Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morfer

Legacy Member
Baghdadee zei:
Mannen naar het schijnt zijn sommige mensen problemen aan het krijgen met hun unlocked 6950. Door die unlock zouden er artifacts verschijnen tijdens gamen en dat u kaart beschadigd wordt (memory verbrandt of zo). Ik heb mijn 6950 terug op stock gezet.


bron ?

Baghdadee

Legacy Member
Poll: What caused your flashed 6950 permanent damage? - techPowerUp! Forums

Lange topic, die member ''Qed'' zegt dat hij zij kaart naar de vaantjes heeft gedaan door de shaders te unlocken + 6970 bios te grbuiken. Het kan ook gewoon zijn dat hij een faulty kaart had.
Maar zij zeggen wel dat als je alleen de shaders unlocked (6950 bios , dus stock snelheid en niet die van 6970) dat er nooit schade kan overblijven.

Ja ik heb niet echt veel ervaring met gpu overclocken enzo dus ik kwee niet is die memory echt zo gevoelig (6970 bios is op hoger voltage) voor een beetje overclock?

morfer

Legacy Member
Ik dacht dat hier al vermeld was dat de 69xx kaarten Identiek waren aan elkaar ?
chips, etc etc, enkel 2 x 6pin ipv 1x6 en 1x8

Baghdadee

Legacy Member
morfer zei:
Ik dacht dat hier al vermeld was dat de 69xx kaarten Identiek waren aan elkaar ?
chips, etc etc, enkel 2 x 6pin ipv 1x6 en 1x8
Ik dacht het ook man, maar nu weet ik niet wat ik moet geloven?


Ene member post deze:
''The difference is the 6970 BIOS tries to provide different voltages and clock speeds than what the 6950 BIOS is set up for. The memory chips on the 6950 cards can't handle either the extra voltage, the additional clock speed, or both as they are not the same chips that are on the 6970 boards. You're better off with a modded 6950 BIOS that unlocks the shaders but leaves the voltages and clocks at stock 6950 specs and then manually overclocking until you find the stable limits or just running it as is with the shaders unlocked and the reference clocks.''

Baghdadee

Legacy Member
AMD Catalyst 11.1a Hot-Fix driver komt uit op 26 januari

Als die driver echt zo goed is als AMD beloven krijgen 6800 & 6900 series een dikke boost:
AMD Radeon HD 6900 and AMD Radeon HD 6800 Series:

* ·3DMark Vantage improves ~7%
* ·3DMark06 improves ~3%
* ·Call of Duty Black Ops improves ~20% at 4xMSAA and up to 35% at 8xMSAA
* ·Riddick Assault on Dark Athena SSAO performance improves ~20%
* ·Unigine Heaven OpenGL performance improves ~10% at moderate, 30% at normal and 100% at extreme tessellation levels
* ·Aliens vs. Predators improves ~9% at 2xMSAA and up to 20% at 4xMSAA
* ·Batman Arkham Asylum improves ~4%
* ·Crysis Warhead improves ~2-4%
* ·Metro 2033 improves ~28% at 4xMSAA


[H]ard|OCP - AMD Catalyst 11.1a Hot-Fix Driver Information

morfer

Legacy Member
Dan zullen we dat moeten testen he ;)

heaven 100% meer op extreme ? is dat niet wat overroepen ?

Mette2

Legacy Member
meino zei:
Dan ligt de 6870 er heel dicht tegen qua prijs..

in DE kost de HD6870 maar +-200€, dus toch wel een redelijk prijsverschil, in BE zal de HD6950 1GB dus rond de 250€ komen te liggen denk ik...

Prestatieverschil met de HD6950 2GB zal miniem zijn =< 1920*1080

meino

Legacy Member
Ken jij Duitse (web)shops die in de buurt van Aken liggen?
Keulen zou eventueel ook nog kunnen.

Kan ik er misschien een uitstap met de vriendin van maken.

Musk

Legacy Member
Die nieuwe drivers voor ATI, is het verstandig om die ook erop te zetten als je 5770 crossfire hebt? :unsure:


Aangezien eigenlijk alles nu vlot loopt met de versie die er van het begin opstond, heb ik een beetje bang om up te daten.

GTXpower

Legacy Member
Brengt altij wa optimalisatie mee dus wrom ni.. gezien het geen kaarten vd prehistorie zijn.

flyingdutchman

Legacy Member
Is het dan zo de moeite om naar duitsland te gaan tov nederland?

Hell

Legacy Member
gewoon wachte op official release en van amd.com downloade :) der zal wel een reden zijn waarom die nog ni official release is XD strax kunde nieuwe grafische kaart gaan kope :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan