat met skies een horizontale en verticale snelheid hebt?

een hele grote :unsure: hoor :p gewoon een bedenking :p
Das allemaal geen probleem. GPS werkt eigenlijk vrij 'simpel'.
Stel, heel simpel uitgelegd. Boven u hangen 3 puntjes (dus de satelieten), ver van elkaar (in dreihoekvorm dus).
Uw positie, zowel horizontaal als vertikaal kan worden gemeten ten opzichten van die punten. Als ge de afstand hebt vanaf elk punt, hebt ge maar 1 mogelijk positie da ge kunt aannemen.
Ge moet dan rond elk punt een bol tekenen die als straal de afstand is van u tot da punt. Als ge da van elk punt doet, gaan die bollen elkaar snijden op het punt waar gij u bevindt.

Zo wordt da dus berekend met GPS ook. Die satelieten zenden een signaal uit, en uw gps dingske meet hoe lang het duurde da da signaal bij u toe kwam. Door de snelheid van de signaal en de tijd te gebruiken weet ge de afstand. Simpel hé.

Natuurlijk hebt ge meer satellieten nodig voor betere precisie. Ge hebt altijd reflecties langs alle kanten (waardoor de sateliet dus verder lijkt), dus hoe meer satelieten, hoe meer bollen ge kunt tekenen en hoe precieser dat uw snijpunt wordt.

Dus omdat ge uw posities altijd in 3D kent, kunt ge ook 3D snelheden bepalen. Meestal wordt dat gedaan door de tijd tussen elke positie te nemen en te kijken naar uw verplaatsing. Da toestel kan maar 1 keer per seconde uw positie meten of zo.

DBK

Legacy Member
Soundstorm zei:
Das allemaal geen probleem. GPS werkt eigenlijk vrij 'simpel'.
Stel, heel simpel uitgelegd. Boven u hangen 3 puntjes (dus de satelieten), ver van elkaar (in dreihoekvorm dus).
Uw positie, zowel horizontaal als vertikaal kan worden gemeten ten opzichten van die punten. Als ge de afstand hebt vanaf elk punt, hebt ge maar 1 mogelijk positie da ge kunt aannemen.
Ge moet dan rond elk punt een bol tekenen die als straal de afstand is van u tot da punt. Als ge da van elk punt doet, gaan die bollen elkaar snijden op het punt waar gij u bevindt.

Zo wordt da dus berekend met GPS ook. Die satelieten zenden een signaal uit, en uw gps dingske meet hoe lang het duurde da da signaal bij u toe kwam. Door de snelheid van de signaal en de tijd te gebruiken weet ge de afstand. Simpel hé.

Natuurlijk hebt ge meer satellieten nodig voor betere precisie. Ge hebt altijd reflecties langs alle kanten (waardoor de sateliet dus verder lijkt), dus hoe meer satelieten, hoe meer bollen ge kunt tekenen en hoe precieser dat uw snijpunt wordt.

Dus omdat ge uw posities altijd in 3D kent, kunt ge ook 3D snelheden bepalen. Meestal wordt dat gedaan door de tijd tussen elke positie te nemen en te kijken naar uw verplaatsing. Da toestel kan maar 1 keer per seconde uw positie meten of zo.
ahzo, bedankt voor de duidelijke en verhelderende uitleg ;)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Al gemeld 235 teller 229,8 gps in Zuid Duitsland.:D en toen ging het gaspedaal niet meer verder.:cry:

-Helld0g-

Legacy Member
DBK zei:
ahzo, bedankt voor de duidelijke en verhelderende uitleg ;)

dus als ge een GPS-snelheidsrecord wil verbreken. Van een heuvel afrijden!!!

neem 200per uur vlakke verplaatsing tov de weg en nog eens u verplaatsing in de hoogte ook :p

heb vandaag wel heel vlotjes aan 180 geraakt toen ik van een van de caps afreed (van Wimereux komende). zat er in pas luttele seconden aan :lol: jammer dat het druk was (en nog vochtig van te regenen een paar uur gelee) en ik al snel goed op de rem mocht duwen...

SpeedFreak.be

Legacy Member
Net mijn record verbroken met de wagen van de buurman (corvette c6) teller even boven de 300 gps 291,2.:applause: :applause: :applause:

En dat is gebeurd op de start/landingsbaan van het oude Nato vliegveld te Malle.;)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Er zit een vliegclub en de buurman heeft goede connecties met de voorzitter.:D Hij heeft het voor elkaar gekregen dat we het vliegveld een 1,5 uur mochten gebruiken.:applause: Maar dat kon alleen vandaag om 5 uur 's ochtends (alleen jammer dat het nog donker was) ivm de vliegerij en met die beperking dat we meteen weg moesten zijn als er toch een vliegtuig moest landen.:) En ik ben bang dat het eenmalig is.

Soundstorm

Legacy Member
Een nee hebt ge, een ja kunt ge krijgen ;)
Zijn het daar trouwens aaneengelijmde betonplaten, of asfalt? (dus hobbelig of niet)

Gizmo_1987

Legacy Member
168km/h met mama's saxo 1.1 furio o_O (remmen zijn daar toch niet zo goed op voorzien:D)
165km/h met mijn astra F 1.4

donkey_thong

Legacy Member
Kunde van het autoboekske da bij uwe auto zit veel geloven? Int boekske staat er: 180 in 4de (civic van 94, 1.6, 16klepper met 93 pk). Kan daar iets van waar zijn, want da lijk mij enorm veel :s.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Zal wel kloppen want vroeger had een vriend van mij een Nissan Almera 1.6 16 klepper 75pk en die haalde ook ca. 180 dus ik denk wel dat het klopt.:) Het hangt natuurlijk van de versnellingsbak af, maar soms voegt de 5e versnelling (als je die hebt) in kilometers niet zo veel toe.

pieta

Legacy Member
Soundstorm zei:
Een nee hebt ge, een ja kunt ge krijgen ;)
Zijn het daar trouwens aaneengelijmde betonplaten, of asfalt? (dus hobbelig of niet)

Een nee hebt ge, een ja kunt ge krijgen
wie nei waagt, blijft maagd
nie geschoten, altijd mis
wie niet wint krijgt geen kind.
:bow: :bow:
vroeger kende ik er echt veel van die:)

ot: heb nog gene auto:unsure:topspeed: 0!!!

eniac

Legacy Member
johan tb zei:
Zal wel kloppen want vroeger had een vriend van mij een Nissan Almera 1.6 16 klepper 75pk en die haalde ook ca. 180 dus ik denk wel dat het klopt.:)

Er is geen Almera geweest met 75PK 1.6 motor... Die hadden 99PK. Die 180 klopt wel voor die wagen.

SpeedFreak.be

Legacy Member
eniac zei:
Er is geen Almera geweest met 75PK 1.6 motor... Die hadden 99PK. Die 180 klopt wel voor die wagen.

Sorry ik had de kw's en pk's door elkaar gehaald (en ja dan zat ik er nog iets naast).:) Bovendien heeft hij die wagen al een tijd niet meer.:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan