Archief - AMD HD 6xxx serie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
das standaard... mijn echte reso is 1680x1050, maar in 3d mark staat dat vast.

krisse5844

Legacy Member
:offtopic:

Net eens uit nieuwsgierigheid een 3dmark gedraait op mijn systeem ( 2* 5770 CF ) :p : Doet blijkbaar een héél stuk beter dan de Hd 6870 ...

P4985 3dmarks :applause:

Result

2de run met 900 mhz core en 1300 mhz Mem => P5193 :p :)

Result

3de run met 930 mhz core en 1375 mhz mem = P5300 :p :)

Result

flyingdutchman

Legacy Member
Wazig...
Normaal gezien is:
2x5770 = 5870 = 4870x2 = 6870

6870 graphics score (mijne): 3951
6950 graphics score (link): 4327
2x5770 graphics score : 4798

Dan is 2x5770 toch een stuk sneller dan 1x6950... en dat lijkt me nu lastig om te geloven :p

alé ik gun u graag een snelle pc, maar dit is wel héél opmerkelijk..

phate_13

Legacy Member
Crossfire opstellingen doen het goed in 3dmark, maar daar dan ook alleen ZO goed, in games zijn de prestaties heel anders.

morfer

Legacy Member
krisse5844 zei:
:offtopic:

Net eens uit nieuwsgierigheid een 3dmark gedraait op mijn systeem ( 2* 5770 CF ) :p : Doet blijkbaar een héél stuk beter dan de Hd 6870 ...

P4985 3dmarks :applause:

Result

2de run met 900 mhz core en 1300 mhz Mem => P5193 :p :)

Result

3de run met 930 mhz core en 1375 mhz mem = P5300 :p :)

Result

uw 3de run is gelijk aan 1 6970 Stock :D ( 3dmark11 )

Oli4V

Legacy Member
'k Gaan es 11 installeren en op mijne setup draaien (Q9550@4Ghz, 8GB, CF HD5850, RAID 0 2x WD Black, voor als dat iets moest uitmaken :P)

edit:P6109

krisse5844

Legacy Member
flyingdutchman zei:
das super sick..

morfer zei:
uw 3de run is gelijk aan 1 6970 Stock :D ( 3dmark11 )

morfer zei:
voor 2 kaartjes van 130 euro is da sick ja :D

Daarmee dat ik het ook post hé ...

Is wel met een I7 920 op 3.8Ghz :p ...

En nee er is niet mee gefoefeld ...
Zie printscreen , met cpu-z / gpu-z / ccc / ...

3Dmark daarjuist nog eens laten draaien op performance :

P5368 :applause:

http://i56.tinypic.com/jr4pr5.jpg

phate_13 zei:
Crossfire opstellingen doen het goed in 3dmark, maar daar dan ook alleen ZO goed, in games zijn de prestaties heel anders.

CF HD 5770 scaled in games anders wel redelijk tot zelfs zéér goed ... Check de reviews van de fps winst die je krijgt bij een CF 5770 vs single :)

Vorda

Legacy Member
Phate kent de prestaties van een 5770CF wel hoor ;) We hebben er zelfs een speciale excel met alle gpu's voor.

Ikzelf heb ook een 5770Cf, maar no way dat die even goed dan een 6970 presteert hoor ;)

GTXpower

Legacy Member
hmz, ben van nvidia naar ati overgestapt maar ben toch ni blij me het ontbreken van de physx ondersteuning :x Valt wel ff tege imo en kaartjes oc'en ook niet super :( 6850's black edition

phate_13

Legacy Member
  1. Euhm, physx = brol, bied geen meerwaarde.
  2. Die overclocken wel goed. Je kunt die zonder problemen op de speeds van een HD6870 en beter krijgen. (Het is toch enorm logisch dat je die niet veel EXTRA kunt overclocken als je een standaard overclocked GPU koopt... =) )

Vorda

Legacy Member
1. "geen meerwaarde" is veel gezegd, als je toevallig een van die games speelt waar het wel gebruikt wordt, is er wel degelijk een (kleine) meerwaarde.

Maar dat wist je op voorhand, geen idee waarom daar achteraf een teleurstelling van moet komen :S

phate_13

Legacy Member
Was misschien iets te hard uitgedrukt inderdaad, maar dus zoals Vorda zegt. Maar weinig, een kleine meerwaarde.

morfer

Legacy Member
Vorda zei:
Phate kent de prestaties van een 5770CF wel hoor ;) We hebben er zelfs een speciale excel met alle gpu's voor.

Ikzelf heb ook een 5770Cf, maar no way dat die even goed dan een 6970 presteert hoor ;)


Wat haal jij dan van score's op 3dmark11

want dan draait mijn computer niet optimaal :D ik haal met 1 kaar 5300 stock en 5600+- OC

Mette2

Legacy Member
GTXpower zei:
kaartjes oc'en ook niet super :( 6850's black edition

Zoals Phate al zei is die Black Edition van XFX al vanuit de fabriek overclockt, ik snap niet dat je zo 'n versie koopt als je toch gaat overclocken, je hebt er dan ook nog meer voor moeten betalen ook... (tov een non-overclock HD6850 :unsure:)

En Nvidia PhysX zal je niet veel meer moeten missen, die technologie heeft toch geen toekomst, kijk maar naar 3DMark 11, een mooi voorbeeld hoe physics effecten in de toekomst zullen berekend worden : via CPU of combinatie CPU-GPU, en in dit geval wordt er ook gebruik gemaakt van een open source SDK van Bullet (die toch wel een serieuze reputatie heeft in de game- en filmindustrie) dus geen verplichte merkgebonden hardware meer...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan