Archief - gf4 ti 4200 overclocken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smashy

Legacy Member
om te beginnen ik ben een redelijke noob qua overclocken :)
maar ik wilde gewoon s wete of er hier iemand al zelfde kaartje als mij heeft overclockt & wat zijn settings ware zonder probs met temp enzo

kheb dus momenteel gf4 ti4200 zitte van leadtek (128mb) & wil die eigenlijk zowa tot et uiterste laten gaan, wel 1 probleem maybe, kzit me standaard cooling & no idea of ik daarvoor andere zou moeten steken of niet (wat ik denkek niet ga doen als et nodig is)

heb daarvoor nvhardpage gedownd (dno of da goe is of ni, khoop van wel :p)
core speed staat momenteel op 250 & memory op 513
als dus iemand mij kan zegge hoever ik zeker niet mag gaan zou me da heel ver vooruit helpe

thx alvast

***ARF***

Legacy Member
normaal gezien (schiet mij ni af als het ni zo is) zijn alle core's van de Geforce 4 reeks dezelfde
dus core zou normaal al tot 300 moeten gaan.
tkan zijn da ge door minder voltage (door bios) ni zo hoog gaat geraken.
geheugen zou de 600 wel moeten halen.
persoonlijk verkies ik powerstrip
of misschien nog beter, hack in register
zodat je bij de instellingen van je videokaart core en mem kunt aanpassen
dan moet je al geen prog instaleren

als je er niet geraakt dan kun je misschien bios flash doen naar Ti4600
zodat je meer voltage krijgt
de keus is volledig aan u

als ge vrage hebt stel maar of voeg me toe op msn
ge ziet maar

Smashy

Legacy Member
k, thx, maar kheb met die nvhardpage die register "hack" ook kunne doen, kga da nu gewoon aanpasse in die instellinge, zou normaal toch zelfde effect moeten geven denkek

maar ehm, die bios flash, kan da weinig/geen kwaad zonder xtra koeling?
kheb m'n cpu temp met die cool & quiet al naar benede getrokke tot rond de 35° ma dunno wat m'n temp van gf is :s

Vitabis

Legacy Member
ik denk toch da er verschil is tussen die cores ze
ik heb ook ne ti4200 128mb
en ik krijg al artifacts als ik mijn geheugen op 510 zet
core op 300 en die blijft al hangen
ik heb echt ne slechte voor te overclocken

Sander H

Legacy Member
mijne:
standaard: 225/445 MHz
Max OC: 283.5/567 MHz
tis wel ene va MSI, ook met 128 MB RAM

***ARF***

Legacy Member
kdacht dak het ergens gelezen had
ben der eigenlijk vrij zeker van dak het gelezen had
kan natuurlijk ook niet zo zijn.

een rede dat je hem niet zo hoog krijgt is waarschijnlijk omdat hij minder voltage krijgt.
als je hem biosflasht zou die normaal wel gemakkelijk op 300 kunne klokken
hier ging hij (ti4400 van msi) 320 (met voltmod 360) met standaard koeling
wel core en base gelapt en as5 eropgedaan.

maar er was iets mis met het geheugen
ook gevoltmod en hs op gezet
het klokte mooi naar de 750
maar ik kreeg gele plekken?
niet dat het geheuge het niet aankon maar gewoon een fout bij het inlezen denk ik.
met een gele plek bedoel ik dat er precies iemand had gepist ofzo

bv in cs ik zie zo'n plek
ik loop heel de map af
ik kom trug, en die plek ligt er nog steeds. :crazy:

anyway
ze gaven samen een mooie 14k in 2001SE
kdenk dak de 15k wel had gehaald met een dikke fan op de kaart
en boxed koeler van intel op de core, maar da zaakje is spijtig genoeg niet doorgegaan

Vitabis

Legacy Member
hm, te weinig voltage, kan daar ook wel aan liggen ze
want ik heb da altijd al raar gevonden da iedereen veel hoger dan mij geraakte :)
bij mij zit er ook al AS3 tussen

***ARF***

Legacy Member
wa ge kunt doen is de bios van ne Ti4600 zoeken
diene bios eerst aanpassen zodat hij standaard de snelheid van core en mem heeft van een Ti4400.
die naar je Ti4400 flashe zodat je 4400 een 4600 wordt met de speeds van 4400
maar met de voltages enz van ne 4600

en dan softwarematig trug beginnen oc'en
dan zulde 9/10 wel aan 300/600 geraken

(ge kunt 4400 ook vervange door 4200 in bovenstaande zinne :D )

dit houd eigenlijk vrij weinig risico in
ik heb al tientalle keren mijn bios aangepast en geflasht
zodat je als je de pc opstart andere tekst krijgt.

bij mijn neef staat er nu ipv "TI4600...."
"BAKKES TEEF":rofl:

Smashy

Legacy Member
ooooowkay, back on topic? mijne geforce? :p
heb wa zitte teste enzo
standaard dus 250/513, 3dmark01 : 11636, 3dmark03 : 1552
oc'd naar 290/553, 3dmark01 : 12527, 3dmark03 : 1722

maar dan.....
ga trug naar instellinge, zet 1e op 300 & test, nix van probs
verhoog andere in stappe van 5 & test iedere keer, kga zo door tot aan 600 & blijft nix van probleme geve (299/600 uiteindelijk dus)

start 3dmark01 -> 11525 marks :s
start 3dmark03 -> moest ff weg, kom trug, zie loading van game 3 staan (redelijk lang) loading gedaan maar scherm blijft zwart :s

iemand die weet hoe da komt? :unsure:

clockspeeds nu trug gezet op 293/553 gezet & is trug normaal

Destroybe

Legacy Member
Originally posted by ***ARF***
wa ge kunt doen is de bios van ne Ti4600 zoeken
diene bios eerst aanpassen zodat hij standaard de snelheid van core en mem heeft van een Ti4400.
die naar je Ti4400 flashe zodat je 4400 een 4600 wordt met de speeds van 4400
maar met de voltages enz van ne 4600

en dan softwarematig trug beginnen oc'en
dan zulde 9/10 wel aan 300/600 geraken

(ge kunt 4400 ook vervange door 4200 in bovenstaande zinne :D )

dit houd eigenlijk vrij weinig risico in
ik heb al tientalle keren mijn bios aangepast en geflasht
zodat je als je de pc opstart andere tekst krijgt.

bij mijn neef staat er nu ipv "TI4600...."
"BAKKES TEEF":rofl:

met welk proggie flashed gij ???

Smashy

Legacy Member
Originally posted by Destroybe
met welk proggie flashed gij ???
nv flash :p
merci voor de hulp btw, arf :D
3dmark01 is bezig me teste ma ik moet weg, kzal resultate online zette & pc aflegge & vertrekke :)
hopelijk ga ik nu meer punte hebbe dan 12527 :p

greetz

187(V)URD@

Legacy Member
dahmer met welke pc benched gij ?

Ik haal 14K maar men Gf4ti4200 is niet geoc'ed.

Smashy

Legacy Member
Originally posted by 187(V)URD@
dahmer met welke pc benched gij ?

Ik haal 14K maar men Gf4ti4200 is niet geoc'ed.
met a64 ma der is iet mis met m'n ram, kga sebiet dieje twinmos deruit hale & nog s checke + met die nieuwe bios (op gf 4) haal ik maar 9786 in 3dmark 2001 :s 300/550 clocks

had dus gewoon bios geflashed (van ti4200 -> 4600), drivers opnieuw installed, clocks trug op 300/550 gezet & gebenchd :s

pfff, zo raar :s

187(V)URD@

Legacy Member
Originally posted by Destroybe
ge hed wel ne hele snelle proc he

fsb op 200 en cpu op 2400mhz maar ik moet tot 15.5k geraken want moet nog wat heatsinksjes kopen :p

Smashy

Legacy Member
hm, k, na bios flash naar 4600 hebbek mem clock nog kunne optrekke naar 570 ipv 553 & kheb in 3dmark2001 nu 12544 punte ipv 12527 :s
en 3dmark2003 crasht......morge/alzek tijd heb trug bios van 4200 opzette :(

Smashy

Legacy Member
:lol: originele bios trug derop gezet, clockspeeds gezet op 293/553 & nu haal ik 12612 in 2001, ah well, loopt trug goe & score is weeral stukje hoger, nu nog 3dmark2003 :crazy:

*edit*
bleh
512mb van twinmos removed & punte weer omhoog (hadded verw8 eigenlijk, met die derbij werkte da maar op 166 :s normaal dus 200)

nu dus 12898 3dmarks

*edit2*
3dmark2003 crasht ni meer :D
punte ook iets hoger, nu 1730 ipv 1722 :crazy:

***ARF***

Legacy Member
die punte kunne ook gewoon schommele door het systeem zelf
daar kunne tienetalle marks verschil op zitten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan