Archief - gf4 ti 4200 overclocken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schneider

Legacy Member
kr15t0f zei:
zeg, die bios die ik gekregen heb, als ik die open word die herkent als een bios voor een ti4200, maar ik wil graag een bios van een ti4600 plaatsen.
ja das is normaal!
ma is toch een modded gf 4ti 4600 bios ,mijn clock bewijzen het :) (340/680) zonder extra cooling :D

Sander H

Legacy Member
ik heb ne MSI GF4Ti4200 128 MB RAM AGP8x (dus GEEN NV25 maar NV28 !)
waar zou ik een BIOS van kunnen nemen?
max OC: 283,5/567 MHz, staat nu op ~275/~550 (GF4 Ti 4400/4800SE-clocks)
X-BIOS screen 1
X-BIOS screen 2
ik zou de clocks ook daar in de BIOS kunnen aanpassen, maar hoe moek da doen? mijn standaardclocks (225/445 MHz) staan der nie eens bij? of moet ik is een ander programma proberen? zoja: welk?

Scjeir :)

Witte

Legacy Member
Interesante thread, krijg weer zin om te modden.
Klein vraagke wel, met welk programma kan je de temps van je GPU bekijken. Kheb hier nog nen kloeft van nen Akasa Silver Mountain liggen, en kdenk dat die wel toppie men GPU kan koelen. Enkel z'n gewicht is wel een nadeel en daar ga ik nog iet op moete vinde (moet wel visueel niet men case verkloten dus).
Dus, iemand een proggie?

***ARF***

Legacy Member
TTDryad zei:
arf, die X-Bios waar ge het over hebt, waar haal ik die (en een kleine tutorial)

heb ff online gezet
gewoon hier klikke
turorial is ni echt nodig denk ik
da wijst zen eigen zowa uit :)

Fraggie

Legacy Member
2vraagkes
1) die bios tester, cracht bij elke bios dat ik gedownload heb van die site, die zet zo de naam van de kaart 400x onder elkaar en loopt dan vast

2) welke versie van nvflash gebruiken jullie?

str0ntj3

Legacy Member
1) ik geraak met mijn Asus GF4Ti4400 tot 630/315 , vroeger kreeg ik em soms op 645/340 benched, maar nu wilt em nie meer. 625/335 lukt wel nog maar mijn score is lager dan de 630/315...

2) Ik zou graag willen Flashen, maar ik heb geen werkende Diskette Drive. heb ook geen plaats op die te steken en geen geld / goesting om mij een te kopen. Is er nog een andere manier om dat de doen zonder Diskette. BV browsen in DOS naar waar het fileke staat op men schijf.

3) is er iemand hoger geraakt me een Ti4200/4400/4600 ?
zoja, hoe :)

str0ntj3

Legacy Member
hum screen zou wel handig zijn als bewijs, want vertrouw em nie ;)

Alzheimer

Legacy Member
De Ti4600 die ik hier heb doet 340/762 stock cooling, stock voltages.

Als ik noggis in een bench-bui ben, zal die ge-vmod worden en gekoeld worden door dryice en dan moeten 20.000 3D Marks zéker doenbaar zijn.

kr15t0f

Legacy Member
temp sensorke op doen, ofwel koopt ge u een fancontroller met zoiets in "aerogate ofzo". Ofwel koopt ge u zo'n klein lcd'ke dat enkel daarvoor gemaakt is. Heb dit al gezien van merk revoltec.

Witte

Legacy Member
Ik krijg standaard speed al artifacts :(.
In NFSU zo af en toe zwarte stipjes. Van de zomer als ik wa meer tijd hebt der ies werk van maken zi.

Smashy

Legacy Member
***ARF*** zei:
als ge artifacts krijgt
zolang hij nul artifacts geeft heeft hij het ni te warm
en wa als je pc helemaal vastloopt tijdes spele van colin mcrae 4? :crazy:
loopt nooit vast, nix van probs ma als ik m'n gf klein beke oc dan loopt em vast :sad:

beeld bleef gewoon ineens stilstaan, deed nix meer, noppes :s

Cliff

Legacy Member
mja, help toch maar eens ff aub :(.

nu met default bios staat hem op 290 / 555, hoger gaat nog maar nog nie gedaan.

Kwil gewoon dien bios flash doen naar neh ti4600.

Kheb win2k maar heb geen flauw benul hoe ik in dos kom en hoe ik dan moet flashen mijne gf is neh Point Of View ti4200 128 mb ram.

Leg het ff stap voor stap uit aub.
Kweet dak nie de enigste ben die niet weet hoe hij moet flashen of in dos komt. Merci, Grtz Cliff.

Witte

Legacy Member
Als je tot deze zomer kunt wachten met afbeeldingen en al.
Ma kheb het nu wa te druk om uitgebreid te testen.

***ARF***

Legacy Member
Dahmer zei:
en wa als je pc helemaal vastloopt tijdes spele van colin mcrae 4? :crazy:
loopt nooit vast, nix van probs ma als ik m'n gf klein beke oc dan loopt em vast :sad:

beeld bleef gewoon ineens stilstaan, deed nix meer, noppes :s

als ge al is zou zegge welke kaart/systeem ge hebt

Smashy

Legacy Member
***ARF*** zei:
als ge al is zou zegge welke kaart/systeem ge hebt
:eep: just :p
mobo = asus k8v deluxe
cpu = athlon64 3000+
gfx = leadtek gf4 ti 4200
ram = 2*512ddr van infineon

probleem is wel verholpen door clocks van gf4 trug te zetten, no oc'ing for me :sad:

schneider

Legacy Member
Dahmer zei:
en wa als je pc helemaal vastloopt tijdes spele van colin mcrae 4? :crazy:
loopt nooit vast, nix van probs ma als ik m'n gf klein beke oc dan loopt em vast :sad:

beeld bleef gewoon ineens stilstaan, deed nix meer, noppes :s

das core te hoog, met 3dmarkt 2001 is dat goed voor te testen, beeld vast, druk dan op ESC en dan gaat die weer naar OS na enige secondtjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan