Archief - gf4 ti 4200 overclocken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smashy

Legacy Member
Originally posted by ***ARF***
die punte kunne ook gewoon schommele door het systeem zelf
daar kunne tienetalle marks verschil op zitten
mja :)
m'n ram prob is ook opgelost, twinmos trug gebracht & infineon in de plaats gekrege, werkt nu wel op normale snelheid :D & ook trug 3205 mb/sec bandwith :D me die twinmos derbij was da maar 2655 ofzo :s
ah well
mijn probs zijn opgelost, probs me gf4 vooral dankzij ***ARF***, thx dude :niceone:

Clayton

Legacy Member
Kheb juist tzelfde kaartje Dahmer, max OC (stabiel) is 310/545, voor normaal dagelijks gebruik laat ik hem wel op een veilige 290/525 staan.

grtz

schneider

Legacy Member
mijne gf 4200 doet 325/600 , en goed voor een 14900+ punten met 3d2k1
wel op slecht timings :D (2.5 .4 .4 .11) en een fsb van 240 (met 3.8V op mem :cry: )
gaan ook is proberen om bios te flachen want ik heb het probleem dat ik een corrupte kaart heb en geen garantie meer heeft :eek:

dit was met mijn DFI infinity die nu even dood is :p

***ARF***

Legacy Member
bios flashe is poepsimpel
en als er iet mis gaat
doet ge gewoon blind type en zet ge uwe originele der trug op

schneider

Legacy Member
ja, maar hij geeft nu een fout voor dat hem gaat flashen :confused:

dus wat heb ik gedaan. bootdiskette gemaakt,en diskette met de flash en rom bestanden

ik boot dus van bootdiskette, dan steekt in andere floppy erin en ik typ "nvflash ....rom" dan laad hj, maar op een gegeven moment zeg hij een fout, iets met PCI .... weet niet juist meer wat, waat iemand aan wat dit kan liggen? ik heb gewoon een gf4 ti 4200 van gainwaird (128mb) die ik wil flashen naar ti4600

schneider

Legacy Member
hij geeft volgende fout:

Warning: romfile SUBsystem ID (8f09) doesn't match

ERROR:PCI SUBsytem ID mismatch

zou ik een verkeerde romfile gebruiken? heb dit al 2 keer geprobeert met verschillende rom files and still the same, Aan wat kan dit liggen?

P.S heb gf4 ti4200 (128mb) en wil deze flashen naar 4600

EDIT:// opgelost door nvflash -u romfile.rom

gunnie

Legacy Member
ik geraak met men geforce 4 ti 4200 aan 320/530 zonder extra koeling en bij 3 amrk 2001 kom ik aan 14571 punten met men cpu op 200fsb *11.5 2.3Ghz dus :)

de 15K zou ik nog wel graag halen op ne keer :D

***ARF***

Legacy Member
schneider
ge hebt het probleem wel al opgelost maar toch een beetje uitleg hier
die fouten die hij geeft komen door 2 redenen
1 hij verwacht een bios van een Ti4200 maar krijgt er een van een Ti4600 => warning
2 hij verwacht een bios van hetzelfde merk (maar da maakt toch nix uit) => warning

aangezien ge hem wilt flashe naar Ti4600 moet ge u van 1 nix aantrekken
en angezien het ni uitmaakt voor u da de bios van en andere fabrikant is moet ge u der ook nix van aantrekke

schneider

Legacy Member
***ARF*** zei:
schneider
ge hebt het probleem wel al opgelost maar toch een beetje uitleg hier
die fouten die hij geeft komen door 2 redenen
1 hij verwacht een bios van een Ti4200 maar krijgt er een van een Ti4600 => warning
2 hij verwacht een bios van hetzelfde merk (maar da maakt toch nix uit) => warning

aangezien ge hem wilt flashe naar Ti4600 moet ge u van 1 nix aantrekken
en angezien het ni uitmaakt voor u da de bios van en andere fabrikant is moet ge u der ook nix van aantrekke

ja srry, dus ze weten de oplossing al he :)

btw, nieuw bios is schitterend, Speeds @330/670 :applause: standaart koeling

als ik boven de 650 is het best om koelblokjes te kopen, want ze worden echt pokke heet nu, ---> minder prestatie maar wel zonder artifacs :D
heb al 14904punten gehaalt, maar de server lag plat toen van futermark.
15 500 here i come :crazy:

edit// heb de 15 000+ grens bereikt :d 15054

EDIT//1place world ranking gfti4200(athlon xp) 15168

kr15t0f

Legacy Member
@schneider, welke bios hebt gij daarvoor gebruikt, zou gij die ne keer willen doorsturen naar [email protected]

en legt ook ne keer uit hoe da ge die geflasht hebt (met nv flash vermoed ik) maar hoe werkt da program.

Wa verandert die flash eigelijk, voltages en is der nog iets ?


BTW abit gf4ti4200 agp 4x 64MB

Jackske

Legacy Member
Dahmer zei:
mja :)
m'n ram prob is ook opgelost, twinmos trug gebracht & infineon in de plaats gekrege, werkt nu wel op normale snelheid :D & ook trug 3205 mb/sec bandwith :D me die twinmos derbij was da maar 2655 ofzo :s
ah well
mijn probs zijn opgelost, probs me gf4 vooral dankzij ***ARF***, thx dude :niceone:

is die 3205 mb/sec uw memory bandwith gemeten met memtest??

Want daar haal ik maar 1500 dacht ik :help:

kr15t0f

Legacy Member
die 1500 is onmogelijk laag, zeker met uw systeem, ik heb iets van een 3315MB/s

Jackske

Legacy Member
Huh:s

Waaraan zou da kunnen liggen?

Dual Channel is ingeschakeld timings zijn 11-3-2-2 dacht ik (400 fsb)

Cliff

Legacy Member
Kheb neh Point Of View :rofl: GeForce 4 Ti4200 128 Mb ram.

Stock is hem 250 / 450

kheb hem altijd op 275 / 495 (10% overclockt)

Nu benk hem nog aant testen en kom op stock cooling al aan.

280 495 1502 3DMark03

285 495 1509 //

290 495 1525 //

295 495 1532 //

300 495 1550 //

305 495 Crash2K_-

300 500 No artifacts found

300 505 No artifacts found

300 510 No artifacts found

300 515 No artifacts found

300 520 No artifacts found

Core kan dus al niet meer hoger met dees cooling en mem benk atm omhoog aant flikkeren, artifacts heb ik getest met Artifact Tester 5.

schneider

Legacy Member
Cliff zei:
Kheb neh Point Of View :rofl: GeForce 4 Ti4200 128 Mb ram.

Stock is hem 250 / 450
kheb hem altijd op 275 / 495 (10% overclockt)
Nu benk hem nog aant testen en kom op stock cooling al aan.
280 495 1502 3DMark03
285 495 1509 //
290 495 1525 //
295 495 1532 //
300 495 1550 //
305 495 Crash2K_-
300 500 No artifacts found
300 505 No artifacts found
300 510 No artifacts found
300 515 No artifacts found
300 520 No artifacts found

Core kan dus al niet meer hoger met dees cooling en mem benk atm omhoog aant flikkeren, artifacts heb ik getest met Artifact Tester 5.

300/580 moet zeker te doen zijn, mijne deed standaart,(cooling en bios) 315/600 zonder artifacs (is wel van gainward 128mb)
btw, artifac tester moet je niet vertrouwen, ge kan dat beter controleren met je blote oog

187(V)URD@

Legacy Member
krijg een melding als ik men graca wil flashen.


load error : NO DPMI - Get CSDPMI*B.zip

Cliff

Legacy Member
Omfg ik kan men mem op 600 zetten, dan artifact tester 5 starten, NO artifacts found, maar alsk benchmark heb ik al aan 550 artifacts :(.
Dus, maar ff heatsinkskes bestellen. :D

Maar denk der dus aan dien artifact tester 5 is stront tbh. :offtopic:

Cliff

Legacy Member
alsk bench hangt beeld, ma pc nie :s, betekend da da core te hoog staat ?

Ofzo ? 3DMark run ik dus en opeens stopt beeld ik druk esc en ff later (3sec) zit ik trug in win.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan