Archief - nVidia 4xx reeks

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Herr Doktor

Legacy Member
op hardware info staat een artikel ivm met de GTX480 dat hij maar 480 shaderunits zou hebben & slechts 5% (volgens interne benchmarks ) beter zou zijn dan de 5870 :lol: maar wel een 100 euro duurder zal uitvallen + belachelijk hoger verbruik. Wat Prestatie/Watt betekent zijn ze wel dik geflopt, maar slechts 5% beter?? voor een halfjaar latere lancering?? Moest dit waar zijn ben ik zeer content dat ik voor de 5870 heb gekozen

dat Nvidia zo'n kaart durft te lanceren.... dan vind ik INTEL toch meer ballen hebben met het in 1 keer tegoei doen. Het lijkt erop dat ATI de lat enorm hoog heeft gelegd met Cypress

Mette2

Legacy Member
NVIDIA GeForce GTX 480 Final Specs & Pricing Revealed | IT SHOW 2010 | VR-Zone | Gadgets | PC Enthusiasts

GeForce GTX 480 : 480 SP, 700/1401/1848MHz core/shader/mem, 384-bit, 1536MB, 250W TDP, US$499

GeForce GTX 470 : 448 SP, 607/1215/1674MHz core/shader/mem, 320-bit, 1280MB, 225W TDP, US$349

Internal benchmarks reveal that GeForce GTX 470 is some 5-10% faster than Radeon HD 5850 and similiar for GeForce GTX 480 over the Radeon HD 5870.

In europa liggen de adviesprijzen iets hoger zoals gewoonlijk : Adviesprijzen GeForce GTX 470/480 bekend | Hardware.Info België

en ik verwacht de winkelprijzen nog hoger de eerste weken na de launch als de beschikbaarheid te laag is...

Herr Doktor

Legacy Member
de GTX 480 zal wel iets van een 580 euro gaan kosten in de winkels als je ziet hoe de 5870 boven z'n advies prijs ligt, en de 480 gaat in veel maar dan ook veel mindere maten beschikbaar zijn dan de 58xx reeks. Daarbij kunde u al iets gaan voorstellen....

de GTX470 zou 5% beter zijn dan de 5850 maar verbruikt al 37 watt meer dan de 5870,....

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
lijkt me sterk dat nvidia 10.3a heeft gebruikt voor t testen, dus die 5/10% vkan je alweer schrappen, voeg daar nog eens ~100+ euro extra aan toe en je hebt een kaarten die te duur zijn.

tis een verloren slag zo lijkt me.

feest voor de fanboys though :p

demon326

Legacy Member
Voor wie de nieuwe Nvidia kaarten wilt zal toch snel moeten zijn, volgens tones zijn er maar 600 stuks voor heel Europa beschikbaar :wtf:

SpeedFreak.be

Legacy Member
benny zei:
Voor wie de nieuwe Nvidia kaarten wilt zal toch snel moeten zijn, volgens tones zijn er maar 600 stuks voor heel Europa beschikbaar :wtf:

Vergeet het dan maar. Bij de loterij heb je meer kans. :p

Mette2

Legacy Member
Beschikbaarheid van GTX470/480 is nog maar eens week uitgesteld, eerst was gezegd 6 April, nu zullen ze pas ten vroegste in de week van 12 April verkrijgbaar zijn.

Fudzilla

medalofkoen

Legacy Member
Worden ze nu vandaag gelanceerd en voorgesteld aan de pers? Zijn er reviews op komst vandaag?

vinnieman

Legacy Member
HWI gaat er alleszinds wel wat aandacht aan besteden als ik het zo op hun site zie. Stipt op 00.00u
Een extra hwi-aflevering, review en benchmarks => Hardware.Info

Er zullen nog wel sites uitpakken zeker....

Herr Doktor

Legacy Member
Dahmer zei:
qua power zuipen krijgen ze ook een 10/10 :unsure:

doet me denken aan die oude amerikaanse muscles cars veel lawaai maar trekt gene zak op :D

en zuipen minstens 17l/100 km :p

SpeedFreak.be

Legacy Member
Mette2 zei:
Eerste prijzen in BE :

GTX470 : Komplett.be
GTX480 : Komplett.be

Allemaal pas leverbaar op 7 Mei!

Dat is niet bepaald weinig en je hebt kans dat de uiteindelijke prijs wss hoger gaat worden door schaarste. ;) Ik kan nu al zeggen dat ze hoogst wss de stuks aantallen die ze opgeven (200+) niet gaan krijgen.

demon326

Legacy Member
Johan tb zei:
Ik kan nu al zeggen dat ze hoogst wss de stuks aantallen die ze opgeven (200+) niet gaan krijgen.

Dat is gewoon een feit, als ze bij tones zeggen 600 stuks/Europa, dan gaat een shop hier in België echt geen 200 stuks krijgen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan